Arnold 2024
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Arnold 2024
Voor het aankomend jaar heeft Arnold de D.445 van de Italiaanse spoorwegen aangekondigd. Een typische gare ragbak die voor van alles kan worden gehangen.
HN2573/HN2573S - D.445, 1ste deelserie, originele kleurstelling (groen/Isabella-bruin), ep IV-V
HN2574/HN2574S - D.445, 3de deelserie, 4 lage lampen, MDVC kleurstelling. Ep IV-V
HN2575/HN2575S - D.445, 3rd deelserie, 4 lage lampen, XMPR kleurstelling. ep VI
HN2576/HN2576S - D.445, 3de deelserie, 4 lage lampen, ‘intercity’ kleurstelling. ep VI
Bron: Arnold Facebook page
HN2573/HN2573S - D.445, 1ste deelserie, originele kleurstelling (groen/Isabella-bruin), ep IV-V
HN2574/HN2574S - D.445, 3de deelserie, 4 lage lampen, MDVC kleurstelling. Ep IV-V
HN2575/HN2575S - D.445, 3rd deelserie, 4 lage lampen, XMPR kleurstelling. ep VI
HN2576/HN2576S - D.445, 3de deelserie, 4 lage lampen, ‘intercity’ kleurstelling. ep VI
Bron: Arnold Facebook page
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Arnold 2024
Nice , ik was al aan het rommelen met een 3d print en wat v 100 draaistellen, maar kan die mooi als dummyloc
achter de Arnold hangen straks...
achter de Arnold hangen straks...
Re: Arnold 2024
De Arnold firma van Hornby zal de komende weken ook de noviteiten voor 2024 onthullen. De pagina noemt ten onrechte 2022 range.
De eerste aangekondigde noviteit voor 2024 is een reeks van vier varianten van de FS D.445 diesel locomotief welke hier al eerder vermeld waren.
De eerste aangekondigde noviteit voor 2024 is een reeks van vier varianten van de FS D.445 diesel locomotief welke hier al eerder vermeld waren.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Arnold 2024
Beste mensen,
Volgens mij is het zover (zie link).
https://www.trainsdepot.org/manufacture ... g_2024_pdf
Volgens mij is het zover (zie link).
https://www.trainsdepot.org/manufacture ... g_2024_pdf
Met vriendelijke groet,
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Rinus Vos
Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.
BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
-
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Arnold 2024
Het is duidelijk dat Arnold zich op zuid Europa richt.
Wat ik wel fantastisch vind zijn Era II Edelweiss Express en Etoile d Nord wagon sets! Dat gaat perfect passen achter mijn stomers
Wat ik wel fantastisch vind zijn Era II Edelweiss Express en Etoile d Nord wagon sets! Dat gaat perfect passen achter mijn stomers
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Re: Arnold 2024
Het is wel een firma met veel N spoor modellen. Jammer dat ze zo weinig Nederlands materiaal doen.
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Re: Arnold 2024
Volgens mij heeft Arnold ook geen echte Nederlandse vertegenwoordiger.
Voor Nederland zijn zeker interessant de Etoile du Nord sets en de diverse DB IC rijtuigen waarvan diverse in Nederland kwamen
Voor Nederland zijn zeker interessant de Etoile du Nord sets en de diverse DB IC rijtuigen waarvan diverse in Nederland kwamen
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Arnold 2024
Zijn de SNCF TEE Reisezugwagen in silberner Lackierung eigenlijk ook niet geschikt voor Nederland?
Afgezien van het feit dat er een verkeerde bestemming op staat.
Volgens mij bestaan er nog geen inox met bestemming Nederland erop namelijk.
Afgezien van het feit dat er een verkeerde bestemming op staat.
Volgens mij bestaan er nog geen inox met bestemming Nederland erop namelijk.
Re: Arnold 2024
Zeker
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Re: Arnold 2024
Dat is in H0 niet anders, terwijl de merken van de Hornby groep vroeger wel Nederlandse modellen uitbrachten in H0.
Met een beetje geluk kunnen we in de toekomst (net als eerder) wel Arnold modellen verwachten als er een Frans of Duits model uitgebracht wordt waar toevallig ook een Nederlandse (oa. NS Traxx, ICK) of Belgische (T2, DEV66) variant bestaat, dan brengen ze het wel uit.
Nu nog Nederlandse stoomlocomotieven om voor de Étoile du Nord en Edelweiss te hangen, of kwamen ze met respectievelijk Franse of Duitse tot Amsterdam?
Re: Arnold 2024
Daar zat een Nederlandse locomotief voor zoals bijvoorbeeld een 3500, 3700/3800, 3900 (fotoherkenning) en dergelijke. Eigenlijk volstaat iedere NS sneltrein stoomlocomotief. Probleem, die zijn er niet in model en zal het dus op zelfbouw uitkomen.
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
-
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 16 feb 2018 08:09
- Locatie: Den Haag
Re: Arnold 2024
Eigenlijk het enige juiste model voor dit soort slepen is een oudje: Minitrix 12089, een S10.2 van CF du Nord. Want de SNCF loks zijn eigenlijk te modern (SNCF werd pas in 1938 opgericht las ik).
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
-
- Berichten: 1111
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Arnold 2024
Wel jammer dat er geen GS NS'er op de markt wordt gebracht.
De vertegenwoordiger in NL richt zich voornamelijk op bouwdozen, maar niet op Arnold.....
De vertegenwoordiger in NL richt zich voornamelijk op bouwdozen, maar niet op Arnold.....
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Re: Arnold 2024
Voor Frankrijk, in België zat er een Belgische stoomloc voor en in Nederland vanaf Roosendaal een Nederlandse. Overigens werd de NS formeel ook pas als bedrijf in 1939 opgericht. Daarvoor was het een werkmaatschappij van de Staatsspoorwegen en de HSM waar het materieel in ondergebracht was en onder de noemer NS rondreed.Sibbesuisje schreef: ↑07 jan 2024 11:46 Eigenlijk het enige juiste model voor dit soort slepen is een oudje: Minitrix 12089, een S10.2 van CF du Nord. Want de SNCF loks zijn eigenlijk te modern (SNCF werd pas in 1938 opgericht las ik).
Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie