Prüfling Bhf.
Re: Prüfling Bhf.
Ha Hans,
Dat klopt. Lok heeft veel trekkracht en is erg mooi. Op dat gebied heel tevreden. Motor had stiller kunnen zijn. De sound is voor minitrix standaarden erg goed maar legt het nog steeds af tegen fleischmann zimo sound zoals bijvoorbeeld de br65. Ik vind persoonlijk dat trix de volumes van de verschillende functies ten opzichte van elkaar niet heel mooi afstelt.
Van mij mag Trix ook gewoon loks zonder sound blijven uitgeven .
Dat klopt. Lok heeft veel trekkracht en is erg mooi. Op dat gebied heel tevreden. Motor had stiller kunnen zijn. De sound is voor minitrix standaarden erg goed maar legt het nog steeds af tegen fleischmann zimo sound zoals bijvoorbeeld de br65. Ik vind persoonlijk dat trix de volumes van de verschillende functies ten opzichte van elkaar niet heel mooi afstelt.
Van mij mag Trix ook gewoon loks zonder sound blijven uitgeven .
Re: Prüfling Bhf.
Heb een langgewenste wens kunnen vervullen. Een hobbytrain br18.3. Zeer schappelijke prijs en uitgerust met een decoder. Een Uhlenbrock uit de prehistorie maar doet t prima (73500)
En een br03.10 met bijbehorende Schürzenwagen
3 flm DRB, 2 mtx DRB en een schlaf en speise wagen, respectievelijk van Mtx en Roco.
z
Ik heb besloten het baanplan te tweaken door twee extra wissels in te leggen aan de linkerzijde. Zie de rode lijn. Hiermee kan ik treinen ook richting de westzijde uit het station laten vertrekken en dan wisselen ze mooi van rijrichting. Vooral leuk met de stuurstand maar ook voor stoomlocomotieven die om de trein heen rijden en in de andere richting vertrekken.
Ik heb tevens de startset met de kraanwagen besteld. Dan kan ik het boeltje via de ipad bedienen. Het baanplanontwerp is nog niet af, moet de signalen nog grondkg herzien.
Als laatste ben ik verdergegaan aan het mijngebied.
Dit is de basislaag, nu verder met het verven van de rotsen en het aanbrengen van begroeiing.
En een br03.10 met bijbehorende Schürzenwagen
3 flm DRB, 2 mtx DRB en een schlaf en speise wagen, respectievelijk van Mtx en Roco.
z
Ik heb besloten het baanplan te tweaken door twee extra wissels in te leggen aan de linkerzijde. Zie de rode lijn. Hiermee kan ik treinen ook richting de westzijde uit het station laten vertrekken en dan wisselen ze mooi van rijrichting. Vooral leuk met de stuurstand maar ook voor stoomlocomotieven die om de trein heen rijden en in de andere richting vertrekken.
Ik heb tevens de startset met de kraanwagen besteld. Dan kan ik het boeltje via de ipad bedienen. Het baanplanontwerp is nog niet af, moet de signalen nog grondkg herzien.
Als laatste ben ik verdergegaan aan het mijngebied.
Dit is de basislaag, nu verder met het verven van de rotsen en het aanbrengen van begroeiing.
Re: Prüfling Bhf.
ik blijf volgen!!! mooie locs en sleep.
Het landschap wordt steeds mooier en mooier
Het landschap wordt steeds mooier en mooier
Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Re: Prüfling Bhf.
Dank Leon, die lange slepen zijn altijd erg leuk. Ik zoek naar manieren om het perron te verlengen in de bochten, dan heb ik ook daar ruimte voor de treinen.
Ondertussen doet zich een elektronisch probleem voor.
De twee wissels zitten erin maar ik heb nu onbewust een keerlus ingebouwd. En daarmee ook kortsluiting.
Nu heb ik hiermee weinig ervaring. Het enige wat ik kan bedenken is een keerlus met 2-3 secties (zie foto). De enige richting waarin de lus gebruikt wordt is vanaf de stationskant.
Maar hoe je dat zo aansluit dat Sectie B gekoppeld is aan de wisselstand en sectie A en C aan kortsluiting detectie, weet ik niet. Iemand tips/adviezen hoe dat te realiseren is?
