henry's modelbaan
Re: henry's nieuwe baan
best wim,
ik hoop dat je dit maal de beste zult zijn en ik ga gewoon verder met bouwen en draadjes leggen.heb al aardig door hoe het moet worden aangesloten.
afgelopen week bij frans geweest en mijn draaischijf afgegeven om als proefkonijn te zijn uitgenodigt om het nieuwe electronische systeem uit te proberen van het aansturen van de draaischijf.
ik heb daar al over geschreven voor rails 2010 maar nu gaat het toch gebeuren.
ik mag er niet teveel over schrijven maar dit wordt een systeem waarmee iedereen zijn draaischijf via de computer kan aansturen
mijn baan wordt hiervoor gebruikt om het te laten werken.
wordt vervolgd
groetjes henry
ik hoop dat je dit maal de beste zult zijn en ik ga gewoon verder met bouwen en draadjes leggen.heb al aardig door hoe het moet worden aangesloten.
afgelopen week bij frans geweest en mijn draaischijf afgegeven om als proefkonijn te zijn uitgenodigt om het nieuwe electronische systeem uit te proberen van het aansturen van de draaischijf.
ik heb daar al over geschreven voor rails 2010 maar nu gaat het toch gebeuren.
ik mag er niet teveel over schrijven maar dit wordt een systeem waarmee iedereen zijn draaischijf via de computer kan aansturen
mijn baan wordt hiervoor gebruikt om het te laten werken.
wordt vervolgd
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: henry's nieuwe baan
Nou Henry, dan zal Frans je nu heel erg dankbaar zijn omdat je de bedrijfs geheimen nu volledig hebt blootgegeven.
En verder blijf ik me verbazen over de manier waarop jij je baan aanlegt. Volgens mij zijn is dat iets van in de trant 2 stappen vooruit en 3 achteruit.
Suc6
en mvg
Wim.
En verder blijf ik me verbazen over de manier waarop jij je baan aanlegt. Volgens mij zijn is dat iets van in de trant 2 stappen vooruit en 3 achteruit.
Suc6
en mvg
Wim.
Re: henry's nieuwe baan
beste wim, het is tot op heden perfect gegaan met de bouw van mijn baan.
helaas dacht ik dat de r1 wel kon maar door schade en schande ben ik nu aan het repareren, ik durf hier ook vooruit te komen dat ik fouten maak.
mischien is het een goede zaak dat je zelf eens wat meer laat zien van je treinbaan, met de eventuele fouten die je hebt gemaakt of zijn die er niet .
ik heb tot op heden alleen maar een vage foto gezien van een testbaan met losse draadjes.
mvg henry
helaas dacht ik dat de r1 wel kon maar door schade en schande ben ik nu aan het repareren, ik durf hier ook vooruit te komen dat ik fouten maak.
mischien is het een goede zaak dat je zelf eens wat meer laat zien van je treinbaan, met de eventuele fouten die je hebt gemaakt of zijn die er niet .
ik heb tot op heden alleen maar een vage foto gezien van een testbaan met losse draadjes.
mvg henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: henry's nieuwe baan
Ik snap ff niet wat er bedrijfsgeheim aan is, enige wat Henry zegt is dat het een digitale aansturing is voor een draaischijf, of mis ik iets?Wim Ros schreef:Nou Henry, dan zal Frans je nu heel erg dankbaar zijn omdat je de bedrijfs geheimen nu volledig hebt blootgegeven.
En verder blijf ik me verbazen over de manier waarop jij je baan aanlegt. Volgens mij zijn is dat iets van in de trant 2 stappen vooruit en 3 achteruit.
Suc6
en mvg
Wim.
Al gaat iemand 10 stappen vooruit en dan weer 10 achteruit om met nul te beginnen. Je leert door vallen en opstaan. En als iemand daar voor uit komt verdient die persoon respect.
Gewoon doorgaan met je hobby Henry, je moest eens weten hoe vaak ik wel een baan afgebroken heb; om maar wat te noemen spaghetti bedrading, hinderlijke knik, stijle helling, alleen maar rondjes kunnen rijden, wissel die kortsluiting geeft en noem maar op.
Het is een leuke hobby, juist omdat je er zo veel van kunt leren.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Re: henry's nieuwe baan
marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.
groetjes henry
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: henry's nieuwe baan
He Henry,
Waar hadden we het van de week ook alweer over.............
haha, de rijtuigen rijden perfect, heb de 23-er ook in mijn bezit nu
Het viel me trouwens op dat je geen kurk onder je rails hebt liggen. Heb je der een speciale reden voor? Heb het vroeger nooit gedaan maar twijfel er nu over om het te doen.
