ESU Loksound geluid blijft weg na kortstondige hapering van de loc

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Mezelf
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2020 22:30

ESU Loksound geluid blijft weg na kortstondige hapering van de loc

Bericht door Mezelf »

Beste allen

We hebben al meerdere malen een loksound decoder ingebouwd en geprogrammeerd, maar nu heb ik een probleem waar ik niet onmiddellijk een oplossing voor vind.
De loc rijdt goed en maakt geluid, maar bij de eerste hapering (verlies van contact) valt het geluid weg en komt het niet meer terug.
Bij andere locs valt het geluid soms ook kortstondig weg maar komt het altijd onmiddellijk terug.

De enige manier om bij deze loc het geluid terug te activeren is de baan even zonder stroom zetten of de loc van en terug op de baan plaatsen.

Iemand enig idee?



Peter Ruifrok
Berichten: 369
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: ESU Loksound geluid blijft weg na kortstondige hapering van de loc

Bericht door Peter Ruifrok »

Interessante vraag. Ik heb iets anders dat er in de verte op lijkt met de bruine BR216 van Piko. Met F10 kun je de geluidssterkte halveren, maar als de loc even het contract kwijt raakt, bijv. bij een wissel, dan gaat die terug naar de oude sterkte. Bij een volgende keer dan weer terug naar half enzovoorts. De loc heeft een Piko smart decoder 4.1 sound next 18. Misschien zou je alles weer aan kunnen zetten met een actie, dat scheelt dan in ieder geval de harde reset die je nu moet doen . Maar zo hoort het natuurlijk niet. Een decoder zou stabieler moeten zijn.


Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Plaats reactie