Dachbodenheim
Re: Dachbodenheim
Ziet er weer mooi uit Hans
Vraagje hoe heb jij je rails vervuild?
Heb je verdunde bruine verf gebruikt?...want ik kan de huidige kleur van de rails er doorheen zien wat erg realistisch over komt!
En dan nog een vraag, ik had veel storingen van de verf die tussen de raillasjes was gelopen, heb jij daar geen last van?
Groet,
Raymond
Vraagje hoe heb jij je rails vervuild?
Heb je verdunde bruine verf gebruikt?...want ik kan de huidige kleur van de rails er doorheen zien wat erg realistisch over komt!
En dan nog een vraag, ik had veel storingen van de verf die tussen de raillasjes was gelopen, heb jij daar geen last van?
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
Deze heb ik gelijmd, met textiellijm. Streep lijm over de ondergrond, rails erop en goed neerleggen, dan 'prikkers' erdoor om de boel een dag te fixeren en de rails zit vast.Raymond (UK) schreef: ↑23 mar 2021 22:10 Hoe zit de rails vast? Ik zie geen spijkertjes of schroefjes.
Voordeel van deze lijm is dat 'ie niet keihard wordt maar wat soepel blijft, en indien nodig is de rails goed los te halen (bijv. met een platte stalen strip of plamuurmes).
Vervuilen deed ik in eerste instantie met poeders (het ballastbed) en met penseel en verf (zijkant rails). Dit werkt goed, maar is erg tijdrovend.Raymond schreef: ↑23 mar 2021 22:37 Vraagje hoe heb jij je rails vervuild?
Heb je verdunde bruine verf gebruikt?...want ik kan de huidige kleur van de rails er doorheen zien wat erg realistisch over komt!
En dan nog een vraag, ik had veel storingen van de verf die tussen de raillasjes was gelopen, heb jij daar geen last van?
Tegenwoordig doe ik het met de airbrush (met dunne naald) en airbrush verf. Zo is de vervuiling heel goed te doseren en blijft die erg dun.
Storingen met verf tussen de raillasjes heb ik niet gehad bij de delen die ik met airbrush vervuild heb. Wel twee of drie keer bij de geverfde delen, maar dan was ook de raillas niet optimaal. Even goed aanknijpen en desnoods een tipje soldeer erop (aan de minst zichtbare kant) en dan was het euvel wel verholpen.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
Ok,
Bedankt voor antwoord Hans!
Misschien moet ook maar eens met de airbrush aan de slag dan
Groet,
Raymond
Bedankt voor antwoord Hans!
Misschien moet ook maar eens met de airbrush aan de slag dan
Groet,
Raymond
-
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Dachbodenheim
Thanks Hans. Das een goed idee voor als ik met de nieuwe baan aan de slag ga.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
Uhhhm..., tja...., ik liep wat achter met posten...
Dus ik ben een beetje aan het bijtrekken.
Maar als het te snel gaat/te veel wordt, dan moet je het zeggen hoor.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Of het nu de behoefte was om de soldeerbout weer eens ter hand te nemen, of om eens een ander kleurtje dan groen te doen, ik weet het niet. Maar tussen de groen-bedrijven door even wat gefreubeld met een stukje koperdraad, schilderstape en verf:
Idee was om enige bescherming om het armsein te plaatsen dat in de smalle berm tussen spoor en weg staat. En daar is het hekje dus ook komen te staan:
En als ik de camera dan toch in de hand heb, dan gelijk maar een foto van iets meer afstand maken. Dat geeft iets meer zicht op de omgeving.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Of het nu de behoefte was om de soldeerbout weer eens ter hand te nemen, of om eens een ander kleurtje dan groen te doen, ik weet het niet. Maar tussen de groen-bedrijven door even wat gefreubeld met een stukje koperdraad, schilderstape en verf:
Idee was om enige bescherming om het armsein te plaatsen dat in de smalle berm tussen spoor en weg staat. En daar is het hekje dus ook komen te staan:
En als ik de camera dan toch in de hand heb, dan gelijk maar een foto van iets meer afstand maken. Dat geeft iets meer zicht op de omgeving.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
ah .. de v100 ....
Kunnen we daar nog een keer een foto van krijgen zonder de kap erop ... De mijne ligt nu ook open ... krijgt een andere decoder ..EN rode sluitlichten ... althans dat is de bedoeling.
(kan ik bij jou nog even naar de constructie spieken .....)
