Mijn nieuwe aanwinst(en) 2024
-
Onderwerp starter - Moderator
Mijn nieuwe aanwinst(en) 2024
Plaats hier je foto en verhaal over je nieuwste aanwinst(en).
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Re: Mijn nieuwe aanwinst(en) 2024
Mijn eerste aanwinst van het jaar: een minitrix Railion Mak 6400. Dit word het nieuwe trekpaard van mijn staaltrein
- Bijlagen
-
- IMG_2121.jpeg (119.49 KiB) 6915 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
-
En vandaag weer de postbode langs gehad. Heb er een jaar op moeten wachten maar eindelijk de Fleischmann BR01 van de DRG (met geluid uiteraard) mogen ontvangen.
Ik ben weggeblazen! Fleischmann heeft een fantastische lok aangeleverd! Ziet er strak uit, mooi geluid, goed licht. En de rij eigenschappen zijn fenomenaal! Zonder een centje pijn trekt ie 10 rheingold wagons met licht door R2 bochten. En zelfs wanneer het door de wisselstraten gaat blijft het geluid perfect constant. Onwijs blij met dit pareltje
Ik ben weggeblazen! Fleischmann heeft een fantastische lok aangeleverd! Ziet er strak uit, mooi geluid, goed licht. En de rij eigenschappen zijn fenomenaal! Zonder een centje pijn trekt ie 10 rheingold wagons met licht door R2 bochten. En zelfs wanneer het door de wisselstraten gaat blijft het geluid perfect constant. Onwijs blij met dit pareltje
- Bijlagen
-
- IMG_2124.jpeg (118.36 KiB) 6838 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Das een hele mooie en zoals jij zegt ook erg sterk voor een stomer!! Ga je veel plezier van beleven denk ik!!
-
Ik heb er vandaag ook een binnengekregen. Ik ben het eens met de vorige reactie. Bij mij trekt hij ook 5 verlichte Rheingold-wagens een 3% helling op! Dit dankzij de zware tender met 2assen met antislipbandjes. En ook het railcontact is bijzonder goed. Ook het ketelgedeelte is lekker zwaar en drukt goed op de baan.
Mooi geluid met uitgebreide mogelijkheden. Er zit een Zimo-sounddecoder in. Ik kan hem rustig met 1 km/h laten rijden (op schaal). Wel lang wachten voordat hij dan een rondje gemaakt heeft, maar snel kan hij ook.
Mooi geluid met uitgebreide mogelijkheden. Er zit een Zimo-sounddecoder in. Ik kan hem rustig met 1 km/h laten rijden (op schaal). Wel lang wachten voordat hij dan een rondje gemaakt heeft, maar snel kan hij ook.
met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Bram van Leeuwen
4 stuks Silberling van Minitrix zijn binnengereden deze komen achter de BR 212 van Fleischmann die ik al eerder had ontvangen
Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
-
Een mooi setje Rote Bambergers.
De koppelingen tussen de wagens gelijk vervangen door FM Profi(kort) koppelingen, sluiten nu mooi aan, ong. 1mm tussen de balgen.
Mooie binnenverlichting die ook vrijwel zonder knipperen functioneerd. Toch vind ik het apart dat er geen condensator geïntegreerd is om het helemaal uit te sluiten. Kleine moeite (kosten) lijkt mij.
De koppelingen tussen de wagens gelijk vervangen door FM Profi(kort) koppelingen, sluiten nu mooi aan, ong. 1mm tussen de balgen.
Mooie binnenverlichting die ook vrijwel zonder knipperen functioneerd. Toch vind ik het apart dat er geen condensator geïntegreerd is om het helemaal uit te sluiten. Kleine moeite (kosten) lijkt mij.
Mijn eerste nieuwe aanwinsten van dit jaar, een Piko NS2456 (word een NS 2501) en transfers van Kleinspoor.
Groet,
Raymond
Groet,
Raymond
-
In Rijswijk een THS plan E fietsenwagen tegengekomen die ik niet kon laten liggen
- Bijlagen
-
- IMG_2171.jpeg (114.53 KiB) 6382 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Dit vandaag gekocht op de beurs in Rijswijk
Ja ik heb nog een setje Plan W gekocht, omdat ze zo mooi zijn!
Groet,
Raymond
Ja ik heb nog een setje Plan W gekocht, omdat ze zo mooi zijn!
