goede treinen winkel

Vraag maar raak!

Raymond
Berichten: 2055
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: goede treinen winkel

Bericht door Raymond »

Ik vind het ook heel erg jammer!
Maar soms gaat dat nou eenmaal zo helaas....

Maar is het niet zo dat je je spulletjes gewoon bij je treinwinkel in de buurt kunt kopen of gewoon bestellen als ze iets niet hebben???
Zo doe ik dat altijd🙂

Groet,
Raymond



erwin1z
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 dec 2010 16:06

Re: goede treinen winkel

Bericht door erwin1z »

Inderdaad erg jammer dat N-SpoorStore er mee stopt.
Hans en Ineke geniet van jullie pensioen straks.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er steeds minder modelbouw winkels zijn , je kan inderdaad bijna alles online kopen.
Maar wat ik zelf het leukste vind is dat je in de winkels altijd iets tegen komt waar je denkt dit miste ik nog, of even kan kijken of het echt iets is wat je zoekt.

Mvg
Erwin


Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2077
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door OBBinN »

Van die tweedehands hoekjes, wat vaker niet dan wel in de betreffende webshop staat.. Die zijn inderdaad goud!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ja dat zijn ook precies de winkels die ik altijd zoek( mits de prijzen acceptabel zijn) ;) :Thumb

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: goede treinen winkel

Bericht door PaulRoman »

Als ik op reis ben van RO naar NL of omgekeerd rijd ik nog wel eens langs bij "Modellbahn Kramm" in Hilden. Ze hebben inderdaad ook een hoekje met oud tweedehands spul. De webshop is uitgebreid, maar flink zoeken voor je hebt gevonden wat je wilt. Prijzen zijn heel acceptabel.
Welke ik ook prettig vind is "Modellbahnshop-Lippe" in Detmold. Ik bestel dan van te voren en rijd er langs om mijn spullen op te halen.

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De keer dat ik bij Kramm in Hilden was was het 2e hands nogal prijzig dus daarna ben ik daar niet meer omdat ik bij Menzels Lokschuppen in Düsseldorf voor het zelfde 2e hands maar de helft betaalde.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Roadman
Berichten: 86
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:09

Re: goede treinen winkel

Bericht door Roadman »

Gewoon naar Huider in Heerhugowaard gaan.

De grootste treinwinkel van Nederland. Grote sortering, ook in ons N-spoor.

Bovendien is op de boven etage een heel groot trein emplacement te vinden met, geregeld, rijdagen.

Kortom, niks mis mee. En ze hebben een florerende webshop.

Groetjes,
Fred



Marksintpancras
Berichten: 1558
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: goede treinen winkel

Bericht door Marksintpancras »

Roadman schreef: 25 jul 2024 10:34 Gewoon naar Huider in Heerhugowaard gaan.

De grootste treinwinkel van Nederland. Grote sortering, ook in ons N-spoor.

Bovendien is op de boven etage een heel groot trein emplacement te vinden met, geregeld, rijdagen.

Kortom, niks mis mee. En ze hebben een florerende webshop.

Groetjes,
Fred
Huider is zeker een goede winkel en een gevestigde naam.
Echter verkoopt Huider de grote merken.
Geen MF train, Arnold en qua decoders geen Zimo, Doehler & Haasse. Dus qua specialties is Huider minimaal, waar je bij H@ns echt alles op n gebied kon krijgen.


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2077
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door OBBinN »

Roadman schreef: 25 jul 2024 10:34
De grootste treinwinkel van Nederland. Grote sortering, ook in ons N-spoor.
Grote winkel, ja.. Maar het aanbod in de winkel is klein. Ze kunnen misschien alles bestellen, maar dat kan iedereen denk ik wel. Het zal meer draaien om de onbekendere merken zoals Mafen, Ntrain, Jägerndorfer die elders gezocht moeten gaan worden. Iedere winkel kan Fleischmann, Hobbytrain etc wel leveren..

Overigens niets mis met de benoemde winkel hoor! Stap er soms binnen als ik in de buurt ben en bestel soms online iets. In beide gevallen prima en kom ik er vaker!! :Thumb


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 513
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: goede treinen winkel

Bericht door Ipharra »

En tweede hands materiaal doen ze al helemaal niet, zoals bij H@ns. Voor standaard spul prima, en digitaal inderdaad zeer beperkt. Kom er af en toe als ik snel wat standaard spul nodig heb.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5212
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: goede treinen winkel

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De enige keer dat ik bij Huider was niks interessants gevonden en overprikkeld van de herrie in de winkel( van tv enzo die aanstonden) weer weggegaan, daarna nooit meer geweest.

Afgelopen zaterdag met m'n ouders naar one2zmodelshop in Hegelsom 1,5km van station Hort-Sevenum geweest. Het was een lekkere rustig wandeling naar de winkel toe en de temperatuur 31 graden was voor ons ideaal.

