Com port sluit voortdurend
Com port sluit voortdurend
Hallo
Deze herfst ben ik begonnen met de ombouw van de baan met Fleischmann bedding rail naar Peco code 55. En hele klus.
Frustrerend is echter dat op het moment dat ik iTrain verbind de com poort sluit.
Ik gebruik de interface van Rosoft (S88xPressNetLi)
Een andere compoort gebruiken levert niets op.
Vreemd is dat het soms na enige tijd opnieuw proberen wel lukt, waarom dan wel is onduidelijk.
Op dit moment zijn alleen de wisselaandrijvingen van de eerste 3 wissels aangesloten, op de bezetmelders nog niets.
Iemand een suggestie waar te zoeken? Is de interface aan zijn/haar einde?
Groet, Jan
Deze herfst ben ik begonnen met de ombouw van de baan met Fleischmann bedding rail naar Peco code 55. En hele klus.
Frustrerend is echter dat op het moment dat ik iTrain verbind de com poort sluit.
Ik gebruik de interface van Rosoft (S88xPressNetLi)
Een andere compoort gebruiken levert niets op.
Vreemd is dat het soms na enige tijd opnieuw proberen wel lukt, waarom dan wel is onduidelijk.
Op dit moment zijn alleen de wisselaandrijvingen van de eerste 3 wissels aangesloten, op de bezetmelders nog niets.
Iemand een suggestie waar te zoeken? Is de interface aan zijn/haar einde?
Groet, Jan
Re: Com port sluit voortdurend
Hi Jan,
ik denk dat je het meer aan de pc kant moet zoeken ... drivers updaten voor de com poort of eventueel een andere (als je die al gebruikt) usb naar serieel omzetter gebruiken (andere chipset)
Guus
ik denk dat je het meer aan de pc kant moet zoeken ... drivers updaten voor de com poort of eventueel een andere (als je die al gebruikt) usb naar serieel omzetter gebruiken (andere chipset)
Guus
Hallo Guus
Bedankt voor je reactie
Ik kan proberen de drivers te updaten hoewel de laptop een half jaar geleden is gekocht (wel refurbished trouwens).
De kabel van laptop naar interface is de originele, usb-a in de laptop en usb mini-b in de interface.
Wat bedoel je met een ander chipset?
Groet, Jan
Bedankt voor je reactie
Ik kan proberen de drivers te updaten hoewel de laptop een half jaar geleden is gekocht (wel refurbished trouwens).
De kabel van laptop naar interface is de originele, usb-a in de laptop en usb mini-b in de interface.
Wat bedoel je met een ander chipset?
Groet, Jan
volgens mij heeft een s88xPresssNetli -geen- usb interface maar een 'echte' serieele interface
dus heb je een verloopje nodig van usb naar echt serieel, daar zit een chip in die de omzetting van usb naar serieel doet.
En daar zit een driver voor op je laptop die niet up to date kan zijn
zie b.v. eerste plaatje van deze pdf
https://sleutelspoor.nl/wp-content/uplo ... V1.0-3.pdf
de connector links met het metaal er om heen is een 'echte' seriele interface
Die heb jij toch ook ?
Probeer anders eens een foto van jouw spullenboel te plaatsen, s88xPresssNetli en je kabel
Guus
dus heb je een verloopje nodig van usb naar echt serieel, daar zit een chip in die de omzetting van usb naar serieel doet.
En daar zit een driver voor op je laptop die niet up to date kan zijn
zie b.v. eerste plaatje van deze pdf
https://sleutelspoor.nl/wp-content/uplo ... V1.0-3.pdf
de connector links met het metaal er om heen is een 'echte' seriele interface
Die heb jij toch ook ?
Probeer anders eens een foto van jouw spullenboel te plaatsen, s88xPresssNetli en je kabel
Guus
Deze interface heeft de usb naar seriële poort converter in dat kastje zitten.
Waarschijnlijk de ftdi chipset. Hiervoor moet je de juiste drivers installeren.
Naar ik heb het idee dat de driver misschien niet het probleem is maar de instellingen. Alsof er meerdere programmas dezelfde com poort gebruiken.
Wat het ombouwen van de baan hier mee van doen heeft begrijp ik trouwens niet. Als alles met fleischmann rails werkte moet dat met peco niet anders zijn. Heeft echt niks met elkaar te maken.
Waarschijnlijk de ftdi chipset. Hiervoor moet je de juiste drivers installeren.
Naar ik heb het idee dat de driver misschien niet het probleem is maar de instellingen. Alsof er meerdere programmas dezelfde com poort gebruiken.
Wat het ombouwen van de baan hier mee van doen heeft begrijp ik trouwens niet. Als alles met fleischmann rails werkte moet dat met peco niet anders zijn. Heeft echt niks met elkaar te maken.
Het enige programma dat op deze laptop draait is iTrain. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat hier het probleem in zit.
-
Jan, gewoon even controleren bij instellingen of de USB uitgaan op de FTDI driver draait, hoe moeilijk kan het zijn. Zo ja, dan zit het probleem ergens anders / zo nee, dan ff de juiste driver installeren en weer verder.
Als je dingen werkend wil krijgen moet je ook ook dingen even goed uitzoeken, zeker met dit digitale tijdperk is een vinkje zo verkeerd geplaatst
Met vriendelijke groet, Mark
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Hallo allen
Fdti driver gedownload en geinstalleerd. Het lijkt nu goed te gaan.
Wel vreemd trouwens dat het probleem zich nu pas voor deed.
Bedankt voor de hulp.
Groet, Jan
Fdti driver gedownload en geinstalleerd. Het lijkt nu goed te gaan.
Wel vreemd trouwens dat het probleem zich nu pas voor deed.
Bedankt voor de hulp.
Groet, Jan