Stuurstand rijtuig rood én wit licht staat aan?
-
Onderwerp starter - Berichten: 1222
Stuurstand rijtuig rood én wit licht staat aan?
Goedemiddag,
Ik heb een stuurstand rijtuig met een D&H functie decoder en beide lampjes branden vooruit of achteruit.
Deze heeft de laatste twee jaar in z’n doosje gezeten maar werkte prima voorheen.
Ik heb CV8 gereset met 8, beide lampjes schoon gemaakt maar geen verschil.
Enig idee mensen? Bij voorbaat dank.
Ray
Ik heb een stuurstand rijtuig met een D&H functie decoder en beide lampjes branden vooruit of achteruit.
Deze heeft de laatste twee jaar in z’n doosje gezeten maar werkte prima voorheen.
Ik heb CV8 gereset met 8, beide lampjes schoon gemaakt maar geen verschil.
Enig idee mensen? Bij voorbaat dank.
Ray
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 01 okt 2024 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Re: Stuurstand rijtuig rood én wit licht staat aan?
cv33 = 1
cv34 = 2
(zou standaard moeten zijn)
cv137 = 1 -> functie uitgangen ipv susi
voor de rest zou ik niets kunnen verzinnen
cv34 = 2
(zou standaard moeten zijn)
cv137 = 1 -> functie uitgangen ipv susi
voor de rest zou ik niets kunnen verzinnen
Zeker weten dat deze digitaal is? Klinkt meer als een analoog fenomeen? Kun je hem uitlezen? Reageren de lampjes wel op F0?
-
Guus, Ik ga dit morgen proberen. Ik heb de decoder gereset eerder maar dat hielp niet. Ik laat het weten als ik jouw instellingen heb gecontroleerd.
-
Zeker te weten dat ie digitaal is Joost. Had een decoder ingebouwd net voordat ik de baan afbrak. (nee, nog steeds niet begonnen met de nieuwe)
Ik kan de decoder uitlezen en schrijven alles gaat goed. Maar nog steeds branden er twee lampjes. Ik heb F0 nog niet geprobeerd. Dit was in Koploper en als ik de rij richting verander dan gebeurt er niks behalve dat de lok verlichting veranderd maar niet de stuurstand.
Ik heb nog een aantal van dezelfde stuurstands dingen. Misschien kan ik de print inc decoder in een ander zetten en kijken of het dan werkt. Lijkt me sterk dat de decoder defect is. Minder dan een handvol keren mee gereden. Maakt wel een zoemend geluid maar daar heb ik er wel meer van.
Ik heb een stuurstand rijtuig met een D&H functie decoder en beide lampjes branden vooruit of achteruit
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Als je het rijtuig openmaakt, kun je dan zien op welke aansluiting de lampen zijn aangesloten, het zou ook kunnen dat ze wel op een aparte aansluiting zitten maar dat ze per ongeluk verbinding met elkaar hebben.
Oke duidelijk (ik denk vraagt maar voor de zekerheid.Raymond (UK) schreef: ↑01 okt 2024 16:47Zeker te weten dat ie digitaal is Joost. Had een decoder ingebouwd net voordat ik de baan afbrak. (nee, nog steeds niet begonnen met de nieuwe)
Ik kan de decoder uitlezen en schrijven alles gaat goed. Maar nog steeds branden er twee lampjes. Ik heb F0 nog niet geprobeerd. Dit was in Koploper en als ik de rij richting verander dan gebeurt er niks behalve dat de lok verlichting veranderd maar niet de stuurstand.
Ik heb nog een aantal van dezelfde stuurstands dingen. Misschien kan ik de print inc decoder in een ander zetten en kijken of het dan werkt. Lijkt me sterk dat de decoder defect is. Minder dan een handvol keren mee gereden. Maakt wel een zoemend geluid maar daar heb ik er wel meer van.
Dat stukje over 'ik heb F0 nog niet geprobeerd" vind ik wat vreemd. Hoe weet je dan dat de verlichting werkt of niet?
Neem aan dat je dat test op een apart testspoor en met een losse centrale en op die manier test.
Ik zou koploper even hier buiten houden.
-
Begrijp waar je vandaan komt met analoog op DCC met beide lampjes aan maar deze is echt DCC.
Ik heb een klein test baantje (met programmeerspoor) gemaakt een tijd geleden om het automatisch rijden te proberen maar toen alles weg gezet.