Guus
Kunnen we daar nog een keer een foto van krijgen zonder de kap erop ... De mijne ligt nu ook open ... krijgt een andere decoder ..EN rode sluitlichten ... althans dat is de bedoeling.
(kan ik bij jou nog even naar de constructie spieken .....)
Guus
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
Ha Guus,
Op m'n website onder Sluitlichten 1 vind je beschrijvingen met foto's van een aantal loks die ik van sluitlichten heb voorzien, waaronder de BR212.
Is dat wat je zoekt, of heb je nog meer details / andere foto's nodig?
Groets, Hans
Op m'n website onder Sluitlichten 1 vind je beschrijvingen met foto's van een aantal loks die ik van sluitlichten heb voorzien, waaronder de BR212.
Is dat wat je zoekt, of heb je nog meer details / andere foto's nodig?
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
Re: Dachbodenheim
Haha, ik heb tijd zat dus te snel gaat het niet.Hansepansje schreef: ↑24 mar 2021 17:11Uhhhm..., tja...., ik liep wat achter met posten...
Dus ik ben een beetje aan het bijtrekken.
Maar als het te snel gaat/te veel wordt, dan moet je het zeggen hoor.
Groets, Hans
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Toen ik het wegdek had geschilderd, was er best een behoorlijk kleurverschil tussen de verschillende stukken. En het gebruik van de kwast had me ook teveel strepen op het wegdek achtergelaten.
Dus toen ik de airbrush toch in de hand had voor het vervuilen van de rails, heb ik gelijk het wegdek maar meegenomen om het wat egaler van kleur te maken.
Ik weet dat het wegdek in het echt ook best wel van kleur kan verschillen, zeker als het wegdek is opgelapt. Maar ik wilde de basis toch wat egaler hebben. T.z.t. ga ik ook hier wellicht nog wat veroudering op loslaten.
Omdat egaal en kaal te dicht bij elkaar in de buurt komen, wil ik toch wat belijning op het wegdek hebben. Dus heb ik me m.b.v. Google Satelite view maar eens geöriënteerd hoe onze oosterburen dat zoal doen. Nou dat blijkt nogal te variëren. Buiten de bebouwde kom zijn er zeer expliciete gemarkeerde kruisingen, maar er zijn er ook waar vrijwel geen leen (meer) te ontdekken is. Conclusie: ik kan dus eigenlijk doen wat ik zelf passend vind, zonder dat ik daarmee de kans loop de ‘natuurgetrouwheid’ teveel geweld aan te doen.
Ik had al wat ervaring met het aanbrengen van belijning: langs de rand van m’n perron. Dat heb ik destijds met de kwast gedaan en dat is best goed gelukt, alleen het was wel een monnikenklus (waar m’n rug niet al te blij van werd).
Dus ga ik het nu eens anders proberen: met de ‘luchtkwast’. Nadat ik op een proefstukje een eerste poging heb gewaagd, is nu het wegdek aan de beurt.
Met behulp van schilderstape breng ik eerst twee stroken naast elkaar aan, op ongeveer 1 mm afstand. Vervolgens breng ik hier smalle reepjes dwars over aan, om een onderbroken streep te krijgen.
En dan is het de beurt aan de airbrush, geladen met een paar drupjes witte verf. Voorzichtig breng ik heel dunne laagjes aan, tot de streep voldoende wit is maar niet ‘knal-wit’ alsof ‘ie net is aangebracht.
Het voordeel hiervan is ook dat de verf eigenlijk direct droog is, dus de tape kan snel weer verwijderd worden om het resultaat te kunnen zien.
Als ik dan de camera drone wat lager boven de weg laat vliegen, levert dat het volgende beeld op.
Deze laatste foto triggert gelijk een nieuw idee: Het gedeelte links vooraan is wellicht een aardige plek voor een kleine ‘Baustelle’ (want daar grossieren onze oosterburen ook in). We zullen zien.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Toen ik het wegdek had geschilderd, was er best een behoorlijk kleurverschil tussen de verschillende stukken. En het gebruik van de kwast had me ook teveel strepen op het wegdek achtergelaten.
Dus toen ik de airbrush toch in de hand had voor het vervuilen van de rails, heb ik gelijk het wegdek maar meegenomen om het wat egaler van kleur te maken.