Groet,
Raymond
Ik struin zeer regelmatig Marktplaats af, en ik vond deze wagons verborgen achterin een serie foto's, voor een schappelijk prijsje heeft deze postbode thuis gebracht. En natuurlijk gelijk achter een locje gehaangen op mijn kleine ( en voorlopige) testbaan.
Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn eerste aanwinsten voor 2024
Brawa ketelwagon 67075 Arel DRG
Minitrix Bierwagensetje 18726 K. Bay Sts. B
Mvg
Erwin
Brawa ketelwagon 67075 Arel DRG
Minitrix Bierwagensetje 18726 K. Bay Sts. B
Mvg
Erwin
Wat een mooie dat kleine Bierwagonnetje Erwin in een set
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Die kleine is echt schattig.
Mijn aanwinst van vandaag:
Da's heul geen modelspoor zul je misschien denken, maar heeft er wel potentie voor. Mijn idee is om er een klein baantje in te bouwen. De binnenmaat van de glazen bovenkant is 90*45*28, dus er is wel wat mogelijk. Is alleen in de diepte (45) wat kleiner dan ik had verwacht. Ik heb al een tijdje het idee om ooit een baantje te bouwen in een salontafel met een glazen plaat. Nu kwam ik dit kastje toevallig tegen op marktplaats (terwijl ik een vitrinekastje zocht) en aangezien het gratis af te halen was, vond ik de kans te mooi om te laten schieten, ondanks dat ik er 80 km voor moest rijden. Een salontafel met lade en glasplaat beperkt je namelijk in de hoogte en je kunt het alleen van boven bekijken. Deze is hoger en door het glas aan de voorkant en zijkanten heb je beter zicht. Het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren voordat ik er iets ga inbouwen, maar in de tussentijd is het ook gewoon een leuk kastje, want het ziet er nog best OK uit (een klein beetje lakschade). En ik kan al een plan gaan bedenken.
Mijn aanwinst van vandaag:
Da's heul geen modelspoor zul je misschien denken, maar heeft er wel potentie voor. Mijn idee is om er een klein baantje in te bouwen. De binnenmaat van de glazen bovenkant is 90*45*28, dus er is wel wat mogelijk. Is alleen in de diepte (45) wat kleiner dan ik had verwacht. Ik heb al een tijdje het idee om ooit een baantje te bouwen in een salontafel met een glazen plaat. Nu kwam ik dit kastje toevallig tegen op marktplaats (terwijl ik een vitrinekastje zocht) en aangezien het gratis af te halen was, vond ik de kans te mooi om te laten schieten, ondanks dat ik er 80 km voor moest rijden. Een salontafel met lade en glasplaat beperkt je namelijk in de hoogte en je kunt het alleen van boven bekijken. Deze is hoger en door het glas aan de voorkant en zijkanten heb je beter zicht. Het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren voordat ik er iets ga inbouwen, maar in de tussentijd is het ook gewoon een leuk kastje, want het ziet er nog best OK uit (een klein beetje lakschade). En ik kan al een plan gaan bedenken.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
De 100Jahr ÖBB RailJet in December nog ontvangen, de KlimaJet vandaag!! Beide worden nog uitgerust met loc en functie decoder.
Een RoSoft wisseldecoder en twee 12 potige (weet niet hoe ik het anders moet noemen) zekeringhouders
Mijn tweede N-locje met een sleep, een DP computermonitor (komt nog zo een en met z'n tweeën aan een muurbeugel boven de baan)
Mijn tweede N-locje met een sleep, een DP computermonitor (komt nog zo een en met z'n tweeën aan een muurbeugel boven de baan)
-
Een mooi messing wagonnetje van Phildie kunnen bemachtigen. Die kan mooi in de sleep van oud Hollandse goederenwagens
- Bijlagen
-
- IMG_2267.jpeg (113.95 KiB) 5694 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
-
-
Wat ik las was dat er in eerste instantie takkenbossen in werden vervoerd maar daarna van alles en nogwat, inclusief vaten.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Dit gekocht vandaag
Geen idee of die 3 kleine ketelwagens hier in Nederland rijden?
Vond ze gewoon mooi
Groet,
Raymond
Geen idee of die 3 kleine ketelwagens hier in Nederland rijden?
Vond ze gewoon mooi
Groet,
Raymond
Van VTG rijdt en reed er genoeg rond, dus deze zijn vast ook wel eens langsgekomen.