En mocht het niet kunnen dan halen we die wissels er direct weer uit.
edit:
vgm moet dit werken, de geïsoleerde sectie op de lk200 is dan langer dan mijn langste trein
Ondertussen doet zich een elektronisch probleem voor.
De twee wissels zitten erin maar ik heb nu onbewust een keerlus ingebouwd. En daarmee ook kortsluiting.
Nu heb ik hiermee weinig ervaring. Het enige wat ik kan bedenken is een keerlus met 2-3 secties (zie foto). De enige richting waarin de lus gebruikt wordt is vanaf de stationskant.
Maar hoe je dat zo aansluit dat Sectie B gekoppeld is aan de wisselstand en sectie A en C aan kortsluiting detectie, weet ik niet. Iemand tips/adviezen hoe dat te realiseren is?
En mocht het niet kunnen dan halen we die wissels er direct weer uit.
edit:
vgm moet dit werken, de geïsoleerde sectie op de lk200 is dan langer dan mijn langste trein
Re: Prüfling Bhf.
En ben je er aan uitgekomen of toch de twee wissels verwijderd?
Ben er benieuwd naar
mvg Sjaak
Ben er benieuwd naar
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Prüfling Bhf.
Hoi Sjaak,
Tsja, eerlijk is eerlijk, ik weet het eenvoudig weg nog niet. Ik heb een lk200 besteld, als ik tussen de wissels isolatieasjes zet heb ik het relais niet nodig, denk ik. Als ik dan vanaf het station tot aan de keerwissel isoleer moet het werken. De lengte is iig lang genoeg voor mijn langste trein.
Gaat nog wel een paar weken duren voor alles is aangesloten, dan pas zal de ervaring leren of het werkt. Een goede vriend van mij die meer verstand heeft van electronica en ook een n-baan heeft, heeft het igg op deze wijze werkend gemaakt. Dus met zijn hulp met het aansluiten heb ik goede hoop
Tsja, eerlijk is eerlijk, ik weet het eenvoudig weg nog niet. Ik heb een lk200 besteld, als ik tussen de wissels isolatieasjes zet heb ik het relais niet nodig, denk ik. Als ik dan vanaf het station tot aan de keerwissel isoleer moet het werken. De lengte is iig lang genoeg voor mijn langste trein.
Gaat nog wel een paar weken duren voor alles is aangesloten, dan pas zal de ervaring leren of het werkt. Een goede vriend van mij die meer verstand heeft van electronica en ook een n-baan heeft, heeft het igg op deze wijze werkend gemaakt. Dus met zijn hulp met het aansluiten heb ik goede hoop
Re: Prüfling Bhf.
Gisteren bij de dmv geweest op de open dag. Altijd mooi om de baan te zien. Vooral ook een indrukwekkende hoeveelheid electronica eronder. Ik doe het ze niet na
Dat herinnerde mij eraan dat ik nog een update moest maken. Een meervoudige ditmaal.
@Sjaak De lenz module is aangesloten. Hij werkt perfect. Ben er erg blij mee. Het geeft veel extra mogelijkheden met rijden.
Ik wil kijken of ik mijn verzameling met magneetkoppelingen kan uitrusten. Dit zou een mooie verbetering zijn tov de ellendige flm koppelingen en het ziet er ook mooier uit wanneer je de boel kortkoppelt.
Ik heb het mijngebied in aanbouw verder ontwikkelt. Zie foto’s.
Dat herinnerde mij eraan dat ik nog een update moest maken. Een meervoudige ditmaal.
@Sjaak De lenz module is aangesloten. Hij werkt perfect. Ben er erg blij mee. Het geeft veel extra mogelijkheden met rijden.
Ik wil kijken of ik mijn verzameling met magneetkoppelingen kan uitrusten. Dit zou een mooie verbetering zijn tov de ellendige flm koppelingen en het ziet er ook mooier uit wanneer je de boel kortkoppelt.
Ik heb het mijngebied in aanbouw verder ontwikkelt. Zie foto’s.
Re: Prüfling Bhf.
indrukwekkend
Groetjes
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
Leon
Win11, Itrain, Dinamo
Mijn baanplan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... 49#p277049
ik bouw nu: viewtopic.php?t=18087
-
- Forum-Beheerder
- Berichten: 2268
- Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
-
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10