Met een prijsverschil van 60 euro voor de sound versie van de BR 221 Piko (40501) vs Fleischmann (725079) ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met beide / een van deze modellen.
Ik kan niet kiezen! Maar het budget staat aankoop van 1 van deze modellen toe Ik gebruik code 55 rails.
Wat is het unieke verschil tussen beide modellen wat mij helpt kiezen. Graag hoor ik van jullie!
Ik ben zeer tevreden met de Piko uitvoering, mooi geluid en heel goede rijeigenschappen. Ervaring met de Fleischmann (725079) heb ik verder niet, wel met de Fleischmann 221 uit de startset, doet het op zich wel goed, maar de Piko rijd veel mooier.
Ik ben zeer tevreden met de Fleischmann uitvoering (725078 in Ocean blau/Elfenbein), mooi geluid en heel goede rijeigenschappen. Ervaring met de Piko heb ik verder niet, maar de Fleischmann bevalt mij zo goed dat ik zaterdag naar Lochem rij voor de 725079.
erik-n-fan schreef: ↑24 dec 2019 20:16
Volgens de specs heeft Pico wel sluitverlichting en de Fleischmann niet. Klopt dat?
Volgens de site van Fleischmann heeft hij inderdaad alleen frontlichten.
Onbegrijpelijk, zeker bij een model van ruim boven de € 200. Wat het beleid van Fleischmann en Minitrix hierin is heb ik nog niet doorgrond, sommige modellen hebben wel sluitlichten. Arnold en Piko hebben het wel begrepen, bij alle nieuwere modellen die ik van hen heb zitten er gewoon sluitlichten op.
Steven
Hier is mijn baan op het forum Hier is mijn vorige baan op het forum Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Pilot Br221 is gewoon een goed model. Prijs verschil zit hem vaker in onder de kap. Ik heb verschillende piko loks, deze rijden gewoon zeer goed. Prijsverschil zit hem denk meer in de overhead kosten dan in het model.
Ik zou me in dit geval niet teveel fixeren op de sluitverlichting. De BR221 reed bij mijn weten niet in trek-/duwbedrijf. Dus de sluitlichten heb je alleen nodig bij ritten als losse loc. Wat dat betreft heb ik voor dit soort locs liever een loc zonder sluitverlichting, dan een waarvan de sluitverlichting automatisch wisselt en niet uit te schakelen is. Want dan zitten die sluitseinen alleen maar het eerste rijtuig rood aan te schijnen.
Nu is die van de Piko gelukkig wel los aan en uit te zetten. Sound vind ik verschrikkelijk, dus dan valt het financiële plaatje voor mij nog meer ten gunste van Piko uit.