Ik weet dat het wegdek in het echt ook best wel van kleur kan verschillen, zeker als het wegdek is opgelapt. Maar ik wilde de basis toch wat egaler hebben. T.z.t. ga ik ook hier wellicht nog wat veroudering op loslaten.
Omdat egaal en kaal te dicht bij elkaar in de buurt komen, wil ik toch wat belijning op het wegdek hebben. Dus heb ik me m.b.v. Google Satelite view maar eens geöriënteerd hoe onze oosterburen dat zoal doen. Nou dat blijkt nogal te variëren. Buiten de bebouwde kom zijn er zeer expliciete gemarkeerde kruisingen, maar er zijn er ook waar vrijwel geen leen (meer) te ontdekken is. Conclusie: ik kan dus eigenlijk doen wat ik zelf passend vind, zonder dat ik daarmee de kans loop de ‘natuurgetrouwheid’ teveel geweld aan te doen.
Ik had al wat ervaring met het aanbrengen van belijning: langs de rand van m’n perron. Dat heb ik destijds met de kwast gedaan en dat is best goed gelukt, alleen het was wel een monnikenklus (waar m’n rug niet al te blij van werd).
Dus ga ik het nu eens anders proberen: met de ‘luchtkwast’. Nadat ik op een proefstukje een eerste poging heb gewaagd, is nu het wegdek aan de beurt.
Met behulp van schilderstape breng ik eerst twee stroken naast elkaar aan, op ongeveer 1 mm afstand. Vervolgens breng ik hier smalle reepjes dwars over aan, om een onderbroken streep te krijgen.
En dan is het de beurt aan de airbrush, geladen met een paar drupjes witte verf. Voorzichtig breng ik heel dunne laagjes aan, tot de streep voldoende wit is maar niet ‘knal-wit’ alsof ‘ie net is aangebracht.
Het voordeel hiervan is ook dat de verf eigenlijk direct droog is, dus de tape kan snel weer verwijderd worden om het resultaat te kunnen zien.
Als ik dan de camera drone wat lager boven de weg laat vliegen, levert dat het volgende beeld op.
Deze laatste foto triggert gelijk een nieuw idee: Het gedeelte links vooraan is wellicht een aardige plek voor een kleine ‘Baustelle’ (want daar grossieren onze oosterburen ook in). We zullen zien.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
Dat ziet er best mooi strak uit, die strepen. Deze methode ga ik onthouden.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Die Baustelle moet nog maar even wachten. Eerst is de berm langs de weg aan de beurt.
De bewoners van het huis rechts zijn kennelijk ook geïnspireerd door het oprukkende groen om hun huis heen.
Bij de parkeerplaats hebben ze zelfs een boom geplant, omringd door diverse struiken.
En aan de andere kant heeft een klimplant een plekje gevonden en al rap bijna de hele muur voor zich opgeëist.
Ondertussen heeft ook het vrachtverkeer de nieuwe weg ontdekt. Hieronder een foto van een combinatie die vanaf het station komt aangereden.
Het leuke van dergelijke close-ups vind ik dat ze een veel beter beeld geven of ik met het landschap een beetje op de goede weg ben.
En tegelijk laat het duidelijk zien waar nog het een en ander moet gebeuren.
Dus: Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Die Baustelle moet nog maar even wachten. Eerst is de berm langs de weg aan de beurt.
De bewoners van het huis rechts zijn kennelijk ook geïnspireerd door het oprukkende groen om hun huis heen.
Bij de parkeerplaats hebben ze zelfs een boom geplant, omringd door diverse struiken.
En aan de andere kant heeft een klimplant een plekje gevonden en al rap bijna de hele muur voor zich opgeëist.
Ondertussen heeft ook het vrachtverkeer de nieuwe weg ontdekt. Hieronder een foto van een combinatie die vanaf het station komt aangereden.
Het leuke van dergelijke close-ups vind ik dat ze een veel beter beeld geven of ik met het landschap een beetje op de goede weg ben.
En tegelijk laat het duidelijk zien waar nog het een en ander moet gebeuren.
Dus: Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Vandaag weer heerlijk een poosje op de treinenzolder bezig geweest.
Na de laatste close-up weer even uitzoomen. En dan blijkt: als je met scenery bezig bent, verzamel je al snel heel wat spullenboel om je heen. Want als je lekker bezig bent wil je niet de hele tijd heen en weer moeten lopen om dat te pakken wat je op dat moment nodig hebt. En als het dan een bende lijkt…. lekker belangrijk…. not.