P.S: Itrain werkt mooi
Waar hadden we het van de week ook alweer over.............
haha, de rijtuigen rijden perfect, heb de 23-er ook in mijn bezit nu
Het viel me trouwens op dat je geen kurk onder je rails hebt liggen. Heb je der een speciale reden voor? Heb het vroeger nooit gedaan maar twijfel er nu over om het te doen.
P.S: Itrain werkt mooi
Re: henry's nieuwe baan
he martin,
ik gebruik geen kurk of wat dan ook voor een isolatie omdat ik van mening ben dat het effect zo minimaal is dat het zonde van mijn geld is.
in het verleden met een ho baan van 4 x 8 meter heb ik het ook geprobeert maar er was totaal geen resultaat.
het is mooi als je het gebruikt met open rails en dan de bedding hiermee maakt maar ik gebruik fl rails en dan heb ik al een bedding.
mooi dat het goed loopt.
snap je opmerking
groetjes henry
ik gebruik geen kurk of wat dan ook voor een isolatie omdat ik van mening ben dat het effect zo minimaal is dat het zonde van mijn geld is.
in het verleden met een ho baan van 4 x 8 meter heb ik het ook geprobeert maar er was totaal geen resultaat.
het is mooi als je het gebruikt met open rails en dan de bedding hiermee maakt maar ik gebruik fl rails en dan heb ik al een bedding.
mooi dat het goed loopt.
snap je opmerking
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: henry's nieuwe baan
Effect is idd wel minimaal of alles moet in zijn geheel bedekt worden. Ik gebruik het naast de demping ook om het spoor hoger te krijgen.
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Re: henry's nieuwe baan
Henry, als iemand ergens zijn verbazing over uitspreekt, dan wordt hij zeker niet persoonlijk. Dan geeft hij zijn mening ergens over. Die mening kun je delen of niet natuurlijk, maar je kunt er misschien ook iets van leren. Want het hoeft natuurlijk niet allemaal oeh ah en wat knap en wat mooi te zijn wat er geschreven wordt, ook een kritische blik is onderdeel van het geheel, en daar heb je meer aan dan prachtig wat goed en strak, terwijl het misschien wel bagger is.henry schreef:marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.
groetjes henry
En als jij niet tegen een kritische opmerking kan, ja dan heb je dus een probleem. De opmerking van mijn verbazing, is dus niet om je baan of om jouw persoonlijk af te branden, maar meer om je aan het denken te zetten, en nog meer om mede forum lezers te behoeden tegen dezelfde zaken. En dat is dus een complete baan bouwen zonder er ook maar een meter op proef te rijden.
Verder doet het helemaal niet terzake hoe ik mijn baan bouw of maak, dat is tenslotte mijn beleving en manier waarop ik de modelspoor hobby bedrijf. Maar mijn testbaan is zo op gebouwd dat hij door verschillende digitale systemen kan worden gebruikt. Met een minimale of geen aanpassingen.
Mvg
Wim.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: henry's nieuwe baan
henry schreef:he martin,
ik gebruik geen kurk of wat dan ook voor een isolatie omdat ik van mening ben dat het effect zo minimaal is dat het zonde van mijn geld is.
in het verleden met een ho baan van 4 x 8 meter heb ik het ook geprobeert maar er was totaal geen resultaat.
het is mooi als je het gebruikt met open rails en dan de bedding hiermee maakt maar ik gebruik fl rails en dan heb ik al een bedding.
mooi dat het goed loopt.
snap je opmerking
groetjes henry
Dat vond ik vroeger ook altijd al zo. Als je binnenkort het rijden gaat testen kom ik wel even luisteren
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: henry's nieuwe baan
Wil wel wat zeggen op deze opmerking maar..... zonde van de tijdWim Ros schreef:Henry, .........henry schreef:marcel je mist niets
de persoon is persoonlijk aan het worden de laatste tijd maar dat moet hij zelf weten.
ik heb plezier aan mijn hobby en deel dat met de forumleden.
ik krijg tenminste zeer veel positieve reacties op mijn verslag, ook te zien aan het aantal bezoekers.
groetjes henry
Verder doet het helemaal niet terzake hoe ik mijn baan bouw of maak, dat is tenslotte mijn beleving en manier waarop ik de modelspoor hobby bedrijf. Maar mijn testbaan is zo op gebouwd dat hij door verschillende digitale systemen kan worden gebruikt. Met een minimale of geen aanpassingen.
