Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2138
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Mooi wat beweging ineens! Door de Rh 2143 van RTS..

Afbeelding

aan de kant gezet, een 4-tal Kils van Rail Cargo Austria (RCA).

Afbeelding

Afbeelding

De 'oldskool' Rh1046 zat er namelijk nog tussen, en rijd niet zonder de bovenleiding wat op dit deel niet aanwezig is.

Afbeelding

De 2143 heeft na het afzetten van de Kils de 1046 weer terug onder de draad gezet.

Jullie kunnen het al raden natuurlijk, allemaal nieuw bij mij in de verzameling. Opruimen is toch lastiger dan aanvullen blijkt maar weer.. :mrgreen:
1 setje van de Arnold Kils had ik al in bestelling staan, samen met een 2-tal trailers van Minis. (Die rode van DB schenker en een witte #WeKeepEuropeMoving). Mijn lieve wederhelft zat al een tijdje te popelen om nog éénmaal naar Lochem te kunnen gaan, gewoon omdat het zo leuk is (en @H@Ns zo een lieve man :lol: ) dus ook al te raden, afgelopen zaterdag de winkel nog 1 keer onveilig maken. De rest is geschiedenis 7(8)7 7(8)7 :mrgreen: :mrgreen:

Bestelling opgehaald en uiteraard bij binnenkomst gelijk begonnen met rapen, de Jägerndorfer Rh2143 en de Arnold Rh1046 lagen bij binnenkomst direct in mijn handen, 1 nano seconden nadat ik Hans had begroet :lol: :lol: De Arnold Kils zag ik wel liggen, maar ja, wat moet je met 2 setjes, dus maar weer terug gelegd. Rondje doorlopen, Mafen! Daar zal vast nog wel wat tussen liggen, geen idee wat ik nodig heb dus bleef het er maar bij 1 die ik zeker wist. Na het 2e rondje lagen de andere Kils toch ook op de tafel om mee te nemen, want op 1 set (been) kan je niet leven :mrgreen: Om vervolgens bij de kassa te horen 'Ik wist het..' en dan weet je genoeg :Thumb

Vrouwlief ook nog even blij gemaakt door in het centrum van Lochem een hapje eten te gaan halen, die kleine spruit begint ook meer te groeien daar binnen dusja :D :D Omdat het 's morgens zo druk was eigenlijk geen tijd gehad om nog even te babbelen, dus na de lunch (en rondje Lochem) hup weer terug naar de winkel onder het motto "kwamen er langs op weg naar huis" en nog even staan babbelen (en nog even 2 extra seinen mee gegrist nu ik er toch was 7(8)7 7(8)7 ) en toen echt naar huis.

Dag "Lochem"..
Dag "N-SpoorStore"..
Dag koffietafel..
Dag vriendelijke mensen..
Bedankt voor alles! :(

Owja, zoals verwacht gaan ze door _o_ Kleinschalig, maar toch geen definitief 'Good Bye' gelukkig! :)

Voor mij nog eenmalig 'N-SpoorStore' in verband met een team overleg en dan is de Eekmolenweg echt geschiedenis (Of ze moeten bedenken dat ze toch weer een winkel beginnen, maar dan is het 'N-Spoor' en niet meer 'store'.. :mrgreen:

Goed, genoeg geluld, het ging dus om de nieuwe treinen van afgelopen weekend.. :mrgreen:

Owja, ook nog druk bezig geweest met vrouwlief om alles(!!) op de foto te zetten, dan bedenk je je wel dat je erg veel hebt..
Hier een voor proefje, ik ga niet alles plaatsen want dat wordt echt te gek, Dat zal op mijn website in de catalogus komen te staan verder..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu 102 foto's, van een paar locs beide kanten want ja, andere opdruk. Op de baan staan nog 6 complete reizigers treinen en een handje goederenwagons die nog gedaan moeten worden en dan de 3 vitrines waar de rijtuigen en goederenwagons gedaan moeten worden.. We zijn nog wel even een dagje bezig denk ik.. :oops:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel
Berichten: 213
Lid geworden op: 22 jul 2023 15:55

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door WouterDeBanaan »

Mooie aanwinsten! De rh1046 verzameling is aan het groeien zo te zien :D


----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2138
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

WouterDeBanaan schreef: 17 sep 2024 10:59 Mooie aanwinsten! De rh1046 verzameling is aan het groeien zo te zien :D
Ja klopt.. :mrgreen:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7649
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Krab »

Het gaat hard Wouter met je verzameling zo. ;) :Thumb


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door Schachbrett »

Gave lok Wouter die 2143 RTS


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

leon1965
Berichten: 413
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door leon1965 »

Echt mooi spul van de OBB !!


Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2138
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Oostenrijk in Miniatuur, ÖBB in N

Bericht door OBBinN »

Nou @Sjaak, denk wel dat er nu toch wel een einde aan moet gaan komen! Staan nog wel enkele dingen op de lijst, maar die zijn nog niet uitgebracht. Dus daar zit nog 'tijd' op. Een 1144 van Jägerndorfer bv, besteld bijna 2 jaar geleden, is er nog niet en een nieuw treinstel van JC zal ook nog wel even duren... :|

@Schachbrett, ja is een gave machine! Zal rondom het depot waarschijnlijk 'wisseldiensten' gaan draaien met de rode 2043 in het rijden van de kolentrein. Heb daar wat leuke acties mee in gedachte.. Maar alles moet dan wel weer eens een keer gaan rijden.. ;-)

@leon1965 Jep, en er is ook best veel van te krijgen tegenwoordig........... :mrgreen:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Plaats reactie