Dankzij het nogal sombere weer was ik meer binnen dan ik had gedacht. Ook had ik minder balkconstructies nodig omdat ik het aantal elementen van 14 naar 10 had teruggebracht.
Een stukje fineer van 3 mm breed werd zo goed mogelijk in 4 strookjes gesneden. Omdat het echt hout is, en er dus nerven in zitten, werd niet elk strookje precies 1/4 van die 3 mm. Het malletje werd gelaagd opgebouwd, zo dat ik het gelijmde frame er ook vanaf de andere kant uit kon duwen:
De constructie werd ook vereenvoudigd: geen dubbele horizontale balk. De schuine balk werd onderin neergelegd, daarop de drie andere balken, twee daarvan tegen de balk die tegen de muur komt te zitten. Elke constructie had ongeveer 20 minuten nodig om zo vast te zitten dat hij uit het frame kon worden gelicht, zonder dat de verdunde houtlijm zo aan de mal was vastgekit dat die moest worden losgesneden. Na een paar avonden was deze klus geklaard. Het viel dus mee.
En zo ziet het resultaat er voorlopig uit. Het is handwerk en geen enkele constructie is precies gelijk:
De kleinste helft ervan wordt nog wit geschilderd, de andere helft, aan de perronzijde, laat ik houtkleur.
Intussen heb ik besloten het daklicht niet open te maken, maar de bovenramen boven de deuren wel. Ook krijgen alle in Arnhem dichtgemetselde voormalige deuren in mijn model alle oorspronkelijke deuren, ook al vermoed ik dat de loods nauwelijks gewerkt kan hebben met zo weinig 'muur' waartegen goederen konden worden opgeslagen.
Mvg, Ab