Wesley's nieuwe baan
Wesley's nieuwe baan
Ik ben sinds vandaag bezig mijn oude treinbaan aan het strippen.
De nieuwe baan wordt Zetten-Andelst en een fictief station gebruikt.
Aan de voorkant van de baan komt Zetten-Andelst en aan de andere kant het fictieve station.
Als besturingssysteem wordt de roco Multimaus gebruikt en ook deel Analoog.
Als ondergrond gebruik ik de oude baan maar dan omgedraait.
De nieuwe baan wordt Zetten-Andelst en een fictief station gebruikt.
Aan de voorkant van de baan komt Zetten-Andelst en aan de andere kant het fictieve station.
Als besturingssysteem wordt de roco Multimaus gebruikt en ook deel Analoog.
Als ondergrond gebruik ik de oude baan maar dan omgedraait.
Re: Wesley's nieuwe baan
maak gelijk een paar fotos van het slopen, altijd handig om later terug te kijken.
bv: hmmm hoe had ik dat ook al weer gedaan?
Ik heb zelf helaas nauwelijks fotos van mijn eerste treinenbaan, erg jammer.
En ben natuurlijk benieuwd naar wat je nu gaat maken.
bv: hmmm hoe had ik dat ook al weer gedaan?
Ik heb zelf helaas nauwelijks fotos van mijn eerste treinenbaan, erg jammer.
En ben natuurlijk benieuwd naar wat je nu gaat maken.
Groeten Chris
Dat zal helaas niet meer kunnen de boel is geheel geloopt en de plaat is al omgedraaid en ben al bezig met droogleggen.
Dat fictiefe station zal kalderichen worden.
Dat fictiefe station zal kalderichen worden.
ben ik nu benieuwd of er echt een keer foto's komen of dat het weer een hoop verhaal is zonder een foto.
succes met de bouw
groetjes henry
succes met de bouw
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Henry ik begin met een schone lij eerst even de baterrijen laden want vandaag veel foto's gemaakt van een DC-3 oftewel de Dakota doornroosje.
verwacht morgen te kunnen fotograveren.
Zal vanaaf niet verdergaan IVM moet me kamer opruimen nogal een puinzooitje.
verwacht morgen te kunnen fotograveren.
Zal vanaaf niet verdergaan IVM moet me kamer opruimen nogal een puinzooitje.
Hierbij de eerste foto's
Ik heb besloten geen Ballast te strooien IVM de hobbelege ligging wat ik graag wil vermijden.
Heb wel bruine verf er onder aangebracht.
Ik heb besloten geen Ballast te strooien IVM de hobbelege ligging wat ik graag wil vermijden.
Heb wel bruine verf er onder aangebracht.
- Bijlagen
-
- myphoto.jpg (123.96 KiB) 5143 keer bekeken
-
- myphoto.jpg (106.13 KiB) 5144 keer bekeken
Deze opmerking snap ik niet zo. Je gaat toch eerst de rails leggen en brengt dan toch pas later ballast aan. Als ik jouw zin zo lees, lijkt het net alsof je destijds eerst ballast hebt gelegd en daarna pas de rails. Bruine verf is prima voor als je tussen de sporen wel ballast aanbrengt. Wat voor rails gebruik je eigenlijk?Thalys schreef:Ik heb besloten geen Ballast te strooien IVM de hobbelege ligging wat ik graag wil vermijden.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Roco en Minitrix rails.
En inderdaad had ik eerst de ballast gestrooid maar mijn ouders vinden het een rot spul die strooisel maar vindt dit gewoon beter zo.
En inderdaad had ik eerst de ballast gestrooid maar mijn ouders vinden het een rot spul die strooisel maar vindt dit gewoon beter zo.
Dan zou ik, als ik jou was, eens wat gaan inlezen over hoe je nu echt moet ballasten. Kijk maar eens op de site van Nproject. Daar staat genoeg over geschreven.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
de bruine verf is een leuk idee als je niet gaat ballasten.
Er is ook iets op de markt kant en klare ballast waar je de rails vervolgens weer inlegt. Ik weet alleen niet of dat ook in N te krijgen is. Zo ziet je rails er dan uit als fleischmann rails.
Ook handig die plank boven je baan
Er is ook iets op de markt kant en klare ballast waar je de rails vervolgens weer inlegt. Ik weet alleen niet of dat ook in N te krijgen is. Zo ziet je rails er dan uit als fleischmann rails.
Ook handig die plank boven je baan
Groeten Chris
Hierbij weer een foto van het rechtergedeelde.
