Modelspoorwinkel in Zwolle

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
MarcoTrix
Berichten: 310
Lid geworden op: 06 apr 2020 19:10
Locatie: Zeist

Modelspoorwinkel in Zwolle

Bericht door MarcoTrix »

Mijn recente ritopdracht bracht mij met het eerste van FC Utrecht in Zwolle. Terwijl ik in de bus zat, zocht ik op mijn telefoon of er een modeltrein zaak in de buurt was. Altijd een goede smoes om even de benen te strekken. Helaas is De Wit Hobby & Techniek er niet meer, en zo op het eerste oog kon ik geen modeltrein winkel vinden. Een zoekopdracht naar een bouwpakket van Aughagen verwees ook naar Speeleiland in Zwolle. Echter, op hun website is er geen directe of duidelijke verwijzing naar modeltreinen. Vreemd, waarom zou je dan Auhagen bouwpakketten verkopen.

Vanaf het stadion van PEC Zwolle naar Eiland 11 is het een half uurtje lopen, dat had ik er wel voor over. Aangekomen bij het Speeleiland tref ik een modern en groot pand aan, met inderdaad in één van de etalageruiten modeltreinen van Märklin. Deze winkel schreeuwde gewoon om een uitnodiging om naar binnen te gaan.

Binnen tref ik een grote en ruim opgezette speelgoedwinkel aan met een ruime collectie speelgoed voor alle leeftijden. Alleen op dit gebied alleen al is zo'n winkel een zeldzaamheid tegenwoordig. Rechts van de ingang is een hoekje met modelbouw. Hier tref ik een ruim assortiment bouwpakketten, maar ook de nodige spullen aan lijm, verf e.d. om de modellen op te bouwen.
Op het gebied van modeltreinen houdt de eigenaar voorlopig een basis assortiment aan van Märklin, Trix en Minitrix, in schaal H0 en N. Daar houdt het niet bij op, want om je modelbaan aan te kleden is er een compleet schap gewijd aan NOCH, en is er een ruime collectie bouwdozen van Faller, Auhagen en een beetje Vollmer.
Je kan hier dus niet alleen starten met een modeltrein, maar ook de eerste aanzet vinden om een treinbaan op te bouwen. Maar het is ook prettig om een winkel bij de hand te hebben als je rails en dat soort eenvoudige zaken nodig hebt.
Voor zover ik kan nagaan is het geen officiële Märklin Store, en ook geen shop-in-shop concept, maar het assortiment houdt niet op bij de trein alleen. Zeer geslaagd vindt ik ook de aanwezigheid van twee treinbanen. Zoiets trekt altijd kinderen.
Zelf herinner ik mij nog de treinbaan die 's winters opgebouwd werd in de etalage van het reisbureau in ons dorp. Dat stimuleerde mij enorm om ook een modelbaan op te bouwen.

Mocht u in de buurt zijn, ik kan de winkel van harte aanbevelen om er eens een kijkje te nemen.

Gegevens:

Speeleiland
Eiland 11
8011 XR Zwolle
https://mijnspeeleiland.nl
speeleiland@multi-brandtoys.nl
038 — 421 05 25


Afbeelding

De winkel is gevestigd in de oude binnenstad van Zwolle.

Afbeelding

Er is een aparte hoek met modelbouw en modeltreinen, inclusief met alles wat je daarom heen nodig hebt.


Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: Modelspoorwinkel in Zwolle

Bericht door kootje007 »

Jep, ik woon in Zwolle en kom er veel met de kinderen. Ze hebben ook de Vallejo verf, en dat is erg handig als je een kleurtje nodig hebt.


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, 2x YD6016ES-CS, Esu Switchpilot 3 servo + extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br221, br218, br212, rh 2016 obb & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.
Plaats reactie