Lok probleem met de Z21 start

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.

BartenThomas
Berichten: 506
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door BartenThomas »

Dank voor de verduidelijking. Idd heel slecht can Minitrix :(


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4935
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door martindomburg »

FidOo schreef: 11 okt 2024 06:50 Wat wouter zegt.

Minitrix staat bekend om hun brakke nem651 aansluiting. Als je de kap er af haalt en vervolgens een beetje aan de decoder wiebelt dan zal deze waarschijnlijk gaan rijden.

Enige echte oplossing is de decoder vastsolderen met z'n pootjes.
Je kan er ook een DH10c-1 in zetten of een MX617N, die gaan wel goed in die slachten, maar dat is puur informatief.

Als ik het goed zie zit er nu een Viessmann decoder in, wat een van de (in onze optiek) slechte decoders zijn. Die hebben een erg beroerde beveiliging. Grote kans dat wat Joost zegt, correct is en die naar de hemel is.

Ik zou dit eventueel voor je kunnen testen in onze werkplaats, als je een ritje Ermelo ziet zitten ben je welkom. Vervelend als je start zo vervelend verloopt!

Groetjes



Onderwerp starter
RLobler
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2024 12:57

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door RLobler »

Hallo Martin,
Ik zou zeker bij je langs komen als ik auto mocht rijden. Maar ik zit al maanden op een oogoperatie te wachten waardoor ik nu afhankelijk van mijn vrouw ben die me overal heen moet brengen :( Ik wacht nog even af of de verkoper nog gaat reageren want mijn mening is dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden als er bij de verkoop gewoon een decoder had ingezeten. Nu is er door de post firma extra schade ontstaan waardoor de boel nog steeds niet werkt. Ik durf er verder ook niet meer aan te rommelen want de kennis hierin moet ik allemaal nog leren. En anders zal ik hier vragen op het forum of er iemand die een beetje in buurt van Naaldwijk woont en mij wil helpen om de boel aan de gang te krijgen.(natuurlijk tegen betaling) Ik vind het al heel fijn en bijzonder hoe men hier op het forum elkaar wilt helpen.

Met vriendelijke groet,
Richard Lobler



BartenThomas
Berichten: 506
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door BartenThomas »

Eens! De verkoper hoort dit ordentelijk op te lossen.


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4935
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door martindomburg »

De verkoper is verantwoordelijk voor de staat van het model, en de schade van transport.



Onderwerp starter
RLobler
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2024 12:57

Re: Lok probleem met de Z21 start

Bericht door RLobler »

Dat vind ik dus ook. Maar op mijn mail van afgelopen vrijdag heb ik nog geen reactie gehad helaas.


Plaats reactie