Beste allemaal,
Aan de hand van jullie opmerkingen en mijn eigen ergernissen, heb ik verder aan mijn baanplan gepuzzeld. Hier is de laatste versie:
De belangrijkste verschillen zijn:
- De tramremise is verplaatst naar de zuidwesthoek van de baan, waarbij drie korte sporen zijn vervangen door twee langere sporen. Hierdoor is er meer ruimte ontstaan in het stadscentrum, dat dan ook opnieuw is ingericht.
- De schaduwrotonde is opnieuw ontworpen. De parkeersporen zijn, door ze te laten doorlopen in de bocht in de noordwesthoek, in lengte verdubbeld: ieder parkeerspoor kan nu twee treinen van de maximale lengte (ca 130 cm) aan. Het aantal parkeersporen is teruggebracht van acht naar vijf.
- Er zit nu een knik in de schaduwrotonde, waardoor er een flinke hap uit de tafel kan worden gezaagd, om zo de bereikbaarheid van het midden van de baan te verbeteren.
Ik ben (alweer) benieuwd naar jullie commentaar, met name naar ervaringen met een tamelijk scherpe bocht in de parkeersporen van een schaduwstation.
Alvast bedankt!
- Wil