Mvg
Wim.
Re: henry's nieuwe baan
Henry,
ik zie het eerder positief, "drie stappen achteruit om dan verder te kunnen springen!". Go, Henry, go!
En eerlijk gezegd, vind ik dat je heel wat moed en doorzettingsvermogen toont, want het half afbreken van wat je eerder met zorg hebt opgebouwd, is niet evident. Dat is karakter hebben!
ik zie het eerder positief, "drie stappen achteruit om dan verder te kunnen springen!". Go, Henry, go!
En eerlijk gezegd, vind ik dat je heel wat moed en doorzettingsvermogen toont, want het half afbreken van wat je eerder met zorg hebt opgebouwd, is niet evident. Dat is karakter hebben!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: henry's nieuwe baan
Michiel schreef:Henry,
ik zie het eerder positief, "drie stappen achteruit om dan verder te kunnen springen!". Go, Henry, go!
En eerlijk gezegd, vind ik dat je heel wat moed en doorzettingsvermogen toont, want het half afbreken van wat je eerder met zorg hebt opgebouwd, is niet evident. Dat is karakter hebben!
hulde!!!!!
Re: henry's nieuwe baan
De informatie die hier stond zijn jullie gewoon niet waard.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 06 jun 2010 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: henry's nieuwe baan
leuk al deze foto's maar was mooier om dat op een eigen draadje te plaatsen i.p.v op mijne.
mvg henry
mvg henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: henry's nieuwe baan
Jij wou toch werk van mij zien nu bij deze dan ....... Het is ook niet snel goed he bij de heren H en M.
Re: henry's nieuwe baan
Hoi Wim,
(ik hoop dat die "M" niet op mij sloeg?... ach maakt niet uit). Ik was toch wel gecharmeerd door de serie beelden van je modulebaan. Het spoortraject vond ik heel aangenaam slingeren door het landschap. En zo op de foto's te zien een degelijke, verzorgde onderbouw. Ik stond wel even te staren naar die laatste foto met die vreemde kronkel van het linker spoor tussen de twee kruiswissels, maar daar heb je zeker een overwogen motivatie voor!
(ik hoop dat die "M" niet op mij sloeg?... ach maakt niet uit). Ik was toch wel gecharmeerd door de serie beelden van je modulebaan. Het spoortraject vond ik heel aangenaam slingeren door het landschap. En zo op de foto's te zien een degelijke, verzorgde onderbouw. Ik stond wel even te staren naar die laatste foto met die vreemde kronkel van het linker spoor tussen de twee kruiswissels, maar daar heb je zeker een overwogen motivatie voor!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: henry's nieuwe baan
beste wim,
het enige wat ik niet wil is dat er een extra draadje op mijn verhaal ontstaat over jouw foto's.
graag eigen draadje zodat daar de discusie kan verdergaan over jouw baan
niet verkeerd bedoeld maar verkeerd begrepen.
mvg henry
het enige wat ik niet wil is dat er een extra draadje op mijn verhaal ontstaat over jouw foto's.
graag eigen draadje zodat daar de discusie kan verdergaan over jouw baan
niet verkeerd bedoeld maar verkeerd begrepen.
mvg henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: henry's nieuwe baan
jammer dat je direct na mijn reactie met zo'n kort lontje de foto's weer weg haalt terwijl ik alleen maar wil zeggen dat je het beste deze foto's op een nieuw draadje kan plaatsen.Wim Ros schreef:De informatie die hier stond zijn jullie gewoon niet waard.
mvg henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: henry's nieuwe baan
Heren Heren,
Weet niet wat het is met jullie, maar nu graag terug naar Henry's nieuwe baan.
Volgende conversaties zal ik verwijderen.
Hans
Weet niet wat het is met jullie, maar nu graag terug naar Henry's nieuwe baan.
Volgende conversaties zal ik verwijderen.
Hans
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: henry's nieuwe baan
Zullen we het gezellig houden en ontopic blijven?
