Ben Brian; nieuw hier, maar niet in het modelspoor. Ik wou altijd wel een modelspoorweg bouwen, en toen ik begon te werken (en dus wat verdiende!) ben ik ermee begonnen. Dat was in 1978; sindsdien ben ik door een viertal banen heen. Maar het grappige is dat het onderwerp en de tijdperk hetzelfde zijn gebleven; een fictief grensstation op de Duitse kant bij Venlo (heet "Marienhofen") tijdperk IV. Leuk omdat je de lokwissel tussen DB en NS kan nabootsen; ja ik weet dat in het echt de wissel op Nederlandse kant toentertijd gebeurde, maar toen hadden zij ook 1500en en Plan D, wat je ook niet in N schaal kan nadoen! Nu onlangs heb ik er een extra deel aan toegevoegd; de trein rijd door naar "Zeedam" aan de Nederlandse kunst (weer fictief) ergens tussen Rijswijk en H van Holland om daar de boottrein passagiers te laten overstappen in de veerboot naar Felixstowe.
Ik ben analoog begonnen en heb weinig zin om op digitaal over te stappen. Rails zijn hoofdzakelijk Peco, treinen een mengeling, maar vooral Fleischman, Minitrix en nu Piko...
Ik weet niet of dat mag, maar ik voeg een foto bij; station Zeedam Haven s'avonds, met hotel Duinzicht en daarachter de camping. Ook het strand is net zichtbaar en een Hondekop in het station Zeedam Strand. (Waar heb ik dat idee vandaan?)
Ik verheug mij op veel leesplezier en contact.