NS jaren '80 & '90

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door RieX »

Die Sm '90 is heel netjes :Thumb


Groet Rieks

N scale, what else?

Eendenreetx
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:24
Locatie: Roermond

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Eendenreetx »

Ook maar eens z'n loods op ebay gekocht, de verzendkosten en invoerrechten zijn idd hoog. Heb er maar eentje bestel om te kijken of het geld het waard is. Op de foto bij jou zien ze er zeker mooi uit.


Groet Mike

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1662
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Rick »

Met het herfstweer van de afgelopen tijd was het een mooi moment om met de hobby bezig te zijn. Omdat het sporenverloop bij de werkplaats niet naar mijn zin was heb ik dit aangepast, zolang het nog niet vast ligt kan dat gelukkig nog. :lol:

De nieuwe, niet opgeruimde situatie:
Afbeelding

Afbeelding
De loods met korte sporen heb ik omgedraaid, de wisselstraat kreeg ik niet naar mijn zin. Het korte deel van de loods is nu bedacht als kleedruimte.kantine voor het personeel (ook zo fijn voor de Preisers), de roldeuren zijn voor de ontvangst van goederen per vrachtwagen. De vrachtwagen op de eerste foto staat dus verkeerd geparkeerd.
De schuine kopsporen voor de loods zijn bedoeld voor pauzerende diesellocs, daar komt ook de tankinstallatie. Het voorste kopspoor is voor e-locs die hun trein afwachten. Bij de twee schuine sporen linksboven op de foto komt het VAM-laadstation, de aansluiting daarvan heb ik bij het emplacement gemaakt.



Raymond
Berichten: 2055
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Raymond »

Ziet er goed uit Rick ,maar hoe kan de vrachtwagen bij die roldeur komen?
Er ligt een spoor voor....

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7603
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Krab »

Die SM 90 is zeker een pronkstuk op je baan Rick _o_

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1662
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Rick »

Deze is ook wel een pronkstuk vind ik:
Afbeelding
Helaas is deze niet van mij maar van mijn vader. Hij heeft in de loop van de tijd drie basissets (twee koprijtuigen met twee tussenrijtuigen) en een uitbreidingsset gekocht en ik heb deze de afgelopen weken uitgezocht. De vorige eigenaren bleken niet zo netjes met het opruimen van hun modellen, het restauratierijtuig in de uitbreidingsset was vervangen door een normaal zitrijtuig en één basisset had een grossraumwagen in plaats van een zitrijtuig. Op Catawiki kon ik een tweede uitbreidingsset kopen (met restauratie maar nu was het grossraumrijtuig vervangen door een normaal zitrijtuig...). Met deze verzameling kon een tiendelige stam worden samengesteld, met zelfs op één na allemaal unieke rijtuignummers. Ik heb de stam voorzien van twee gemotoriseerde motorwagens waar een PD10MU-decoder is ingebouwd en met magneetkoppelingen van 3dprint4moba is de hele trein gekoppeld, de buitenste zitrijtuigen zijn elektrisch verbonden met de motorwagens voor een betere stroomvoorziening.

Zoek de verschillen:
Afbeelding
links een zevendelige Fleischmann-versie, die is wel van mij. :lol:



Raymond
Berichten: 2055
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Raymond »

Mooi treinstel Rick!
Ik heb er ook 1, rijd ook heel mooi!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: NS jaren '80 & '90

Bericht door Mack »

mooi stel heb er zelf 3 TEE nieuw in doos in van Roco.
maar alle TEE reden niet meer dan 5 tussen rijtuigen totaal met kopwagens 7
nooit geen 10
.


(verschil de rechter brand ze 3e licht niet)


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
Plaats reactie