Hallo N-fans,
Van ruitenwissers op personenauto's zie ik verder maar af
Inmiddels wel een tweede lasercut kit in elkaar gezet. De vorige van Noch was reeds ingekleurd, maar ik heb nu een kit gekocht van MBZ. Die moet nog geheel op kleur worden gebracht. Ik heb dat deels gedaan met pigment. Dat krijgt een prachtige matte uitstraling, maar is lastig te verwerken. De pigmenten van MBZ zijn zeer fijn en dat is ook wel nodig. Aan de laatste foto kun je zien dat ik voor de houten betimmering te grof pigment heb gebruikt, de pasta iets te dik heb gemaakt, of te dik heb opgebracht. Omdat ik de kit vooraf in primer heb gezet, kunnen ook gewoon watergedragen verfjes gebruikt worden, dus daar ben ik mee verder gegaan. Het dak is duidelijk het resultaat van pigmenten:
De wanden zijn ook van pigmenten, maar de details heb ik met acryl verfjes aangepakt. Hierbij fotootjes van alle zijden:
Al met al zeer scherpe details en vrij eenvoudig om in elkaar te zetten. Maar het inkleuren is niet zo eenvoudig. En dak- en regengoten zitten niet in de kit, dus daar moet nog iets op verzonnen worden. En een beetje
wash hier en daar moet ook nog.