Een tijdje geleden een Union Pacific loc overgenomen van Alex. Hier heb ik me weer op uitgeleefd en er een soort van NS loc van gemaakt.
Eerst alles goed opgeschuurd met een glasvezel potlood en uit elkaar gehaald.
Daarna in NS kleuren gezet.
De gaatjes van de reling opnieuw uitgeboord. Die waren dicht gaan zitten door de verf.
Er zitten ook geen buffers op zoals de Europese locs dus die heb ik gemaakt van afgeknipte spijkertjes en een stukje krimpkous.
De verf glimt heel erg en dat is niet mooi dus ….
….zet ik alles in de matte lak gemengd met een beetje roestbruin.
Daarna wordt de loc nog iets meer verouderd.
Later meer van deze onzin …
Van Union Pacific naar NS
-
Re: Van Union Pacific naar NS
Heel netjes geslaagd, van een afstandje is het gewoon de grote broer van een 2200 of 2400. Échter (en dit is niet zo serieus bedoeld natuurlijk, want het is een fictief model!), moet het nummer van de loc niet eerder 2xxx zijn want de 1xxx locs zijn allemaal elektrische locomotieven voor zover ik bekend ben in de NS nummering?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Trambaan (diorama)
Erg leuk resultaat! Zo zie je maar wat een huisstijl al doet...net echt.
-
Onderwerp starter - Berichten: 531
Dankjewel allemaal.
18 jan is mijn geboorte datum .... vandaartv_man schreef: ↑18 jul 2022 20:02 Heel netjes geslaagd, van een afstandje is het gewoon de grote broer van een 2200 of 2400. Échter (en dit is niet zo serieus bedoeld natuurlijk, want het is een fictief model!), moet het nummer van de loc niet eerder 2xxx zijn want de 1xxx locs zijn allemaal elektrische locomotieven voor zover ik bekend ben in de NS nummering?
Groet Pierre.
Helemaal duidelijk!Pierre schreef: ↑18 jul 2022 20:56 Dankjewel allemaal.
18 jan is mijn geboorte datum .... vandaartv_man schreef: ↑18 jul 2022 20:02 Heel netjes geslaagd, van een afstandje is het gewoon de grote broer van een 2200 of 2400. Échter (en dit is niet zo serieus bedoeld natuurlijk, want het is een fictief model!), moet het nummer van de loc niet eerder 2xxx zijn want de 1xxx locs zijn allemaal elektrische locomotieven voor zover ik bekend ben in de NS nummering?
- Norman
Trambaan (diorama)
Trambaan (diorama)
Toch mooi dat je er mee bezig bent geweest , hij is zeker geslaagd !!
Alex