Veel van jullie zullen het nog weten: tot een jaar of negen geleden was er NSinModel.com. Een hele handige website waarop het Nederlandse modelspoor te vinden was. Erg bruikbaar voor naslag en opzoeken van gegevens over modellen in je bezit of op je verlanglijstje.
Door andere prioriteiten van de beheerder is die website destijds gestopt.
Ik heb lang gespeeld met het idee om een opvolger te maken. Ik was daar ook over in contact met de beheerder van NSinModel en wat andere mensen. Tot nu toe is er niet van gekomen.
Maar sinds vorige week is het zover: de opvolger is daar! Niet langer NSinModel maar NLinModel. Dus al het Nederlandse modelspoor gaat daar een plaatsje krijgen. En dan met uitgebreidere informatie en betere zoekmogelijkheden dan het vroegere nsinmodel.
Beneluxspoor-forum-gebruiker Ruudns heeft de afgelopen jaren een Excel sheet bijgehouden van vooral h0 materieel. Met zijn toestemming heb ik die data nu gebruikt.
Met toestemming van Marchel van het oude NSinModel ga ik ook die data nog toevoegen. Dat is ook vooral h0.
Ik ben recent van dit forum lid geworden om gebruiker WilcoV te contacten. Dat heeft geresulteerd dat ik ook de data die hij verzameld heeft mag toevoegen. Erg fijn, nogmaals bedankt Wilco!
Voor de volledigheid: ik ga niet de website van Wilco vervangen of beconcurreren. Ik breng puur modelinfo, Wilco veel meer info in relatie tot grootspoor eromheen. Info van Wilco op NLinModel zal ook een link naar zijn website gaan bevatten.
Verder heb ikzelf geen link met N spoor dus verwacht van mij niets op gebied van N spoor modelbanen enzo

Maar ik vind het belangrijk om op dit forum aanwezig te zijn om jullie tips, opmerkingen of andere zaken die belangrijk zijn voor NLinModel te horen. Laat het me weten...
Ik ga eerst de h0 data die ik tot mijn beschikking heb er verder op zetten. Daarna komt N aan de beurt. Ik zal in dit draadje de voortgang melden.
Koen