ach een mens brengt op vele manieren de zaterdag door
ik heb de afgelopen uren op mijn knieën zittend doorgebracht met mijn armen tussen de etages onder het schaduwstation om A; eerder omschreven domme fout te herstellen en B; om de rest met een beetje zicht op wat ik doe opnieuw aan te leggen.
wel kan jullie melden dat dit er nu wel verantwoord onder hangt en de zestaldraden vanaf de reedcontacten door bovenblad zijn doorgevoerd.
en dan ziet dat er zo uit.
de volgende handelingen moeten nu uitgevoerd gaan worden.
op de foto zien jullie een rij kroonsteentjes , dit zijn de aansluitpunten van de wissels genummerd 1-5.
erboven hangen de relais. voor ieder kroonsteentje twee relais te weten 1 voor recht en 1 voor krom.
voor vijf wissels ieder twee relais.
doormiddel van de reedcontacten worden deze relais aangestuurd via de massa en op die manier een maak/breek moment.
kunst zal alleen worden om meerdere wissels tegelijk te laten schakelen zoals bijvoorbeeld ;
wissel 1 krom/ wissel 2 recht en aan de uitgaande kant wissel 6 krom.
voor zes sporen liggen er dus tien wissels, vijf bij de inkomende zijde en vijf bij de uitgaanden kant. voor de duidelijkheid ik werk met Arnoldwissels en de stand van de wissel bepaald welk spoor rijstroom heeft.
vandaar dat alles goed op elkaar en met elkaar wordt geschakeld.
voor de digitale mannen zal dit wel fluitje van een cent zijn maar analoog vrees ik iets meer denkwerk.
als dit allemaal uiteindelijk feilloos werkt moet over dit deel van de baan een afdekking over gemaakt worden waarop de achtergrond behorend bij de draaiende luchtballonnen dient te komen.
samengevat een heeeeeleboel werk nog te doen.
wordt vervolgt