Na de boom en struiken naast het huis, groeit ook het gras lekker door. Op een laagje vers gesmeerde houtlijm voelen de grassprieten zich prima thuis.
En ook de andere begroeiing laat zich niet onbetuigd. De kale muur wordt al snel in beslag genomen door opschietend groen. Dat voorkomt hopelijk dat de aantrekkingskracht voor graffitispuiters te groot wordt.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Vandaag weer heerlijk een poosje op de treinenzolder bezig geweest.
Na de laatste close-up weer even uitzoomen. En dan blijkt: als je met scenery bezig bent, verzamel je al snel heel wat spullenboel om je heen. Want als je lekker bezig bent wil je niet de hele tijd heen en weer moeten lopen om dat te pakken wat je op dat moment nodig hebt. En als het dan een bende lijkt…. lekker belangrijk…. not.
Na de boom en struiken naast het huis, groeit ook het gras lekker door. Op een laagje vers gesmeerde houtlijm voelen de grassprieten zich prima thuis.
En ook de andere begroeiing laat zich niet onbetuigd. De kale muur wordt al snel in beslag genomen door opschietend groen. Dat voorkomt hopelijk dat de aantrekkingskracht voor graffitispuiters te groot wordt.
Wordt vervolgd.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
In een groene omgeving als Dachbodenheim worden natuurlijk veel natuurlijke materialen gebruikt. En in het uitgebeelde tijdperk was er nog niemand die een discussie begon over fijnstof en de bijdrage van houtkachels daaraan. Integendeel, hout was al eeuwen een gebruikte brandstof. En wat goed functioneert, dat blijft bij onze oosterburen lang in gebruik.
Dus heb ik ook maar eens wat van dat natuurlijke materiaal ter handgenomen, en allereerst ‘op schaalgrootte gesneden’.
Nadat het hout met de pincet op z’n plek is gelegd en met lijm op z’n plek gehouden, moet er natuurlijk nog een afdak op. Hier biedt een waxinelichtje uitkomst. Het dunne ‘blik’ kan makkelijk worden geknipt en de strook plat metaal wordt op een geribbeld oppervlak gelegd en dan worden de golfjes er ingedrukt. Tenslotte met wat kleurtjes wordt het afdak verweerd en dan kan het houthok op z’n plek worden gezet. En ik heb me nog niet omgedraaid of de struiken die ernaast staan, groeien al over het afdak heen.
Als we dan wat uitzoomen zien we dat rechts het gras verder is opgerukt. En langs de rand van het uitneembare gedeelte loopt een onverhard pad schuin omhoog.
Ook al zijn ze in Dachbodenheim veel minder ‘afpalerig’ ingesteld dan bij ons, soms is een hek of vangrail toch wel functioneel. Daarom wordt langs de bocht een hek aangebracht, om de passerende voertuigen te stimuleren vooral op de weg te blijven.
Tot zover, wordt vervolgd.
Groets, Hans
In een groene omgeving als Dachbodenheim worden natuurlijk veel natuurlijke materialen gebruikt. En in het uitgebeelde tijdperk was er nog niemand die een discussie begon over fijnstof en de bijdrage van houtkachels daaraan. Integendeel, hout was al eeuwen een gebruikte brandstof. En wat goed functioneert, dat blijft bij onze oosterburen lang in gebruik.
Dus heb ik ook maar eens wat van dat natuurlijke materiaal ter handgenomen, en allereerst ‘op schaalgrootte gesneden’.
Nadat het hout met de pincet op z’n plek is gelegd en met lijm op z’n plek gehouden, moet er natuurlijk nog een afdak op. Hier biedt een waxinelichtje uitkomst. Het dunne ‘blik’ kan makkelijk worden geknipt en de strook plat metaal wordt op een geribbeld oppervlak gelegd en dan worden de golfjes er ingedrukt. Tenslotte met wat kleurtjes wordt het afdak verweerd en dan kan het houthok op z’n plek worden gezet. En ik heb me nog niet omgedraaid of de struiken die ernaast staan, groeien al over het afdak heen.
Als we dan wat uitzoomen zien we dat rechts het gras verder is opgerukt. En langs de rand van het uitneembare gedeelte loopt een onverhard pad schuin omhoog.
Ook al zijn ze in Dachbodenheim veel minder ‘afpalerig’ ingesteld dan bij ons, soms is een hek of vangrail toch wel functioneel. Daarom wordt langs de bocht een hek aangebracht, om de passerende voertuigen te stimuleren vooral op de weg te blijven.