De eigenaar Miel heb ik al meerdere keren op spoor groep zuid gesproken en spullen bij hem gekocht en ook de website had ik al meerdere keren doorgespit. Bij aankomst in de winkel troffen we een nu nog klein winkeltje helemaal vol met spullen met nog wel nog overzicht, goed te lopen gangpaden en een zithoekje. Net als bij de n-spoorstore werden we snel van koffie voorzien en de winkel heeft ook echt de clubhuis sfeer.

Wat assortiment betreft zijn er zoals de naam al zegt alle schalen te vinden wat ik toch wel echt een voordeel vind. Er is veel 2e hands en spul wat niet op de site staat. Ook in meerdere schalen en er zijn veel boeken. Het assortiment richt zich op basis modelbouw materialen zoals styreen profielen en plaatmateriaal met of zonder structuren, verf, groen spul enz. Bij de specifieke modelspoor producten richt het assortiment zich vooral op Britse merken waardoor er veel te koop is wat ik niet bij andere winkels gevonden heb tot nu toe.

De winkel word nog uitgebreid tot 4x z'n huidige formaat. Dat was voor eind september dit jaar gepland maar word waarschijnlijk eind september 2025 vertelde Miel.

Ik ben zelf met een aantal boeken, 2 kratjes clump foliage( 2e hands) en wat setjes oliedrums met en zonder pompen en aanverwante spullen en emmers in schaal 0 naar huis gegaan.

Het aanbod n materieel is redelijk gemiddeld voor kleinere winkels denk ik. De reden om one2zmodelshop te zoeken zijn naar mijn mening:
1; de clubhuis sfeer met eigenaar met hart voor de hobby.
2; het vele bakken met 2e hands spul die je echt uit moet spitten.
3; de concurrerend geprijsde basis materialen.
4; en vooral de specifieke spullen die je ergens anders niet vind zoals voor de n-spoorders de metcalfe bouwpakketten.
5; het aanbod aan 2e hands boeken( al zou je die met zoeken ook goedkoper kunnen vinden)

Voor mij in ieder geval een winkel waar ik vaker heen ga al kost dat gezien de reistijd voor met het OV wel wat meer planning om er optijd te kunnen zijn.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mack
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: goede treinen winkel

Bericht door Mack »

Hans gaat door niet meer nodig


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2077
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door OBBinN »

Niet helemaal waar! Hans gaat gedeeltelijk door en op kleinere schaal. En er is ook geen koffietafel meer.. :-(


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Mack
Berichten: 916
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: goede treinen winkel

Bericht door Mack »

sorry wist ik niet kocht alleen online bij Hans


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 316
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door Merijn »

Niet online maar wel bezocht tijdens onze vakantie op de Veluwe:

- Peperkamp Modelbouw, Ede: breed modelbouwaanbod, beel automodellen, minder treinen, weinig N-spoor. Wel aardig wat tweedehands treinen, ook in N. Vriendelijk personeel.
- Modelbouw Atelier (sic) Apeldoorn: voornamelijk N-spoor, redelijk goed aanbod modelbouw, veel tweedehands N-spoorspul. Vriendelijke mensen en iets wat op een stamtafel lijkt. Lijkt ook altijd wat aanloop te zijn.
- Bentink Modelbouw, Apeldoorn: Géén N-spoor, erg mooie winkel met een groot assortiment scenerymateriaal, verf, etc. Vriendelijk personeel.

Verder hoorde ik bij een van bovenstaande winkels dat DTS in Ermelo zijn winkel heeft gesloten? Weet iemand daar meer van?

Groet, Merijn


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

Jannesvdijk
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 jul 2020 23:48
Locatie: Zwolle

Re: goede treinen winkel

Bericht door Jannesvdijk »

Verbouwing/verhuizing
Winkel gaat naar de locatie waar voorheen de werkplaats was
Daar komt alles onder 1 dak (wat ik begrepen heb)


Gebruikersavatar

OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2077
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door OBBinN »

En het is niet echt een winkel meer zoals het was, meer een showroom en dan alles op bestelling leverbaar...


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4531
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: goede treinen winkel

Bericht door spoor65 »

voor wat betreft DTS info,

even een stukje gekopieerd ( de gekleurde tekst) uit de laatste nieuwsbrief van Martin:

"Nu de nieuwe showroom vordert kunnen we ook al een datum geven dat we weer open gaan voor publiek! En dat zal gebeuren vanaf maandag 2 september!

Vanaf dan heten we u van harte welkom in onze vernieuwde showroom! We hebben dan weer voldoende producten voor u om ouderwets last te krijgen van keuzestress.

Geen paniek! Wij voorzien u van een lekker bakje koffie of thee in de tussentijd.

Wel gaan we nieuwe openingstijden hanteren. De grootste verandering zal zijn dat we op zaterdag gesloten blijven. Tenzij er een hobbydag of workshop gepland staat. Zo hebben we wat meer ruimte om een weekend met ons gezin door te brengen.

