Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door Fransderee »

Op dit moment is de Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5 nieuw te koop. En zoals ik al zei van fleischmann.
Echter vind je het zelfde model ook tweedehands van roco( is toch ook fleischmann) .
Is de techniek en de motor nu zoveel verbeterd dat het de aanschaf van een nieuwe ( fleischmann) rechtvaardigd of is er niet veel veranderd en kan ik ook voor het roco model gaan.
Afbeelding



FidOo
Berichten: 5846
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door FidOo »

Tja hangt van jouw portomonee af. Die van roco is niet zonder problemen (kapotte tandwielen en een zeer warm wordende motor) maar ook een stuk goedkoper.

Die van fleischmann is maar iets gedetailleerder, maar vraagt ook om 2 decoders en is vrij prijzig.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
Fransderee
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 jan 2018 23:45

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door Fransderee »

De decoders zijn het probleem niet; ik rij analoog😀😀
Wat je zegt over de problemen met tandwielen en warmworden vind ik meer een nadeel


Gebruikersavatar

kootje007
Berichten: 216
Lid geworden op: 11 jun 2017 12:43
Locatie: Zwolle

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door kootje007 »

Ik hou van nieuw. Alles compleet, meestal een vliegwiel erin of een micromotor en het loopt direct goed is mijn ervaring.


Waldkirch

Fleischmann Piccolo icm z21start, Digikeijs DR4018, Yamorc YD6016RB-CS, 2x YD6016ES-CS, Esu Switchpilot 3 servo + extensions.
Rijdend materieel; Fleischmann br86, br221, br218, br212, rh 2016 obb & Piko vt98 railbus.
ITrain 5 Standard.

FidOo
Berichten: 5846
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door FidOo »

Tja dat is helaas geen garantie @kootje007 er zijn genoeg topics over loks die fabrieksaf problemen hebben. Grote verschil is dat je dan garantie hebt en je dus altijd terug kan.

Die Roco versie rijdt eigenlijk best goed voor zijn leeftijd. Alleen je moet er eigenlijk altijd even aan knustelen voordat hij echt goed is.
Sowieso uitkijken met kapotte tandwielen. Daarnaast zou ik de motoren sowieso loskoppelen (kardan er tussenuit halen), en alle assen met Anti Slip Bandjes aan 1 zijde, en de andere assen naar de andere kant. Hierdoor kan de 2e motorhelft waar slippen waardoor de motoren elkaar niet tegen werken.
Ik heb destijds zelfs 1 motor verwijderd en daar de decoder in gezet omdat ik last had van gebroken tandwielen en die assen dus naar de niet aangedreven kant heb verplaatst. Ding is sterkt zat.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

thevandijks
Berichten: 451
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door thevandijks »

Nieuwe model van FM is wat uiterlijk betreft niet fraaier dan het oude Roco model voor zover ik kan zien, ik heb het oude model van Roco eens nieuw in een soort uitverkoop gekocht, ik dacht voor 40 euro. Inderdaad het is technische een ramp. Op een motor rijdt die aardig, het nieuwe model heeft een motor en natuurlijk prachtig sound. Maar wel een behoorlijke prijs. Recent heb ik het model van Fleischmann van de ETA 150 gekocht, ik ben aangenaam verrast door dit model, in tegenstelling tot de nog niet zo lang geleden aankoop van de 011 rijdt dit treinstel perfect met prachtige geluiden. Misschien dat het kopen van oude modellen die wat vernieuwd zijn toch niet zo'n goed idee is.

Groet Hans


Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door Mack »

heb Duitse en Nederlandse tijdperk 2 rijden goed van Fleischmann
maar oude Roco kun je ook andere motor in zetten voor paar tientjes
deze niet goed loopt


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1264
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door WimC »

Het is eigenlijk best realistisch als 'ie het niet doet. Na de oorlog was 'ie niet meer rijklaar. De NS heeft 'm naar Utrecht gesleept, waar ze geprobeerd hebben 'm te repareren. Uiteindelijk heeft 'ie een paar jaar op het terrein gestaan en is 'ie in 1949 naar Duitsland versleept.
Heeft dus nooit daadwerkelijk bij de NS gereden.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Nijboer
Berichten: 914
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Fleischmann 725104 NS Dieseltreinstel L5

Bericht door Nijboer »

roco model is in 2007 geloof ik gedumpt voor 29,95 per stuk. Ik heb er toen ook 1 gekocht!
1 motor eruit gehaald, wielen met asb's verplaatst naar de aangedreven bak.
1 decoder. Rijdt als een tiet.


Plaats reactie