FidOo schreef: ↑29 okt 2019 17:17
Hallo Ditmar,
Ik zal je de reden van de startset even proberen te verduidelijken.
Een reguliere Digitale startset bestaat uit de volgende losse onderdelen: Digitale trein / Centrale / Rails.
Als je de Digitale trein weg laat blijft er nog over: Centrale en Rails. Aangezien Rails verder niks geen invloed heeft kun je die net zo goed weg laten of los kopen. Dus blijft er over: Centrale.
Dus eigenlijk koop je los een centrale en los je rails (naar keuze, minitrix / Flm profi of picollo, Peco, Kato) en dan los je trein. Thats it.
Bedankt voor de toelichting. Dat verklaart wel waarom er geen kits zonder trein zijn. Overigens, als ik een los spoor koop, dien ik dan geen voeding erbij aan te schaffen? Of gebeurt dat automatisch vanuit de centrale?
Waarom ik geen trein wil is als volgt:
Ik ben groot liefhebber van Lego en wil dat combineren met het N-spoor. Daarom zoek ik naar een onderstel (liefst digitaal), zodat ik die kan aanpassen/combineren met Lego. Ik zag dat het onderstel uit de beginpost precies de verhouding had die ik zocht, en na besteld te hebben is het ook een goede keus, alleen is het een analoog onderstel. Daarom zoek ik nu nog een soortgelijk onderstel alleen dan digitaal.