Helaas moest ik ervaren dat de basisset kwalitatief niet 100% in orde was. De ruimte voor de decoder in de motorwagen is krap bemeten en er moest dus de Dremel aan te pas komen om voldoende ruimte in het chassis te maken om de platte kabel weg te werken. Zonder deze aanpassing was de kap niet goed sluitend te krijgen. Ook de motor(loze)wagen liep niet lekker en ontspoorde continu. Na demontage blijkt een braam aan het chassis te voorkomen dat het achterste wielstel soepel draait. Gelukkig met een vijltje gemakkelijk op te lossen. Moet nu nog het rijtuig uit de basis set nakijken (deze ontspoort ook steeds) maar ook dat komt goed.
Onderstaand filmpje laat zien dat door de aanpassingen nu wel een goed rijgedrag mogelijk is met 30 graden wissels en R2 bochten. De set op de baan bestaat nu uit 2 motorwagens met het restaurant rijtuig. In de doos heb ik nog 4 rijtuigen. Hier moet nog verder mee getest worden.
Voorlopige conclusie:
De kwaliteit van Fleischmann valt me een beetje tegen.
De verlichting op de motorwagens is bij daglicht nauwelijks waarneembaar.
Dit had met SMD leds veel beter kunnen zijn. (misschien aanpassing voor de toekomst)
Voorbereid voor decoder maar te weinig ruimte aanwezig voor de kabel.
Functiedecoder voor sluitverlichting standaard aanwezig dus dat is netjes.
![Thumbs Up :Thumb](./images/smilies/ThumbsUp.gif)
Wielstellen hebben aandacht nodig en zijn niet meteen uit de doos bruikbaar. (bij dit basis set)
De rijtuigen uit de aanvullende set lijken wel in orde (nog niet getest)
Koppelstangen zijn waardeloos ( kijken voor ander oplossing zoals kortkoppelingen die ook zouden moeten passen)
Ondanks deze kritische noten ben ik blij met deze uitvoering van de ICE 1. De combinatie ziet er fantastisch uit en zoals het filmpje laat ziet rijdt hij uiteindelijk prima. Maar eigenlijk koop je nieuw om dit soort geintjes te voorkomen.