Tot zover, wordt vervolgd.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Na het gefreubel met houtblok en hekje is er een andere klus aan de beurt: het terrein rondom het fabriekje.
Allereerst ben ik begonnen met het langzaam ophogen van het terrein tussen de rails. Ik heb nog genoeg kurk liggen en dat leent zich hier uitstekend voor.
Aan de andere kant van het fabriekje gaapte er tot nu toe een kloof, direct achter de overweg. Om ongelukken te voorkomen heb ik daar eerst maar eens wat aan gedaan. Een rest triplex is snel op maat gezaagd en vervolgens wordt dit verlijmd en vastgeklemd, zodat het kan drogen.
Daarna wordt ook dit gedeelte wat opgehoogd met kruk. Wat ik met het rechtergedeelte precies ga doen weet ik nog niet, het linker deel gaat in ieder geval aansluiten aan het fabriekje.
Als dit ligt te drogen kruipt het ‘freubelbloed’ toch weer waar het niet gaan kan: ik vind de wegbermen wel heel erg puur natuur, daar kan nog wel wat meer in. En in het echie staan daar onder andere reflectorpaaltjes, dus die moesten er maar komen.
Om deze een beetje op schaal te maken heb ik gewone kopspelden genomen en deze eerst wit geschilderd. Vervolgens heb ik ze op de gewenste plekken in de berm geprik en op hoogte afgeknipt met een tang. Tenslotte de bovenkant nog even wit aangestipt en daarna met een dun penseeltje een zwarte bies op de paaltjes geschilderd.
Vanuit een iets andere hoek wat meer overzicht op het resultaat: het fabrieksterrein in bewerking en de reflectorpaaltjes.
Tot zover voor vandaag.
Groets, Hans
Na het gefreubel met houtblok en hekje is er een andere klus aan de beurt: het terrein rondom het fabriekje.
Allereerst ben ik begonnen met het langzaam ophogen van het terrein tussen de rails. Ik heb nog genoeg kurk liggen en dat leent zich hier uitstekend voor.
Aan de andere kant van het fabriekje gaapte er tot nu toe een kloof, direct achter de overweg. Om ongelukken te voorkomen heb ik daar eerst maar eens wat aan gedaan. Een rest triplex is snel op maat gezaagd en vervolgens wordt dit verlijmd en vastgeklemd, zodat het kan drogen.
Daarna wordt ook dit gedeelte wat opgehoogd met kruk. Wat ik met het rechtergedeelte precies ga doen weet ik nog niet, het linker deel gaat in ieder geval aansluiten aan het fabriekje.
Als dit ligt te drogen kruipt het ‘freubelbloed’ toch weer waar het niet gaan kan: ik vind de wegbermen wel heel erg puur natuur, daar kan nog wel wat meer in. En in het echie staan daar onder andere reflectorpaaltjes, dus die moesten er maar komen.
Om deze een beetje op schaal te maken heb ik gewone kopspelden genomen en deze eerst wit geschilderd. Vervolgens heb ik ze op de gewenste plekken in de berm geprik en op hoogte afgeknipt met een tang. Tenslotte de bovenkant nog even wit aangestipt en daarna met een dun penseeltje een zwarte bies op de paaltjes geschilderd.
Vanuit een iets andere hoek wat meer overzicht op het resultaat: het fabrieksterrein in bewerking en de reflectorpaaltjes.
Tot zover voor vandaag.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
Mooie vorderingen weer Hans!
Die blokken brandhout zijn gaaf!....en die reflector paaltjes zijn heel herkenbaar!!!
Is dat slijtage op de weg van de laatste foto( voorgrond)of ga je dat nog verbeteren?
Groet,
Raymond
Die blokken brandhout zijn gaaf!....en die reflector paaltjes zijn heel herkenbaar!!!
Is dat slijtage op de weg van de laatste foto( voorgrond)of ga je dat nog verbeteren?
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
Nee, da's geen slijtage Raymond, maar een gevalletje 'niet genoeg afgewerkt'. In het echt valt het niet op zo, maar een foto brengt e.e.a. genadeloos aan het licht...