Edit: Je was me net voor Hans
Edit: Je was me net voor Hans
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Re: henry's nieuwe baan
beste forumleden,
ik heb voor mezelf het besluit genomen om voorlopig geen reacties en verslagen van de bouw van mijn baan meer te plaatsen.
de huidige situatie maakt het dat ik mij in mijn hobby niet prettig voel en eerst lekker met mijn baan verder ga zonder dit met jullie te delen.
mijn gedachte was dat dit gedeelt mag worden maar ik vindt de manier zoals het op dit moment gaat op dit forum niet past bij mijn eigen gevoel.
ik heb het met veel plezier gedaan en denk dat velen hier wat aan hebben gehad als ik kijk naar het aantal bezoekers van mijn draadje.
voorlopig is het bij mij stil
groetjes henry
ik heb voor mezelf het besluit genomen om voorlopig geen reacties en verslagen van de bouw van mijn baan meer te plaatsen.
de huidige situatie maakt het dat ik mij in mijn hobby niet prettig voel en eerst lekker met mijn baan verder ga zonder dit met jullie te delen.
mijn gedachte was dat dit gedeelt mag worden maar ik vindt de manier zoals het op dit moment gaat op dit forum niet past bij mijn eigen gevoel.
ik heb het met veel plezier gedaan en denk dat velen hier wat aan hebben gehad als ik kijk naar het aantal bezoekers van mijn draadje.
voorlopig is het bij mij stil
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: henry's nieuwe baan
Henry,
Dat zal erg jammer zijn, ik heb nooit vaak op jouw draadjes gereageerd maar ik heb ze wel altijd gelezen en er veel van geleerd.
Ik hoop dat je toch nog op je besluit terug komt.
Dat zal erg jammer zijn, ik heb nooit vaak op jouw draadjes gereageerd maar ik heb ze wel altijd gelezen en er veel van geleerd.
Ik hoop dat je toch nog op je besluit terug komt.
Re: henry's nieuwe baan
hoi henry,
blijkbaar heb ik de ambiance weeral gemist... de belg komt altijd te laat
maar goed, we kennen de problematiek van degene waarover we spreken.
Ik zou echter lekker doorwerken op het forum, ik lees altijd je posten, echter reageren zit er niet altijd in. (Trouwens als er al 20 mensen tof, leuk, mooi of knap gestuurd hebben, ga ik niet de 21ste zijn)
Ik zou verder werken zoals je bezig bent, je moet erboven staan en zeker boven degene staan waarover we het hebben.
Ikzelf heb ook problemen met zijn vorm van woordengebruik, maar zet je erboven! Anders hebben de forums binnenkort geen actieve leden meer...
hup met de geit en verder gaan met je topic!
ps: ik heb vandaag alles gesloopt en begin all-over, dus wat dan nog, onderdeel van de hobby. vallen en opstaan met oog op verbetering!
stijn
blijkbaar heb ik de ambiance weeral gemist... de belg komt altijd te laat
maar goed, we kennen de problematiek van degene waarover we spreken.
Ik zou echter lekker doorwerken op het forum, ik lees altijd je posten, echter reageren zit er niet altijd in. (Trouwens als er al 20 mensen tof, leuk, mooi of knap gestuurd hebben, ga ik niet de 21ste zijn)
Ik zou verder werken zoals je bezig bent, je moet erboven staan en zeker boven degene staan waarover we het hebben.
Ikzelf heb ook problemen met zijn vorm van woordengebruik, maar zet je erboven! Anders hebben de forums binnenkort geen actieve leden meer...
hup met de geit en verder gaan met je topic!
ps: ik heb vandaag alles gesloopt en begin all-over, dus wat dan nog, onderdeel van de hobby. vallen en opstaan met oog op verbetering!
stijn
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: henry's nieuwe baan
Henry,
Lees mijn PB. Dan zul je lezen dat je juist gewoon moet doorgaan waar je mee bezig bent.
Wat ik probeerde te zeggen is dat je het over jouw project moet hebben en je niet op de kast moet laten jagen door iemand en daar op te reageren in een topic wat gaat over jou hobby en niet over iemand die reageert. En dat geld voor iedereen.
Eigenlijk zouden alle berichten die niets met jou baan te maken hebben en dus 'offtopic' zijn verwijderd moeten worden (incl. deze ) en ga jij fijn door met reporteren over deze topic, namelijk jouw baan! En dat lezen we hier zo graag...
Groet,
Marcel
Lees mijn PB. Dan zul je lezen dat je juist gewoon moet doorgaan waar je mee bezig bent.
Wat ik probeerde te zeggen is dat je het over jouw project moet hebben en je niet op de kast moet laten jagen door iemand en daar op te reageren in een topic wat gaat over jou hobby en niet over iemand die reageert. En dat geld voor iedereen.
Eigenlijk zouden alle berichten die niets met jou baan te maken hebben en dus 'offtopic' zijn verwijderd moeten worden (incl. deze ) en ga jij fijn door met reporteren over deze topic, namelijk jouw baan! En dat lezen we hier zo graag...
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III