Z21-app foutmelding

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Victor
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Z21-app foutmelding

Bericht door Victor »

Hi,

Misschien dat iemand me kan helpen hier. Sinds gisteren krijg ik in de Z21 app (iPad) onderstaande foutmelding


Afbeelding

Echter heb ik recentelijk niets aan de baan aangepast wat betreft apparatuur. Ik gebruik de witte z21 met een Multimaus. Enige “externe” apparatuur die er al lange tijd aan zit is de Digikeijs DR4018 wisseldecoder. Maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

De app herkent de witte z21 als basisstation, maar om nou €20,- neer te tellen om de volledige functionaliteit weer terug te krijgen….?

Groet,

Victor


Met vriendelijke groet,

Victor

u43hvs
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door u43hvs »

De melding is een beetje vreemd vertaald, maar klopt wel. Als je de app met een niet roco centrale gebruikt moet je betalen.


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 252
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door kootje007 »

Maar. Hij gebruikt toch een z21 met de app? Dat is gewoon roco/fleischmann. Dat er een digikeijs aan hangt boeit niet. Ik zou de app eens op een ander device installeren en kijken of je daar hetzelfde hebt.


Groet,
Marco

Mijn baan: Waldkirch
Mijn kanaal: YouTube

FidOo
Berichten: 5894
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door FidOo »

Ik zou even contact gaan zoeken met fleischmann. Dit lijkt me niet juist.

Zal vast bedoeld zijn om de dr5000 en yamorc centrale uit te sluiten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Victor
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door Victor »

De vertaling is inderdaad om te huilen. De strekking is te begrijpen, laten we het daar op houden.

@u43hvs ik gebruik wel een z21 zoals @kootje007 opmerkte. Ik krijg de melding op verschillende apparaten.

@FidOo ja, ga ik toch maar even doen. Eventueel antwoord zal ik posten.


Met vriendelijke groet,

Victor

u43hvs
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door u43hvs »

Ja sorry, niet goed gelezen


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Onderwerp starter
Victor
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door Victor »

Helaas is Roco/Fleischmann in hun reactie van klantenservice net zo snel als Hobbytrain aangekondigde modellen uitbrengt, nog geen reactie dus….


Met vriendelijke groet,

Victor

u43hvs
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door u43hvs »

in https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... e#x1402690 klagen ook wat met mensen daarover. Vermoedelijk werken die niet met de laatste app versies of systeemsoftware van de centrale. ik zou eerst alles eens bijwerken


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht

Onderwerp starter
Victor
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 dec 2014 22:30
Locatie: Vlissingen

Re: Z21-app foutmelding

Bericht door Victor »

Bedankt!

Ik heb al wat lopen grasduinen op Engelse fora, maar deze was ik nog niet tegen gekomen. M’n Duits is niet geweldig maar na vertaling van de site heb ik de oplossing gevonden. Zo lang die werkt ben ik tevreden.

Een en ander moet wel werken met de z21start, maar dan alleen als je mobiele data van iPad/iPhone uit zet. De reden waarom het daar fout gaat is mij niet bekend, maar goed. Zo lang het werkt dan werkt het.


Met vriendelijke groet,

Victor
Plaats reactie