Zoals ik eerder als schreef: "Het gedeelte links vooraan is wellicht een aardige plek voor een kleine ‘Baustelle’ (want daar grossieren onze oosterburen ook in)." Maar zover is het nog niet, we gaan het zien.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
-
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
- Locatie: Rotherham (UK)
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
@All,
Als de kurken onderlaag naar m’n zin ligt, is het tijd om verder te gaan.
Uit voorzorg een deel van de rails en railbedding even afgeplakt. Dan kan ik vervolgens lekker met muurvuller en spateltjes aan de slag om de ondergrond te egaliseren en laten aansluiten op de keien direct rond de fabriek.
En omdat ik de impressie van betonplaten wel aardig vind, laat ik de boel eerst wat drogen en ga vervolgens met een lineaal en kraspen aan de slag.
Als dit aan het uitharden is, kan ik ondertussen weer wat anders doen. Dat kleine hekje om het sein laatst smaakt naar meer. Dus ga ik een wat langer hek maken, om het fabrieksterrein enigszins af te schermen van het doorgaande spoor wat er direct naast ligt.
Dus weer een stuk koperdraad gestript, de verschillende stukken op maat geknipt en gebogen, op een stuk tape wat gefixeerd en dan de boel aan elkaar solderen.
Daarna kan de kwast ter hand genomen worden. Als basiskleur neem ik wit.
En als de basis droog is, kan ik de rode strepen aanbrengen.
En daarmee heb ik zo’n 12 cm hekwerk klaarliggen. Als straks de ondergrond ver genoeg is, kan dit ook z’n plekje krijgen.
Tot zover voor nu. Allemaal gezegende Paasdagen gewenst!
Groets, Hans
Als de kurken onderlaag naar m’n zin ligt, is het tijd om verder te gaan.
Uit voorzorg een deel van de rails en railbedding even afgeplakt. Dan kan ik vervolgens lekker met muurvuller en spateltjes aan de slag om de ondergrond te egaliseren en laten aansluiten op de keien direct rond de fabriek.
En omdat ik de impressie van betonplaten wel aardig vind, laat ik de boel eerst wat drogen en ga vervolgens met een lineaal en kraspen aan de slag.
Als dit aan het uitharden is, kan ik ondertussen weer wat anders doen. Dat kleine hekje om het sein laatst smaakt naar meer. Dus ga ik een wat langer hek maken, om het fabrieksterrein enigszins af te schermen van het doorgaande spoor wat er direct naast ligt.
Dus weer een stuk koperdraad gestript, de verschillende stukken op maat geknipt en gebogen, op een stuk tape wat gefixeerd en dan de boel aan elkaar solderen.
Daarna kan de kwast ter hand genomen worden. Als basiskleur neem ik wit.
En als de basis droog is, kan ik de rode strepen aanbrengen.
En daarmee heb ik zo’n 12 cm hekwerk klaarliggen. Als straks de ondergrond ver genoeg is, kan dit ook z’n plekje krijgen.
Tot zover voor nu. Allemaal gezegende Paasdagen gewenst!
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
Meeeeeega strak werk, dat hekje! De Nederlandse meine-n-welt hebben we hier. Lekker bezig, Hans!
-
- Berichten: 1133
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Dachbodenheim
Mooi hek! En ook fijne paasdagen gewenst Hans.
Groet, Erik
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer
Instagram: erik_n_fan
Re: Dachbodenheim
Gaaf Hans dat hekwerk!
Ene mooi hoor hoe je met de muurvuller werkt
Ik ben trouwens ook met muurvuller bezig, ik ben een tunnel aan het maken voor het mobiele verkeer, en ik moet zeggen dat ik het een super tip vind!!!
Je kunt het na uitdrogen heel goed en mooi bij schuren!
Zo zie je maar weer, het forum is zo informatief
Groet,
Raymond
Ene mooi hoor hoe je met de muurvuller werkt
Ik ben trouwens ook met muurvuller bezig, ik ben een tunnel aan het maken voor het mobiele verkeer, en ik moet zeggen dat ik het een super tip vind!!!
Je kunt het na uitdrogen heel goed en mooi bij schuren!
Zo zie je maar weer, het forum is zo informatief
Groet,
Raymond
-
Onderwerp starter - Berichten: 101
- Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28
Re: Dachbodenheim
Helemaal eens Raymond, daarom kijk/lees ik ook graag op het forum.
Groets, Hans
Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)
Re: Dachbodenheim
Ziet er netjes uit en super leuk al die kleine details die maken het echt af
Mvg Riny
Mvg Riny