Sinds vandaag geregistreerd hier op het forum en dus ook mezelf maar even voorstellen.
Mijn naam is Rogier, 51 jaar oud en woonachtig in Berlicum.
Werkzaam op een telescoopkraan( het merk laat zich raden
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Na jaren van alles al te hebben gedaan op Modelbouw gebied, radiografische auto's,vliegtuigen en helicopters, ben ik die kant eigenlijk een beetje moe. Veel slijtbare onderdelen, crashes en vooral ook steeds duurdere onderdelen, hebben me er toe gezet om wat anders te gaan doen.
Deze tak van Modelbouw is helemaal nieuw maar interesse bestaat er al veel langer voor. De techniek, de beleving en vooral ook...het thuis hobbyen spreekt me zeer aan.
Vanwege de nu nog wat beperkte ruimte ben ik zover gekomen om in ieder geval te beginnen met N spoor. Al menig uurtje hier doorgebracht om me proberen in te lezen op de verschillende merken,types,banen etetc. maar te veel gelezen en nu eigenlijk weer spoor bijster...
Dus nu wat opstart hulp nodig...wat wil ik...
Een N spoor baan met hoofdzakelijk transport treinen, Nederlands en Duits. Tijdperk III IV V ongeveer.
Startsets heb ik niets mee, vaak bijelkaar geraapt en uiteindelijk verander je toch weer.
Wat betreft het spoor, het word peco code 55. Misschien niet het makkelijkste maar het is hobby en daar mag wat tijd in verdwijnen vind ik.
Het enige waar ik wel moeite mee heb is het zoeken van een baanplan. Ruimte is nu 3 meter bij 1 meter ongeveer en zoek nu ook een baanplan die gebruik maakt van de peco rails en waar ik mee kan beginnen.
Bedankt zover,
Groet Rogier