HLE 11 serie

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 716
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: HLE 11 serie

Bericht door Paul_DMV »

Op verzoek van een aantal mensen heb ik voor deze 11.8 kap van Pieter icm met de fleischman 1600, heb ik nu ook een passende magneetkoppeling gemaakt. Deze is gebaseerd op de fleischmann koppeling met gaatje + 5mm extra lengte voor deze lange kap.

Verkrijgbaar vanaf midden juli. Neem even tzt contact op via onderstaand email adres als je interesse hebt.

Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Riem
Berichten: 182
Lid geworden op: 20 sep 2019 13:17
Locatie: Den Haag

Re: HLE 11 serie

Bericht door Riem »

Ben na lang projecten verzamelen de afgelopen maanden eindelijk gestart met bouwen, o.a. de HLE 11. Op de decals, verlichting en koppelingen na heb ik aardig een idee hoe ik de loc wil gaan bouwen. Nu gebruik ik nog steeds de standaard koppelingen, weet er iemand wat de verlengde versie is van de standaard koppeling in de Fleischmann ns 1700 welke ik kan gebruiken voor de HLE 11?


Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 716
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: HLE 11 serie

Bericht door Paul_DMV »

@Riem, roco heeft langere haak koppelingen gebruikt op goederen wagons, maar in een oud flm 1600 onderstel moet een koppeling met gaatje, het gevaar van zo'n lange roco koppeling is dan ook dat deze te veel gaat hangen en op het spoor terecht komt. Dan werkt zo'n fleischman met gaatje wel weer goed omdat dat pennetje de koppeling recht houdt, alleen die heb je dus niet in lange versie, vandaar heb ik een magneetkoppeling versie gemaakt. Als je aan de minitrix benelux wagon ook een mangeetkoppeling doet heb je het opgelost.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie