Voeding voor Profi Boss
Voeding voor Profi Boss
Ik heb nu een PB en vraag mij af of ik deze voeding kan gebruiken: http://www.floodland.nl/aim/info_grote_voeding_1.htm kan iemand mij helpen??
Groeten Henkie
Groeten Henkie
Re: Voeding voor Profi Boss
HHenkie,
Bij de Profi-Boss zit toch gewoon een voeding. De voeding welke jij laat zien is niet aan te raden.
Mvg
Wim.
Bij de Profi-Boss zit toch gewoon een voeding. De voeding welke jij laat zien is niet aan te raden.
Mvg
Wim.
Waarom ingewikkeld doen als het makkelijk kan? Gewoon de standaard voeding erop en gaan met dat ding. Anders een standaard trafo erop en ook prima. Vooral niet te ingewikkeld en te duur starten...
Hallo Henkie,
Een Fleischmann Profi-Boss werkt op zowel gelijkstroom als wisselstroom, in de elektra store kan de een voeding kopen 13.8 volt, neem een 5+ amp voeding.
Of bij conrad zijn wisselspannings trafo's te koop 16 volt 4.75 amp. hiermee heb je tussen de 12 en 13 volt voor je baan.
Spar
Een Fleischmann Profi-Boss werkt op zowel gelijkstroom als wisselstroom, in de elektra store kan de een voeding kopen 13.8 volt, neem een 5+ amp voeding.
Of bij conrad zijn wisselspannings trafo's te koop 16 volt 4.75 amp. hiermee heb je tussen de 12 en 13 volt voor je baan.
Spar
Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
Kan je ook een gewone fleischmann analoge trafo gebruiken (ombouwen) ?????????
Henkie
Henkie
Waarom wil je dit?
Gebruik gewoon de trafo die erbij zit, dan weet je zeker dat het werkt.
Gebruik gewoon de trafo die erbij zit, dan weet je zeker dat het werkt.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hhenkie,
Probeer niet te bezuinigen op de apparatuur, eenmaal goede apparaten aanschaffen die voldoende stroom leveren is een zekerheid voor de toekomst.
Een trafo aankopen van een bedrijf die in de toekomst een gelijke kan leveren is wel het beste, misschien ga je uitbreiden met een booster en dan is het goed dat je dezelfde trafo gebruikt.
De rij trafo van Fleischmann levert niet genoeg stroom aan de wisselstroom zijde zwart/witte aansluiting.
Ga voor zeker
M.v.g. Spar
Probeer niet te bezuinigen op de apparatuur, eenmaal goede apparaten aanschaffen die voldoende stroom leveren is een zekerheid voor de toekomst.
Een trafo aankopen van een bedrijf die in de toekomst een gelijke kan leveren is wel het beste, misschien ga je uitbreiden met een booster en dan is het goed dat je dezelfde trafo gebruikt.
De rij trafo van Fleischmann levert niet genoeg stroom aan de wisselstroom zijde zwart/witte aansluiting.
Ga voor zeker
M.v.g. Spar
Digitrax DCS 200
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
PM42, BLD163, BD4, SEC8,
HDL Loco-Net
RR&Co V8A3
N-spoor Swiss, SBB
Op http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... 019#p25019 vertel je het tegenovergestelde.Spar schreef:Hhenkie,
Ga voor zeker
M.v.g. Spar
Ik denk dus, net zoals bijna iedereen hier, dat Hhenkie het beste af is met de originele trafo. Wil je daarna uitbreiden is een booster het meest logische, maar dan gewoon met een eigen trafo van voldoende vermogen en passend bij de booster.Spar schreef: Als je een Booster wilt aansluiten dan moet je rekening houden met twee zaken, de centrale en de booster moeten totaal van elkaar gescheiden zijn, dus twee trafo's en de rails moet door gezaagd worden,
Bij modeltreinen is het niet altijd "meer is beter".
Gerwin
Spoort NS tijdperk III
Spoort NS tijdperk III
HHenkie schreef:Kan je ook een gewone fleischmann analoge trafo gebruiken (ombouwen) ?????????
Henkie
Bestaan er dan ook Fleischmann digitale trafo's??
Je hebt een trafo nodig die 16V wisselspanning levert, en die een vermogen heeft van maximaal 50VA.
De Trafo bij de set is gewoon goed, en die kun je gewoon gebruiken, is nu al meerdere malen gezegd.
Mvg
Wim.
gelijkstroom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb 13 digitale loc oke!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Henkie,
Wat loop je te schreeuwen. Weet je wat je zegt?
Wat loop je te schreeuwen. Weet je wat je zegt?
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Rustig maar.HHenkie schreef:gelijkstroom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je nu eens uitlegt waarom je wilt wat je hier allemaal loopt te roepen? Dan kunnen we je misschien helpen. Deze kreten leiden tot niets.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
henkie,
Zo te zien gaan de dingen een beetje langs elkaar heen lopen en begrijpen de vragensteller en antwoorders elkaar niet helemaal.
