ontwerp segmenten Station
Re: ontwerp segmenten Station
Dwarsdoorsnede van het tunneltje over de hoofdlijn en rechts de 2 sporen in de berg als omloop/opstelspoor :
de emplacementsspooren zijn vertekend...op de tekening zijn ze waterpas en lopen ze niet 'bergafwaarts"....
Ook de haven en wat er achter ligt :de kleine bruggetjes over de bergbeek die uitmondt in de zee, in dwarsdoorsnede...
Bouwen kan ik nog niet..tekeningen zijn plat en kun je makkelijker bewaren en opslaan! en minder ruimte!
Jos
de emplacementsspooren zijn vertekend...op de tekening zijn ze waterpas en lopen ze niet 'bergafwaarts"....
Ook de haven en wat er achter ligt :de kleine bruggetjes over de bergbeek die uitmondt in de zee, in dwarsdoorsnede...
Bouwen kan ik nog niet..tekeningen zijn plat en kun je makkelijker bewaren en opslaan! en minder ruimte!
Jos
Re: ontwerp segmenten Station
Dat belooft heel wat te worden Jos. Ga ik zeker volgen. Verheug me er al op.
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: ontwerp segmenten Station
Herkenbaar Jos, al staat bij mij de boekenkast wel erg vol met boeken en tijdschriften over (model)treinen.
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: ontwerp segmenten Station
Een tijdje bijna geen tijd gehad om aan het ontwerp te werken maar laaaangzaaaammm is er toch "vooruitgang" :
Aangezien het feit dat er nog steeds geen ruimte voor de segmenten is ben ik verder gegaan met het gewoon 1:1 uitteken van het plan en daarbij al ideeën in verwerken die al langer in mijn hoofd zaten bij dit ontwerp.
Ook heb ik segmenten niet kaarsrecht achter elkaar geplaatst maar meer in een soort "slinger"....
Ook halverwege heb ik een 1/2 segmentlengte gebruikt om een "knik= ruime bocht "in het ontwerp te plaatsen . r=min 914 mm.
De max lengte per segment heb ik op 1000 mm bepaald. Was eerst 1200 mm . Leek me toch iets te lang om , zeker wanneer de hoge scenery erop gebouwd is, vast te pakken. Een meter lijkt me net breed genoeg om " in de lengte "vast te pakken en te verplaatsen. Was wel dus weer de ene en de ander wissel van plek schuiven in het ontwerp. Sommige ook verandert van richting. Dus links wordt rechts vice versa. Hopelijk morgen ook weer wat verder richting in/uitrijsporen en perron/station/rangeersporen!
Jos
Aangezien het feit dat er nog steeds geen ruimte voor de segmenten is ben ik verder gegaan met het gewoon 1:1 uitteken van het plan en daarbij al ideeën in verwerken die al langer in mijn hoofd zaten bij dit ontwerp.
Ook heb ik segmenten niet kaarsrecht achter elkaar geplaatst maar meer in een soort "slinger"....
Ook halverwege heb ik een 1/2 segmentlengte gebruikt om een "knik= ruime bocht "in het ontwerp te plaatsen . r=min 914 mm.
De max lengte per segment heb ik op 1000 mm bepaald. Was eerst 1200 mm . Leek me toch iets te lang om , zeker wanneer de hoge scenery erop gebouwd is, vast te pakken. Een meter lijkt me net breed genoeg om " in de lengte "vast te pakken en te verplaatsen. Was wel dus weer de ene en de ander wissel van plek schuiven in het ontwerp. Sommige ook verandert van richting. Dus links wordt rechts vice versa. Hopelijk morgen ook weer wat verder richting in/uitrijsporen en perron/station/rangeersporen!
Jos
Re: ontwerp segmenten Station
Hallo Jos,
Ziet er weer fraaier uit. Waarom loopt het spoor in de berg eigenlijk op? Ik heb nog even genoten van je tekeningen, prachtig!
Ziet er weer fraaier uit. Waarom loopt het spoor in de berg eigenlijk op? Ik heb nog even genoten van je tekeningen, prachtig!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Re: ontwerp segmenten Station
@Harry
Gewoon een beetje "theater".
Als hovenier vaker gebruik gemaakt van de ligging / hoogteverschil van een tuin.
Je ziet meer tuin als het perceel oploopt naar achteren!
Dat wilde ik dus ook hier doen.
De hoogte in! = meer oppervlak .Je ziet en ervaart dan meer scenery En ik kan 2 "omloopsporen "kwijt.
In het begin van dit draadje, meen ik ergens geschreven ,
dat het aan een rotsachtige kust gelegen is en het idee - niets is zeker- dat er van rechts naar links vice versa doorgaande treinen rijden en dat er " tussen door "de lokale personen en goederentreinen via een zaagbeweging de hoofdlijn op gaan.
Misschien ooit een soort pendelautomaat?
Jos
Gewoon een beetje "theater".
Als hovenier vaker gebruik gemaakt van de ligging / hoogteverschil van een tuin.
Je ziet meer tuin als het perceel oploopt naar achteren!
Dat wilde ik dus ook hier doen.
De hoogte in! = meer oppervlak .Je ziet en ervaart dan meer scenery En ik kan 2 "omloopsporen "kwijt.
In het begin van dit draadje, meen ik ergens geschreven ,
dat het aan een rotsachtige kust gelegen is en het idee - niets is zeker- dat er van rechts naar links vice versa doorgaande treinen rijden en dat er " tussen door "de lokale personen en goederentreinen via een zaagbeweging de hoofdlijn op gaan.
Misschien ooit een soort pendelautomaat?
Jos
Re: ontwerp segmenten Station
Mooi ontwerp Jos. Ben benieuwd naar de bouw.
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: ontwerp segmenten Station
Dank je René.
De "bouw" ...tjsa ..de bouw...
Die zal nog even moeten wachten!
Ben eerst al het railmateriaal aan het verzamelen(Peco code 55 rails en wissels en aandrijvingen en een "aansluitplan" maken )
Verder ook een knoop doorhakken betreffende de geografische ligging van de modules...Niet dat het perse DAT land of streek moet zijn maar dan heb ik meer "houvast" betreffende het landschap en het materieel dat er op en door gaat rollen/rijden....EN af en toe toch "stiekem"iets laten rijden dat mij bevalt dus niet streek/ landgebonden is
Het basisontwerp is bijna af. Alleen de stationssegmenten E en F nog uitwerken.( totale lengte zichtbaar= 650 cm+ 2x 100 cm rolbruggen met 4/5 sporen à 120 cm. Half ingebouwd halverwege de eerste en laatste segment.
Segmenten A, B, tussensegmentC en D staan hier onder
A, de haven en B :
ontwerp N segmentenbaan 1 13-2-2021 by Jos Geurts, on Flickr
B en C
segment b kleinform by Jos Geurts, on Flickr
C en D het station
segment D motorw loods en st gebouw kleinform by Jos Geurts, on Flickr
Jos
De "bouw" ...tjsa ..de bouw...
Die zal nog even moeten wachten!
Ben eerst al het railmateriaal aan het verzamelen(Peco code 55 rails en wissels en aandrijvingen en een "aansluitplan" maken )
Verder ook een knoop doorhakken betreffende de geografische ligging van de modules...Niet dat het perse DAT land of streek moet zijn maar dan heb ik meer "houvast" betreffende het landschap en het materieel dat er op en door gaat rollen/rijden....EN af en toe toch "stiekem"iets laten rijden dat mij bevalt dus niet streek/ landgebonden is
Het basisontwerp is bijna af. Alleen de stationssegmenten E en F nog uitwerken.( totale lengte zichtbaar= 650 cm+ 2x 100 cm rolbruggen met 4/5 sporen à 120 cm. Half ingebouwd halverwege de eerste en laatste segment.
Segmenten A, B, tussensegmentC en D staan hier onder
A, de haven en B :
ontwerp N segmentenbaan 1 13-2-2021 by Jos Geurts, on Flickr
B en C
segment b kleinform by Jos Geurts, on Flickr
C en D het station
segment D motorw loods en st gebouw kleinform by Jos Geurts, on Flickr
Jos
-
- Berichten: 1616
- Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
- Locatie: Bunde, Zuid-Limburg
Re: ontwerp segmenten Station
Jouw kennende wordt dat een heel mooie baan Jos.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Re: ontwerp segmenten Station
Verheug me op de foto’s. De tekeningen zien er prachtig uit. En zoals jij tekeningen kunt omzetten......wordt smullen
Groet,
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
René
Centrale: Lenz LZ100
Keerlusmodule: Blücher
Bezetmelder: Blücher
Servodecoder: Illchmann
Re: ontwerp segmenten Station
en we gaan verder...
de laatste 2 segmenten: een "1/2"( E) en het eindsegment F van het kopstationnetje:
Segmenten D, E= tussensegment station en eindsegm F klform by Jos Geurts, on Flickr
rechtsboven een gedeelte van de mogelijke "rolbrug/lade"schaduwstation.
Het stationsgebouw ligt 3-4 cm hoger dan de perronsporen . Vandaar dan ook de traverse naar het nieuw midden perron.
Het "oude" perron is tegen de keermuur van het stationsgebouw gelegen en dient nu , merendeels, alleen maar voor de lokale "boemeltreinen".
De kleine "tussensegmenten" C en E zorgen hopelijk voor een minder star sporenverloop. De rail s liggen/buigen hier pl/m 8-10 graden tov aangrenzende segmenten.
Jos
de laatste 2 segmenten: een "1/2"( E) en het eindsegment F van het kopstationnetje:
Segmenten D, E= tussensegment station en eindsegm F klform by Jos Geurts, on Flickr
rechtsboven een gedeelte van de mogelijke "rolbrug/lade"schaduwstation.
Het stationsgebouw ligt 3-4 cm hoger dan de perronsporen . Vandaar dan ook de traverse naar het nieuw midden perron.
Het "oude" perron is tegen de keermuur van het stationsgebouw gelegen en dient nu , merendeels, alleen maar voor de lokale "boemeltreinen".
De kleine "tussensegmenten" C en E zorgen hopelijk voor een minder star sporenverloop. De rail s liggen/buigen hier pl/m 8-10 graden tov aangrenzende segmenten.
Jos