Jeroen schreef: ↑09 mei 2020 09:32
Kijk aan, ontwerp nummer 1 en direct 46 wissels. Niet van dat benauwde!

Ja, je kan wachten op de standaard vragen. Kom je ook nog bij dat achterste spoor? En je wil ook een complete ronde rijden......mijn vraag is, waarom? Je zou die wissels ook eerder kunnen leggen, dan kun je per spoor 2 treinen kwijt. Is wel handig als je een verzameling van Schachbrettiaanse proporties hebt, bijvoorbeeld!

Maar serieus, kijk daar even naar. Wissels zijn duur en in verhouding kost een meter flexrail eigenlijk niks
Grtz en succes!
J.
Achterste spoor...
het plan is zo getekend, maar in werkelijkheid kan ik tussen het bovenste schaduw station spoor en het spoor dat erbovenligt ruimte laten, ook links en rechts kan ik ruimte laten. Tijdens het bouwen maar eens bekijken hoe een en ander uitkomt.
een complete ronde rijden....
het idee daarvan is enerzijds, dat ik vanaf een vroeg stadium van bouwen wel al rijmogelijkheden heb, anderzijds duurt het langer voor een trein boven is en hij kan vast opwarmen voor hij de helling gaat nemen.
2 treinen per spoor....
een heel goed idee, wat ik inderdaad mee zal nemen.
de wissels kosten nieuw circa 25 euro per stuk, elektrisch aangedreven, dus wel een dingetje.
nu houd ik wel in mijn hoofd dat ik niet volgend jaar al klaar wil zijn met bouwen, dus financieel wel ver uit te spreiden, wat niet wegneemt dat ik per se 40 x 25 euro uit wil geven als het anders kan.