Prüfling Bhf.

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Prüfling Bhf.

Bericht door Sky »

Ha Hans,

Dat klopt. Lok heeft veel trekkracht en is erg mooi. Op dat gebied heel tevreden. Motor had stiller kunnen zijn. De sound is voor minitrix standaarden erg goed maar legt het nog steeds af tegen fleischmann zimo sound zoals bijvoorbeeld de br65. Ik vind persoonlijk dat trix de volumes van de verschillende functies ten opzichte van elkaar niet heel mooi afstelt.

Van mij mag Trix ook gewoon loks zonder sound blijven uitgeven 😉.


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Prüfling Bhf.

Bericht door Sky »

nog 3 fotootjes van een rijsessie vanmiddag


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Prüfling Bhf.

Bericht door Sky »

Heb een langgewenste wens kunnen vervullen. Een hobbytrain br18.3. Zeer schappelijke prijs en uitgerust met een decoder. Een Uhlenbrock uit de prehistorie maar doet t prima (73500)

Afbeelding

En een br03.10 met bijbehorende Schürzenwagen
3 flm DRB, 2 mtx DRB en een schlaf en speise wagen, respectievelijk van Mtx en Roco.

Afbeeldingz

Afbeelding

Ik heb besloten het baanplan te tweaken door twee extra wissels in te leggen aan de linkerzijde. Zie de rode lijn. Hiermee kan ik treinen ook richting de westzijde uit het station laten vertrekken en dan wisselen ze mooi van rijrichting. Vooral leuk met de stuurstand maar ook voor stoomlocomotieven die om de trein heen rijden en in de andere richting vertrekken.

Ik heb tevens de startset met de kraanwagen besteld. Dan kan ik het boeltje via de ipad bedienen. Het baanplanontwerp is nog niet af, moet de signalen nog grondkg herzien.

Afbeelding

Als laatste ben ik verdergegaan aan het mijngebied.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de basislaag, nu verder met het verven van de rotsen en het aanbrengen van begroeiing.


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 413
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Prüfling Bhf.

Bericht door leon1965 »

ik blijf volgen!!! mooie locs en sleep.

Het landschap wordt steeds mooier en mooier


Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Prüfling Bhf.

Bericht door Sky »

Dank Leon, die lange slepen zijn altijd erg leuk. Ik zoek naar manieren om het perron te verlengen in de bochten, dan heb ik ook daar ruimte voor de treinen.

Ondertussen doet zich een elektronisch probleem voor.

De twee wissels zitten erin maar ik heb nu onbewust een keerlus ingebouwd. En daarmee ook kortsluiting.

Nu heb ik hiermee weinig ervaring. Het enige wat ik kan bedenken is een keerlus met 2-3 secties (zie foto). De enige richting waarin de lus gebruikt wordt is vanaf de stationskant.

Maar hoe je dat zo aansluit dat Sectie B gekoppeld is aan de wisselstand en sectie A en C aan kortsluiting detectie, weet ik niet. Iemand tips/adviezen hoe dat te realiseren is?

En mocht het niet kunnen dan halen we die wissels er direct weer uit.

Afbeelding


edit:

vgm moet dit werken, de geïsoleerde sectie op de lk200 is dan langer dan mijn langste trein


Afbeelding


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234
Plaats reactie