Joost026 Stelt zich voor

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Joost026

Joost026 Stelt zich voor

Bericht door Joost026 »

Hoi,

Ik ben Joost getrouwd woon in Arnhem(026) drie dochters 2 van 6 en 1 van 17. Ongeveer twee jaar geleden heb ik de treinhobby in N spoor vroegtijdig geerfd. Mijn ouwe heer is nog lang niet dood mijn zijn nalatenschap belande wel hier in huis. Een verzameling minitrix rails een trafo wat analoge wissel sturing een paar locs en een bonte verzameling wagons en rijtuigen. Met koud uitleggen testen en beoordelen waande ik mijzelf toch ineens weer die kleine jonge die op 5 jarige leeftijd de eeste H0 baan op de eettafel (4pers) had gezien. Kort en bondig de keuze werd gemaakt de hobby werd niet verkocht echter verlegd naar wat ik anno nu leuk vind. Al het buitenlandse materieel ging eruit ik kocht via marktplaats naar minitrix bahn plannung in wat ik nodig had en bouwde mij een slag in de rondte aan een 2,5m x1,8m x3 levels hoogte verschil plezier vermaak en ervaring (sta in de weg op ons 3 kamer appartement) en heb een winter genoten. Inmiddels is de volledige houten ondersteuning van mijn oude baan of vergaan als brandhout of besteed aan hout branden door mijn vrouw en heb ik mijnzelf beperkt toch 2,5mx1,2m plaat met als enige hoogte verschil het uit het zicht trekken van de 2 achterste sporen om de dubbele ovaal niet geheel plat in het zicht te hebben.

Zover gekomen en de hele boel opnieuw analoog aan de praat en in de afgelopen jaren voorzien van NS materieel of op zijn minst materieel wat op nederlandse bodem voor komt best tevreden met wat nu de basis van de hobby moet worden. Zo ook de bij nalezen van dit forum bekende meneer Domburg een mail gedaan met bestelling in de eerste stap mijn baan Yamorc te digitaliseren voorzien van een MultiMaus en vandaag een tweede mail gedaan met advies verzoek wat te doen met de digitalisatie van de drie loc Fleischmann 7363 analoog. Persoonlijk heb ik geen wensen in de richting van toeters en overige sound decoders. Ik hoop over een paar jaar deze baan met gewenst materieel op I train te hebben en vermoed dat ik meneer Domburg en wie weet nog vele van julie daarbij ga leren kennen.

Ik droom van een kleine bezetting digitaal die is voorzien van NS materieel wat mijn hartje laat kloppen. Mijn boegbeelden zijn de 1600's en de Koplopers omdat ik die in mijn jeugd (geboren 1983) met NS vrij reizen omdat mijn vader bij het spoor zat veel zag en veel gebruikt heb. Maar toch mag het tijdperk ervoor van de hondekop niet ontbreken, stomers vind ik mooi maar zie ik tzt graag bij anderen en op beurzen.

Ik heb nog veel te doen te vragen en te in digitaliseren wil alles zelf uit analoog liefst 2e hands op en ombouwen om hierin zo snel mogelijk zo handig mogelijk te worden. Verder kijk ik uit naar een plek waar mijn vragen antwoorden vinden en tips krijgen en hoop ik met nog beperkte kennis maar leer gierigheid en de wil te ontdekken met fouten maken en onderzoeken anderen ook te kunnen helpen al was het maar met "zo moet het niet".

Tot het volgende station

Joost

Onderwerp starter
Joost026

Re: Joost026 Stelt zich voor

Bericht door Joost026 »

Afbeelding

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Welkom en succes met bouwen!

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Joost!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

sjoef

Bericht door sjoef »

Welkom hier......

Hans

Bericht door Hans »

Hallo Joost,

Leuke introductie.
Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans

XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Krab

Bericht door Krab »

Welkom Joost op het N - forum .

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie