Iedereen bedankt voor de complimenten.
neudalhausenstadbahn schreef: โ18 feb 2024 21:20
Ik hoop dat je met dit soort ombouw acties in N bezig blijft en daar nog veel van laat zien en dat je het juiste gevoel vind, maar geef dat tijd
Dank voor de bemoedigende woorden, Michiel. Ik zit er toch iets anders in. In H0 ging ik (ver)bouwen om NS-modellen te verkrijgen die niet te koop waren. Dat was in een tijd dat er veel minder te koop was, dan nu. Zie bijvoorbeeld
deze Blauwe Engelen. Voor wat betreft N heb ik gaandeweg een andere visie ontwikkeld: deze schaal heb ik gekozen om te rijden, niet om te verzamelen. M.a.w. ik hoef niet allerlei materieeltypes te verzamelen, ik heb materieel nodig om te kunnen rijden, in mijn geval om zoveel mogelijk de dienstuitvoering in Hengelo in het spoorjaar 1981-1982 uit te kunnen beelden. Dat lukt aardig, omdat er geen Plan E A-rijtuigen zijn, gebruik ik ICR-A en haal ik de ICR-stammen 4 jaar eerder naar Hengelo. Een Plan E 1e klas maken uit een geprinte kap is niet aan mij besteed: wat ik aan voorbeelden voorbij heb zie komen, voldoet niet aan mijn standaard. Ik wil hierbij benadrukken dat dit niet als kritiek opgevat moet worden, ik betwijfel namelijk of ik het zelf beter kan... Zo bouw ik ook geen Blauwe Engelen in N, in plaats daarvan maak ik gebruik van de DH-stellen van Fleischmann. Dat is het mooie van modelbouw: je kunt het naar je hand zetten. Ik beperk mij in N tot wat kleine klussen, waarvan het buffetrijtuig tot nu toe de grootste is. Mogelijk dat ik een Hondekopvier ga bouwen, en als dat lukt komen er twee: een gele en een IC-vier. Maar het is geen gelopen race, ik heb wat losse kappen gekocht van een collega modelbouwer en daar ga ik t.z.t. mee aan de gang. Als een eerste (tussen)rijtuig slaagt, ga ik verder. Slaag dit niet, dan gaan twee koppeltjes van twee tweetjes de opengelaten plaatsen innemen en laat ik het hierbij. Maar verder zijn mijn (ver)bouwplannen in N alles behalve spannend & stoer: van verbeteren van Plan E's tot het samenstellen van een VW-trein. Daarbij komt nog dat de plek waar ik nu nog materieel zit te (ver)bouwen, straks gebruikt wordt om te rijden.
Er is geen toekomst bij mij voor bouwen in N, gelukkig kwam Raymond op tijd met zijn vraag over de samenstelling van de Hotelplan Expres.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/W4BQz0YJ/0650.jpg)