- Bijlagen
-
- myphoto.jpg (118.41 KiB) 3723 keer bekeken
Op de Noch-site staat het voor N-spoor, de railbedding van schuim (Mösmer).
groet, Marc
groet, Marc
Ik hou het toch bij verf IVM mag de komende tijd niets uitgeven.
Een tamelijk hoge rekening van mijn overstap op digitaal zo'n 200 Euro.
Maar had mazzel laatst dat zij voor mij een stel kortkoppelingen van FLM hebben gekocht zodat de NS stam mooi kortgekoppeld is.
Een tamelijk hoge rekening van mijn overstap op digitaal zo'n 200 Euro.
Maar had mazzel laatst dat zij voor mij een stel kortkoppelingen van FLM hebben gekocht zodat de NS stam mooi kortgekoppeld is.
prettige vakantie dan
wie weet wat je op vakantie voor ideeen je op doet voor de treinbaan.
wie weet wat je op vakantie voor ideeen je op doet voor de treinbaan.
Groeten Chris
Nou me ouders hebben een plek ver van het spoor gekozen want anders wou ik gaan spotten dus
Na een weekje vakantie ben ik weer begonnen met de bouw van mijn baan.
Alleen op het digitale spoor de binnen baan zit een storing dus ben hier alles aan het na meten met de universeelmeter.
De buitenbaan waar analoog gereden wordt rijdt alles gewoon goed.
Heb gister mijn 2de 1855 na 2 jaar aangeschaft.
De oude zal een ander nummer krijgen en blijft analoog en de nieuwe net een decoder lenz gold mini ingebouwt en test gereden op de buitenbaan met de digitale spanning.
Vanavond zullen er weer foto's verschijnen.
Alleen op het digitale spoor de binnen baan zit een storing dus ben hier alles aan het na meten met de universeelmeter.
De buitenbaan waar analoog gereden wordt rijdt alles gewoon goed.
Heb gister mijn 2de 1855 na 2 jaar aangeschaft.
De oude zal een ander nummer krijgen en blijft analoog en de nieuwe net een decoder lenz gold mini ingebouwt en test gereden op de buitenbaan met de digitale spanning.
Vanavond zullen er weer foto's verschijnen.
UPDATE: De storing is opgelost.
Missende spanningsdraad op een van de stroomtoevoeringen.
Missende spanningsdraad op een van de stroomtoevoeringen.
Morgen zal ik een PDF bestand hier uploaden met een hele rits foto's van onderandere De baan en mijn aardig grote collectie.
Tevens heb ik vandaag hout gekregen voor 4 perrons.
Ik hoop morgen de rails vast hebben te liggen op de baan in tussen 2 treinen Digitaal ready nog 1 ombouwen en de rest (3 stuks) rijden op de analoge buitenbaan.
Als alles meezit met school begint de 23ste weer hoop ik toch in december/januari klaar te zijn.
Zover de update.
Tevens heb ik vandaag hout gekregen voor 4 perrons.
Ik hoop morgen de rails vast hebben te liggen op de baan in tussen 2 treinen Digitaal ready nog 1 ombouwen en de rest (3 stuks) rijden op de analoge buitenbaan.
Als alles meezit met school begint de 23ste weer hoop ik toch in december/januari klaar te zijn.
Zover de update.
Ik ben nu bezig een PDFje te maken met een serie foto's van mijn nieuwe treinbaan.
Mooi! Laat die PDF maar komen, maar anders, waarom zet je foto's hier niet meteen. Dan hoeven we niet door te klikken. 't Is maar een ideetje.
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Ik maak foto's die verkleint moeten worden maar dan ben ik een eeuwigheid bezig.Michiel schreef:Mooi! Laat die PDF maar komen, maar anders, waarom zet je foto's hier niet meteen. Dan hoeven we niet door te klikken. 't Is maar een ideetje.
over een kwartiertje wordt een pdf geplaatst.
Ik kwam net achter dat de pdf creater nog moest worden aangepast dus het duurt nog een uur
-
Een extra uurtje wachten is volgens mij wel de moeite waard, ben iig erg benieuwd naar je PDF-creatie.
Groet,
Marcel
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Het blijkt dat hier helemaal geen PDF ondersteuning is en maar 128 KB als bestandsgrote kan dus ik zal het maar via de oude manier doen.
Maar helaas zal dit morgen gebeuren eerst de trein afmaken voor het spoorwegmuseum.
Maar helaas zal dit morgen gebeuren eerst de trein afmaken voor het spoorwegmuseum.