Hier alles over Selectrix, hoe starten we en wat komt erbij kijken.
Wat is er te koop, etc.
Succes,
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Volgens mij is dit (3 secties per blok) een vereiste voor Koploper (de aansturingssoftware), en niet specifiek aan het Selectrix systeem. Dat jij hiermee komt heeft volgens mij te maken met het feit dat Rautenhaus andere software aanraadt waar dit niet nodig is.RonaldB schreef:Ik weet niet of dit wel aansluit op het onderwerp. Maar ik kijk al enige tijd naar het systeem van Rautenhaus waarbij je en Selectrix en DCC kan berijden.
Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheden van een met een computer aangestuurde baan en nu leek het mij dat de wisseldecoders en bezetmelders wat prijzig zijn van Rautenhaus.
Maar ik heb ook gehoord, dat je per aangestuurd blok (perron) maar 1 bezetmelder nodig hebt ipv. 2 (soms 3) met DCC om een trein (bijv. in koploper) rustig te laten afremmen. Dit zou kunnen betekenen dat dit finacieel weer voordeliger is. Toch?
Het zijn vooral de externe partijen die innoveren op het SX protocol door speciale componenten op de markt te zetten.Hoe staat het verder met de vernieuwing en ontwikkeling van Selectrix?
Ja, dat kan. SUSI is hier het sleutelwoord.Heb je treinen met geluidsdecoders (niet dat ik dat zou willen hoor).
Dat is geheel afhankelijk van de computersoftware en de protocollen (SX/DCC/..) die deze computersoftware ondersteunt. Nog even ter verduidelijking: de computersoftware waarmee je je treinbaan wilt bedienen staat in zekere mate los van Selectrix. Doorgaans zorgen de makers van de software dat zij zoveel mogelijk protocollen ondersteunen om natuurlijk hun software beter te kunnen verkopen aan een breder publiek.Kan je het systeem combineren met een computergestuurd geluidssysteem met 4 geluidsboxen onder de treintafel. (wel eens iets van gelezen).
Dat lijkt me sterk aangezien de Multimaus een volwaardige DCC centrale is? Zeker weet ik dit niet.Kan je Selectrix aansturen met een Multimaus?
Afdwalen? Hij geeft gewoon antwoord op de gestelde vragen.Wim Ros schreef:Heren, jullie dwalen weer af.
RonaldB schreef:Heren,
Bedankt voor jullie info. Weer wat wijzer geworden. Ik zeg u, het is soms moeilijk om wijzer te worden voor een leek, daar de gebruikte termen, die voor jullie eenvoudig en overduidelijk zijn(soms 100 maal herkauwd zijn), door mij soms anders worden geinterpreteerd/uitgelegd worden.
Beetje bij beetje word je wijzer. Het gaat langzaam en de weg zit vol (val)kuilen.
Een "starter" zoals ik, zit soms vol twijfel. Met name waar doe je goed aan om in te investeren, zodat je er later geen spijt van krijgt.
Ik hoop op wat begrip en nogmaals bedankt voor jullie uitleg.
Vriendelijke groeten, Ronald
Kijk even op mijn website (http://www.vandersel.nl). Onder selectrix staat een stukje source om met een 8051 (oud beestje) te interfacen naar de SX-bus (inclusief electronica).piksov schreef:Ik ben natuurlijk een OpenDCC rijder, maar dit soort zaken interesseren mij altijd: waar haal je de info vandaan om componenten zelf te bouwen?
Heb je eventueel wat linkjes?
groet,
Guus
kompleet selectrix startset met centrale, rail en treindentheo schreef:Wat zit er in het pakket ?
Misschien nog prachtig voor een uitbreiding van een bestaand systeem.