Heb dus even jouw berichten tot nu toe geschreven eens door gekeken en kom tot een aantal vragen, die daarmee mogelijk voor jou en de mensen die jouw hier proberen te helpen, wat meer duidelijkheid kunnen gaan geven.
de vragen:
je schrijft dat jij jouw baan digitaal wilt gaan maken, maar ik kan zo nergens uit opmaken of dat een al bestaande analoge baan is die je wilt gaan ombouwen, of dat je een nieuwe baan gaat bouwen, indien je een bestaande baan wilt ombouwen, zou je dan misschien kunnen vertellen wat je allemaal al hebt, dus welk merk rails, loc`s en dat soort relevante dingen, zodat de anderen hier weten waar wij het over hebben?
Dit gewoon om wat meer duidelijkheid te krijgen, waarmee ergenissen over en weer voorkomen kunnen worden.
Mvg
Freddy
Zo te zien gaan de dingen een beetje langs elkaar heen lopen en begrijpen de vragensteller en antwoorders elkaar niet helemaal.
Heb dus even jouw berichten tot nu toe geschreven eens door gekeken en kom tot een aantal vragen, die daarmee mogelijk voor jou en de mensen die jouw hier proberen te helpen, wat meer duidelijkheid kunnen gaan geven.
de vragen:
je schrijft dat jij jouw baan digitaal wilt gaan maken, maar ik kan zo nergens uit opmaken of dat een al bestaande analoge baan is die je wilt gaan ombouwen, of dat je een nieuwe baan gaat bouwen, indien je een bestaande baan wilt ombouwen, zou je dan misschien kunnen vertellen wat je allemaal al hebt, dus welk merk rails, loc`s en dat soort relevante dingen, zodat de anderen hier weten waar wij het over hebben?
Dit gewoon om wat meer duidelijkheid te krijgen, waarmee ergenissen over en weer voorkomen kunnen worden.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Goed zal ik het nog een keer uitleggen.
De Profi-Boss sluit je aan op de bijgeleverde trafo. De Profi-Boss levert sowieso te weinig energie voor het laten rijden van meer dan 4 treinen. Dus moet er een booster en een trafo voor de booster aangeschaft en ingezet worden.
Op de Profi-Boss zit daar een aansluiting voor in de vorm van de LocoNet-B aansluiting.
Daar sluit je een Booster op aan die via het LocoNet werkt bijvoorbeeld een Power 4 of een Power 7 van Uhlenbrock.
KLIK hier voor de info over de Power 7
Om de Power 7 van energie te voorzien heb je een geschikte trafo nodig, bijvoorbeeld deze KLIK
De Paarse aansluitdraden uit het kabeltje van de Profi-Boss aansluit kabel gebruik je voor de programmeerrails, hier bij moet je wel de baanspanning uitschakelbaar maken. Is het nu duidelijk?
Dit heb ik je in je Multi-Maus / Profi-Boss vraag ook al uitgelegd, als antwoord op je vraag over het vermogen.
Mvg
Wim.
De Profi-Boss sluit je aan op de bijgeleverde trafo. De Profi-Boss levert sowieso te weinig energie voor het laten rijden van meer dan 4 treinen. Dus moet er een booster en een trafo voor de booster aangeschaft en ingezet worden.
Op de Profi-Boss zit daar een aansluiting voor in de vorm van de LocoNet-B aansluiting.
Daar sluit je een Booster op aan die via het LocoNet werkt bijvoorbeeld een Power 4 of een Power 7 van Uhlenbrock.
KLIK hier voor de info over de Power 7
Om de Power 7 van energie te voorzien heb je een geschikte trafo nodig, bijvoorbeeld deze KLIK
De Paarse aansluitdraden uit het kabeltje van de Profi-Boss aansluit kabel gebruik je voor de programmeerrails, hier bij moet je wel de baanspanning uitschakelbaar maken. Is het nu duidelijk?
Dit heb ik je in je Multi-Maus / Profi-Boss vraag ook al uitgelegd, als antwoord op je vraag over het vermogen.
Mvg
Wim.
Wil dat dan zeggen dat je zonder wisselstroom kan van andere trafo's?
Ik heb deze nodig om aparte voeding te geven hoor.
Als je alles via het spoor gaat voederen mag je nog wel wat meer aan trafo en booster aanschaffen.
Matheus.
Ik heb deze nodig om aparte voeding te geven hoor.
Als je alles via het spoor gaat voederen mag je nog wel wat meer aan trafo en booster aanschaffen.
Matheus.
-
Matheus,
Wat heb je dan voor verbruikers aan je baan hangen buiten wissel + decoders, bezetmelders (gebruiken geen stroom) en je treinen.
Wat betreft je wissel is het zo dat doorgaans maar een wissel tegelijk bedient wordt.
Wat heb je dan voor verbruikers aan je baan hangen buiten wissel + decoders, bezetmelders (gebruiken geen stroom) en je treinen.
Wat betreft je wissel is het zo dat doorgaans maar een wissel tegelijk bedient wordt.
Grtzz Rob
Matheus,
Jouw opmerking vraag, maakt het voor HHenkie echt niet duidelijker. Wat het alleen duidelijk maakt dat je het zelf ook nog niet helemaal begrijpt.
Mvg
Wim.
Jouw opmerking vraag, maakt het voor HHenkie echt niet duidelijker. Wat het alleen duidelijk maakt dat je het zelf ook nog niet helemaal begrijpt.
Mvg
Wim.