Dank jullie wel allemaal voor de reacties en tips. Voordat er weer gereden kan worden moet ik afscheid nemen van mijn Keerlus met brug. Het sporenplan daarvan had ik gespiegeld uitgevoerd tov een plan op internet. Gevolg was helaas een slinger in het spoor bij het binnenrijden van de binnenste lus waardoor ontsporingen ontstonden. Ook de geometrie / krappe bocht hielp niet. Daarnaast ook nog de hart op hart afstand niet peco-exact was waardoor ik maar door bleef klooien. Want ik had alles wel zo aangepast dat het gebruikte Kato spoor bij elkaar komt op de rand van de module op 26mm hart op hart. Maar helaas bij vastzetten e.d. is dit toch niet exact gelukt. Dus, deze gaat de prullenbak in nadat ie gestript is.
Uitkomst: Nieuwe eenvoudige keerlus met correcte PECO hart op hart afstand zorgvuldig gelegd dus hopelijk betrouwbaarder.
Bouwmethode: latjes 27x12 mm, 6mm populieren multiplex, laagje XPS. Stelvoetjes (4x) om op de wat gammele campingtafels goed te kunnen stellen. Tzt voeg ik nog magneten toe in de aansluiting naar de andere module voor een stevige verbinding.
De rails moeten nog verlijmd en terugmelding nog aangesloten maar de eerste proefritjes stemden hoopvol.
Vorige modules waren nog wel eens uit puur XPS, maar daar mis je dan toch de stevigheid van multiplex voor vastschroeven van decoders e.d. Daarom kies is voor de methode die je hier ziet.
Overige modules waarschijnlijk iets hoger op de stalpootjes en dunner XPS (ik had deze plaat nog liggen). Dan kunnen de MP1/MP5 wisselmotoren voor de PECO wissels vast aan het multiplex en is de metalen staaf lang genoeg om de wissel op het XPS te bereiken.
Dat is m voor nu! Geduld ... is een schone zaak. Zeker in deze hobby
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)