Het doel is om het volgende er in te verwerken:
- NEXT18 aansluiting
- Schakelbare front- en sluitseinen
- Rangeer- en gevarensein
- knipperende rangeerlichten
- Cabine verlichting
Inschrijven kan ook al op de website
Nee bij deze (nog) niet, aangezien ik al alle AUX gebruik. Maar ik zie dat de Loksound Micro DCC 5 een AUX 7 heeft op de decoder zelf, dus met wat solderen heb je alsnog de rangeer lichten. Dan moet ik alleen nog AUX5/6 isoleerbaar maken van de microchip op mijn printplaat. Speaker kan dan ook direct op de decoder.
Lijkt er inderdaad op ja.
Wel een prachtig resultaat zo te zien!u43hvs schreef: ↑18 sep 2024 20:44 Donders, ooit goud geld uitgegeven voor zo een verbouwing. viewtopic.php?t=14800
Dat is zo alleen heb je dan nog geen rangeerverlichting wat bij een 6400 wel passend is.
Bah NS loks... In duitsland is rangeersein gewoon 3 punts wit aan beide zijden. Dus dat is geen probleemRick schreef: ↑19 sep 2024 11:19Dat is zo alleen heb je dan nog geen rangeerverlichting wat bij een 6400 wel passend is.FidOo schreef: ↑19 sep 2024 09:40 Mijn 2 loks zijn al digitaal (1x 6 polig en 1x MTC14) dus ik heb niet echt behoefte aan nieuwe printplaten.
Het scheiden van de front en sluit verlichting is vrij eenvoudig met een soldeerbout en wat draadjes bij de 6 polige stekker versie.
En de MTC14 kan dit al fabrieksaf.
Hoi Wouter,WouterDeBanaan schreef: ↑19 sep 2024 11:55 In het echt knipperen ze inderdaad onafhankelijk, maar in model is dat helaas (nog) niet mogelijk.
Ik heb inmiddels de printplaat aangepast met een Speaker aansluiting. Chip isoleren van AUX5/6 is simpel te doen en je kunt een andere AUX aansluiten op de chip
De korte huif variant is de DE1002 voor de volledigheid. De G1203 is feitelijk niets anders fantasie model op basis van een goed lijkend model......zo heeft Piko best een net model van de NS 6400 gemaakt maar het is nog steeds een G1206.
Je kunt beide doen, rangeerverlicht moet je dan opnieuw aansluiten met een los draadje naar de decoder.