Hallo ik ben nieuw in het digitaalwereldje,
Hierbij mijn vraag, wat is beter DCC of selectrix?
Of kan je ze ook gewoon tegelijk gebruiken
Hoop door jullie weer een stapje in de goede richting te kunnen doen.
DCC of SX?
-
Onderwerp starter - Berichten: 8
Re: DCC of SX?
DCC heeft meer mogelijkheden en is breder geaccepteerd. Selectrix is eenvoudiger. Allebei zijn ze goed.
Als je centrale het ondersteunt kun je ze beiden naast elkaar gebruiken.
Groetjes,
Jos
Als je centrale het ondersteunt kun je ze beiden naast elkaar gebruiken.
Groetjes,
Jos
-
Bedankt voor d snelle reactie,
Waar kan ik zien of de mijne ze allebei tegelijk accepteerd?
Ik heb een mobile station van minitrix
Waar kan ik zien of de mijne ze allebei tegelijk accepteerd?
Ik heb een mobile station van minitrix
-
- Moderator
Ho, wacht.
Voordat we mensen lekker gaan maken is het wel belangrijk om te weten over welke Mobile Station het gaat. De oude vierkante MS is inderdaad zowel DCC als Sx geschikt. De nieuwe Mobile station (art.nr 66950) kan alleen DCC (momenteel). De laatste is toegevoegd aan de startset 11129 (met V200 en goederentrein).
Overigens als je de oude vierkante MS gebruikt dan zou je je eens kunnen verdiepen in update 0.63 (afkomstig van D&H) en verkrijgbaar via http://www.mttm.de/. Dan kan je meer dan 12 DCC adressen aansturen en zijn er weer een aantal bugs uit het systeem gehaald.
Robert
Voordat we mensen lekker gaan maken is het wel belangrijk om te weten over welke Mobile Station het gaat. De oude vierkante MS is inderdaad zowel DCC als Sx geschikt. De nieuwe Mobile station (art.nr 66950) kan alleen DCC (momenteel). De laatste is toegevoegd aan de startset 11129 (met V200 en goederentrein).
Overigens als je de oude vierkante MS gebruikt dan zou je je eens kunnen verdiepen in update 0.63 (afkomstig van D&H) en verkrijgbaar via http://www.mttm.de/. Dan kan je meer dan 12 DCC adressen aansturen en zijn er weer een aantal bugs uit het systeem gehaald.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Betreft de oude "Rechthoekige" mobile station.
Het is dus als ik het goed begrijp mogenlijk dcc en sx door elkaar te rijden?
MVG
Het is dus als ik het goed begrijp mogenlijk dcc en sx door elkaar te rijden?
MVG
Na wat zoeken en uitproberen met DCC en Selectrix heb ik zelf geen echte voordelen voor DCC tegengekomen die zwaarder wogen als de voordelen die Selectrix biedt. De hele keuze Selectrix of DCC is daarmee m.i. veelal een emotionele keuze geworden en lastige objectieve. Om reden van beschikbaarheid (zowel compleet verkrijgbaar als zelfbouw) ben ik erg blij met mijn DCC keuze, maar je kunt alleen voor jezelf de gevoelsmatige juiste keuze maken. Zie ook: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-d ... f-dcc.html voor wat vergelijkingen ik zelf heb gedaan.