mini trix NS 2200
Minitrix NS 2200
Geachte Forum leden,
Allereerst iedereen een gelukkig en gezond 2024 gewenst.
Ik heb een minitrix 2200 overgenomen de locomotief loopt perfect zowel langzaam als snel maar ik heb eens onder de kap gekeken en ik wil hem nog digitaal laten maken en er zitten in het chasis twee openingen voor en achter.
Kan ik hier ook verlichting in laten maken.
Hierbij een paar foto,s van het chasis.
MVG Wouter
Allereerst iedereen een gelukkig en gezond 2024 gewenst.
Ik heb een minitrix 2200 overgenomen de locomotief loopt perfect zowel langzaam als snel maar ik heb eens onder de kap gekeken en ik wil hem nog digitaal laten maken en er zitten in het chasis twee openingen voor en achter.
Kan ik hier ook verlichting in laten maken.
Hierbij een paar foto,s van het chasis.
MVG Wouter
mini trix NS 2200
Geachte leden,
Wie kan mij vertellen of minitrix 2200 verlichting heeft en zo ja kan dit ingebouwd worden in dit model bij mijn loc is er wel ruimte voor eventueel verlichting zie foto,s gestuurd op 08/01/2024 in de zelfde rubriek.
Mvg Wouter
Wie kan mij vertellen of minitrix 2200 verlichting heeft en zo ja kan dit ingebouwd worden in dit model bij mijn loc is er wel ruimte voor eventueel verlichting zie foto,s gestuurd op 08/01/2024 in de zelfde rubriek.
Mvg Wouter
Re: mini trix NS 2200
Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?t=6993
Er is ongetwijfeld licht in te bouwen, maar het zal een hele klus zijn vermoed ik zonder het model in mijn handen gehad te hebben (altijd wel een geknutsel als een model er niet af fabriek op voorbereid is)
viewtopic.php?t=6993
Er is ongetwijfeld licht in te bouwen, maar het zal een hele klus zijn vermoed ik zonder het model in mijn handen gehad te hebben (altijd wel een geknutsel als een model er niet af fabriek op voorbereid is)
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Hoi Norman,
Met die link kom ik niet verder die geeft aan dat die site er niet is maar ik heb twee foto,s mee gestuurd in het zelfde draadje
Misschien had je aan de hand daarvan kunnen zien of dat mogelijk is.
Mvg Wouter
Met die link kom ik niet verder die geeft aan dat die site er niet is maar ik heb twee foto,s mee gestuurd in het zelfde draadje
Misschien had je aan de hand daarvan kunnen zien of dat mogelijk is.
Mvg Wouter
Die heb ik geplaatst in het draadje van 08/01/2024
Twee foto,s van het chassis van de 2200
Twee foto,s van het chassis van de 2200
Wouter. Het is niet handig om daar een nieuw topic voor te openen. Mar goed heb gevraagd aan de administrators of ze dat draadje met deze willen samenvoegen zodat het bij elkaar blijft.
Ik heb de foto's bekenen en zo ver ik kan zien hoort er verlichting in te zitten. De gaten voor de gloeilampjes lijken er wel in te zitten.
Ik heb het model zelf nooit in handen gehad dus ik kan niet vertellen of dit origineel dus verlichting had.
Dat zouden de ns rijders onder ons wel moeten kunnen vertellen.
Ik heb de foto's bekenen en zo ver ik kan zien hoort er verlichting in te zitten. De gaten voor de gloeilampjes lijken er wel in te zitten.
Ik heb het model zelf nooit in handen gehad dus ik kan niet vertellen of dit origineel dus verlichting had.
Dat zouden de ns rijders onder ons wel moeten kunnen vertellen.
De NS 2200 van Minitrix is een fantasie model gebaseerd op een model van een Amerikaanse diesel lok maar dan met een geel/grijs verfje.
Dit model had alleen aan de voorzijde verlichting en dan 1 lamp hoog op de voorzijde van de lok.
Om er voor en achter verlichting in te bouwen moet je ruimte maken voor de lampjes of ledjes en zelf lichtgeleiders maken.
Dit zal een flinke ingreep zijn, samen met het inbouwen van een decoder lijkt me dit te duur voor een dergelijk model.
Zeker als je het laat doen.
Als je een prutser bent, zoals ik, dan zou ik het zelf doen en heb je alleen de kosten van een (goedkope) decoder.
En ik heb dat gedaan bij dit lokje om het als donor te gebruiken voor zelfbouw projectjes.
Groetjes,
Gerard
Dit model had alleen aan de voorzijde verlichting en dan 1 lamp hoog op de voorzijde van de lok.
Om er voor en achter verlichting in te bouwen moet je ruimte maken voor de lampjes of ledjes en zelf lichtgeleiders maken.
Dit zal een flinke ingreep zijn, samen met het inbouwen van een decoder lijkt me dit te duur voor een dergelijk model.
Zeker als je het laat doen.
Als je een prutser bent, zoals ik, dan zou ik het zelf doen en heb je alleen de kosten van een (goedkope) decoder.
En ik heb dat gedaan bij dit lokje om het als donor te gebruiken voor zelfbouw projectjes.
Groetjes,
Gerard
Geachte forum leden,
Joost en Gerard bedankt bedankt voor het meedenken.
Mvg Wouter
Joost en Gerard bedankt bedankt voor het meedenken.
Mvg Wouter