Motorpech.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Gerardtenbr

Motorpech.

Bericht door Gerardtenbr »

Hallo. Ik heb een treinmotor die niet meer goed werkt. Onbelast draait deze goed maar stopt deze dan moet de motor weer in een bepaalde stand worden gezet voordat deze weer loopt. Eenmaal weer in de trein gezet werkt de motor niet. Contact tussen de wielen en aansluitng motor is goed. Moet ik nu concluderen dat de motor stuk is.

jeemka

Re: Motorpech.

Bericht door jeemka »

Misschien zijn de tandwieltjes tussen motor en wielen niet soepel lopend? Overigens, om welke loc gaat het?
En.. je bent nieuw op ons mooie forum. Stel je even voor in het betreffende forum onderdeel.

Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu

TonN

Bericht door TonN »

Welkom Gerard,
Om het anker zitten meerdere spoelen. Als de draad van één van de spoelen gebroken is, krijg je dit gedrag. Als je dan wilt starten en deze ene spoel moet de boel in beweging brengen, begint de motor niet. Als ie eenmaal draait is het geen ramp dat de ene spoel het niet meer doet. De motor draait nog wel even door en dan gaan de andere spoelen weer aan het werk.

FidOo

Bericht door FidOo »

Gerard, kort gezegd, ja je motor is stuk, de uitleg heeft Ton al mooi gegeven.

Als je een nieuw motortje zoekt zou ik adviseren om naar een Micro-Motor vervanger te kijken.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

BramvanLeeuwen

Bericht door BramvanLeeuwen »

Hoi Gerard,
even een toelichting bij de opmerking van Joost. Het inzetten van zo'n micro-motor vond ik heel eng. Het leek heel moeilijk, maar het valt echt 100% mee. Ik heb het meerdere malen gedaan en het ging iedere keer makkelijk en goed,
succes ermee! (b.v. micromotor.eu of sb-modellbau.com. De laatste van de twee is duurder maar ook altijd goed, bij mij)

met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Plaats reactie