In Koploper zit een knop om de verlichting aan/uit te zetten en de richting te veranderen. De lok verlichting veranderd voor naar achter goed maar de stuurstand niet. Zelfde address als de lok. Zal het vanmiddag proberen met alleen de centrale.
Ik heb een klein test baantje (met programmeerspoor) gemaakt een tijd geleden om het automatisch rijden te proberen maar toen alles weg gezet.
In Koploper zit een knop om de verlichting aan/uit te zetten en de richting te veranderen. De lok verlichting veranderd voor naar achter goed maar de stuurstand niet. Zelfde address als de lok. Zal het vanmiddag proberen met alleen de centrale.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Los van koploper etc etc, als je met de centrale bediend, werkt het dan? Moet natuurlijk wel kunnen met de centrale..
En al een andere functie decoder geprobeerd?
En al een andere functie decoder geprobeerd?
-
Het is een D&H DH_FH05-3 Guus. Normaal gebruik ik altijd DHF253 maar die zijn niet meer leverbaar geloof ik.
Deze werkte gewoon goed. Twee jaar in z'n doosje gelegen en nu doet ie raar.
-
Ik zal dat vanmiddag even checken. Misschien zitten die clipjes tegen elkaar. Heeft het altijd goed gedaan maar het kan natuurlijk.
-
Ik ga dat vanmiddag proberen als ik de Twin Center taal nog kan verstaan. Ben er al een tijdje uit. Ik laat het weten.
Ik heb alleen nog normale decoders liggen geloof ik.
Even voor de duidelijkheid, over welk rijtuig/stuurstand hebben we het eigenlijk?
En heb je cv33 en cv34 al uitgelezen? Wat waren de waardes, heb je het adres uitgelezen.
En heb je cv33 en cv34 al uitgelezen? Wat waren de waardes, heb je het adres uitgelezen.
-
@kootje007 Met een loepbril gekeken en één van de lipjes was niet ver genoeg omgebogen. Misschien is dat los gekomen in storage. Wie weet. Maar... hij doet het weer netjes!
Dank allen!!
@FidOo Dit is een Fleischmann 8143K. Daar heb ik er nu vijf van. Twee in zilver en drie in mint. Blijft mooi die ouwe meuk!
Trial versie van iTrain aangevraagd om mezelf een schop onder m'n kont te geven en eindelijk te starten met de nieuwe baan. Koploper werkt maar bepaalde dingen in het programma heb ik moeite mee. M'n kids spreken geen Nederlands dus iTrain is misschien een betere optie. We gaan het zien.
Dank allen!!
@FidOo Dit is een Fleischmann 8143K. Daar heb ik er nu vijf van. Twee in zilver en drie in mint. Blijft mooi die ouwe meuk!
Trial versie van iTrain aangevraagd om mezelf een schop onder m'n kont te geven en eindelijk te starten met de nieuwe baan. Koploper werkt maar bepaalde dingen in het programma heb ik moeite mee. M'n kids spreken geen Nederlands dus iTrain is misschien een betere optie. We gaan het zien.
Heel mooi! Goed om te horen!
Ik gebruik iTrain naar volle tevredenheid, erg mooi pakket. Ik raad je de videoserie van Bob Fuller aan op youtube, erg fijne (soms iets te sloom) uitleg over iTrain.
Ik gebruik iTrain naar volle tevredenheid, erg mooi pakket. Ik raad je de videoserie van Bob Fuller aan op youtube, erg fijne (soms iets te sloom) uitleg over iTrain.
Oo ja als die lipjes tegen elkaar aan komen dan brand altijd alle verlichting.
Reminder: altijd foto's vragen..
Maar fijn dat het probleem is opgelost.
En idd je hebt mooi tp 4 spul op je baan rond rijden.
Reminder: altijd foto's vragen..
Maar fijn dat het probleem is opgelost.
En idd je hebt mooi tp 4 spul op je baan rond rijden.
-
Thanks. Ik heb de eerste video bekeken. Ik had de ongeregistreerde iTrain geprobeerd maar kreeg een foutmelding over the input stream ofzo. Ik geloof dat Loconet alleen werkt met de trial en volledige versie. Nog geen reply gehad maar we gaan ermee beginnen zodra het binnenkomt.
-
Alle oude meuk staat stof te verzamelen opgestapeld in m’n office. Zou mooi zijn om het weer rond te zien rijden. De baan is al een lange tijd weg en ik heb alleen een test baantje van 1M x 60cm ofzo. Daar past geen twee en halve meter RoLa of ICE op….