Wij zullen van maandag tot vrijdag bereikbaar zijn tussen 9 en 17 uur. De showroom is geopend op de volgende momenten:

Dinsdag van 13.00 tot 17.00 uur

Donderdag van 13.00 tot 17.00 uur

Vrijdag van 13.00 tot 17.00 uur.

Buiten deze tijden werken wij aan modelbanen en werken we enkel op afspraak"


en idd is die nieuwe showroom gevestigd bij de werkplaats, deze zijn ze nu grondig aan het verbouwen.

voor wie het adres niet kent: Telgterweg 275a in Ermelo.

contact gegevens staan gewoon op hun site.

en nee ik heb geen financiële of andere belangen in DTS.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4925
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: goede treinen winkel

Bericht door martindomburg »

Hoi,

Wat Freddy aangeeft is correct. We hebben een langgekoesterde wens eindelijk in vervulling gebracht door de winkel en de werkplaats te combineren.

We hebben nu de hele hal aan de Telgterweg voor onszelf waardoor er ruimte is gekomen voor een nieuwe winkel in hetzelfde gebouw als de werkplaats waar we modelbanen bouwen.

We noemen het alleen geen winkel, maar een showroom. Van een winkel word verwacht dat die 5 dagen open is van 9 tot 17. En dat willen we niet, dus word het een showroom welke 3 middagen open is, en daarbuiten op afspraak.

Naast de showroom bouwen we steeds meer modelbanen, hebben we meer support aanvragen bij mensen thuis en hebben we ook meer ruimte voor de vele orders uit de webshop.

Een beetje de dagbesteding wat effectiever indelen zeg maar.

Wel doen we het rollend materiaal op bestelling. Er zijn genoeg aanbieders van treinen, en te weinig van techniek.
Wij blijven ons volledig focussen op Digitale Techniek en baanbouw. Dus hebben we aan digitale techniek voldoende op voorraad, daarnaast ook scenery van diverse merken.

En nu hebben we ook weer een mooie plek voor de adviesgesprekken.

Dus in tegenstelling wat collega's zeggen, de winkel is niet dicht, maar verhuisd naar een nieuwe locatie in een nieuw format welke beter past bij ons bedrijf.

Groetjes

P.S.: Makina Modelbouw in Waalwijk heeft ook veel schaal N, ook veel in geïnvesteerd. Ook fijne mensen en leuke sfeer!


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7603
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: goede treinen winkel

Bericht door Krab »

Is hier het Winkeltje in Dordrecht al genoemd ?
Heeft ook spoor N heb er zelfs tijdens Dord in stoom wat goederenwagons gekocht .

https://www.hetwinkeltje.net

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 316
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: goede treinen winkel

Bericht door Merijn »

Hoi Martin,

Dank voor de toelichting! En klinkt erg logisch allemaal. Jullie (voormalige) winkel stond nog op mijn lijstje om eens langs te gaan maar dat kwam er niet van. Nu dus maar een keer langs in de (nieuwe) showroom. Vaak combineer ik werk/privéreizen met een bezoekje aan de lokale modelspoorwinkels. Hopelijk brengt de voorzienigheid mij binnenkort ook eens langs Ermelo :mrgreen:

Verder een handig topic dit! Er zijn dus nog een hoop modelspoorwinkels te bezoeken in den lande.

Groet, Merijn
martindomburg schreef: 17 aug 2024 23:34 Hoi,

Wat Freddy aangeeft is correct. We hebben een langgekoesterde wens eindelijk in vervulling gebracht door de winkel en de werkplaats te combineren.

We hebben nu de hele hal aan de Telgterweg voor onszelf waardoor er ruimte is gekomen voor een nieuwe winkel in hetzelfde gebouw als de werkplaats waar we modelbanen bouwen.

We noemen het alleen geen winkel, maar een showroom. Van een winkel word verwacht dat die 5 dagen open is van 9 tot 17. En dat willen we niet, dus word het een showroom welke 3 middagen open is, en daarbuiten op afspraak.

Naast de showroom bouwen we steeds meer modelbanen, hebben we meer support aanvragen bij mensen thuis en hebben we ook meer ruimte voor de vele orders uit de webshop.

Een beetje de dagbesteding wat effectiever indelen zeg maar.

Wel doen we het rollend materiaal op bestelling. Er zijn genoeg aanbieders van treinen, en te weinig van techniek.
Wij blijven ons volledig focussen op Digitale Techniek en baanbouw. Dus hebben we aan digitale techniek voldoende op voorraad, daarnaast ook scenery van diverse merken.

En nu hebben we ook weer een mooie plek voor de adviesgesprekken.

Dus in tegenstelling wat collega's zeggen, de winkel is niet dicht, maar verhuisd naar een nieuwe locatie in een nieuw format welke beter past bij ons bedrijf.

Groetjes

P.S.: Makina Modelbouw in Waalwijk heeft ook veel schaal N, ook veel in geïnvesteerd. Ook fijne mensen en leuke sfeer!


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Plaats reactie