Eurofima binnenverlichting (Roco/Fleischmann)

Hier het forum van WouterdeBanaan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2140
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Eurofima binnenverlichting (Roco/Fleischmann)

Bericht door OBBinN »

Ik start even een nieuw topic voor wat betreft deze sets, anders loopt het andere topic vol met iets wat er niet (meer) in hoort.. ;)

Ik ben weer een beetje aan het prutsen met de printjes, de componenten en het rijtuig. Heb je ergens foto's oid van hoe het bij jou zit? Ik loop namelijk maar te rommelen om dingen op zn plek te krijgen.
Ook heb ik het idee dat de printplaat over de hele lengte net iets te breed is voor de 'sleuf' waar die denk ik in moet komen te liggen. Voor mijn gevoeld druk ik nu de bovenkant wat uit elkaar wat nooit goed kan zijn voor het model. Dit is natuurlijk wel simpel op te lossen.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 jul 2023 15:55

Re: Eurofima binnenverlichting (Roco/Fleischmann)

Bericht door WouterDeBanaan »

Inbouw destijds bij de NMBS rijtuigen van een vriend gedaan, daar heb ik geen fotos van. Ging er wel in zonder veel moeite in. Als ik naar de DB rijtuigen kijk is de indeling daar ook anders, dus mogelijk kun je bij de OBB rijtuigen de elco niet op dezelfde plaats zetten. Ik had voor de NMBS rijtuigen in iedergeval de kap ook van het onderstel gehaald om de elco's te plaatsen. En als de printplaat toch iets te breed is, kun je met een vijltje de printplaat wat smaller maken. In het dak kunnen ook nog kleine restjes van het molden zitten die de printplaat raken.

Afbeelding


----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Berichten: 2140
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Eurofima binnenverlichting (Roco/Fleischmann)

Bericht door OBBinN »

Denk dat de indeling anders ligt dan de OBB rijtuigen. Ik zal, als ik volgende week weer tijd heb, eens zoeken naar verschillen.. Ik moet ze inderdaad met een vijl wat afvijlen en dan nog doordrukken zo ongeveer.


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

WouterDeBanaan
Elektronica/Commercieel
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 jul 2023 15:55

Re: Eurofima binnenverlichting (Roco/Fleischmann)

Bericht door WouterDeBanaan »

Bij de nieuwste fleischmanns kon ik ze erin drukken


----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Plaats reactie