Kroket voor koffie
Re: Kroket voor koffie
En dan zijn we zomaar ineens 7 maanden verder als ik de overige twee rijtuigen weer op de werktafel heb liggen. Zowel de ICR-BKD als het restauratierijtuig zijn voorbereid op geel spuiten. Omdat de modellen verschillende tinten geel moeten krijgen, wijkt het procedé voor de ICR af van dat van het restauratierijtuig. Witte resp. lichtgrijze ondergrond.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Kroket voor koffie
Mooi dat het weer verder gaat, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Kroket voor koffie
Inmiddels blauw, geel en grijs. In feite is het voor mij nu klaar. Desgevraagd liet de toekomstige eigenaar weten zelf de transfers te willen aanbrengen. Groot gelijk, want ik heb slechts vignetten en de tekst Restaurant. Vernis na het aanbrengen van de transfers, dus dat laat ik ook achterwege.
Ik vind het wel een aardig restauratierijtuig geworden. Toch laat ook dit model mij zien dat dit soort verbouwingen in N eigenlijk niets voor mij is. Een afwijking van nog geen 0,1 mm (foto boven) bij het aanbrengen van de gele bies boven wordt direct afgestraft in deze schaal. Dit is dan ook mijn laatste verbouwing in N, van eerder bedachte verbouwprojecten zoals de Hondekopvier gaat niets meer komen.
De ICR-BKD is al geel, de overige kleuren (blauw en grijs) moeten nog worden aangebracht.
Ik vind het wel een aardig restauratierijtuig geworden. Toch laat ook dit model mij zien dat dit soort verbouwingen in N eigenlijk niets voor mij is. Een afwijking van nog geen 0,1 mm (foto boven) bij het aanbrengen van de gele bies boven wordt direct afgestraft in deze schaal. Dit is dan ook mijn laatste verbouwing in N, van eerder bedachte verbouwprojecten zoals de Hondekopvier gaat niets meer komen.
De ICR-BKD is al geel, de overige kleuren (blauw en grijs) moeten nog worden aangebracht.
Re: Kroket voor koffie
Erg jammer om te horen dat je stopt met verbouwprojecten. Vind dit soort topics altijd leuk om te volgen en van ervaren bouwers tips en trucs te leren. En vind de projecten die je maakt er mooi uit zien. Zoals je aan geeft merk ik het ook, de kleinste details en fouten zie je. Dat is soms idd erg irritant, maar als het goed gaat heb je ook echt iets aparts om trots op te zijn. Las in je eerste bericht dat je al een geel-blauwe BKD had. Misschien nog een leuk idee, dat is wat ik ooit nog zou willen doen, is de BKD in Benelux kleuren spuiten.
Re: Kroket voor koffie
Ik was sowieso aan het afbouwen, ook in H0. Maar elke keer als ik in N iets heb gemaakt/gewijzigd/verbouwd, valt het mij tegen om die H0-bril af te zetten. Is ook niet zo gek na tientallen jaren ver- en ombouwen in H0. Zoals ik al eerder schreef, komt een fout/afwijking in N 2x groter in een N-model terecht. Een Hondekopvier (eigenlijk twee stuks) stond nog op een lijstje, maar daar begin ik niet meer aan, er zijn meerdere redenen om er (toch weer) van af te zien en dit is er één van... Ik los deze materieelbehoefte op met twee combi's van twee tweetjes.
Ja, die ICR-BKD. Op zich wel een leuk idee, die Benelux, maar ik kan geen ICR-3 gebruiken, te modern. Ik heb totaal drie ICR-BKD's nodig: twee stuks om de twee vierdelige stammen (A+B+B+BKD) te completeren en een derde om de Preisers in de Noordzee Expres en Scandex op het Nederlandse traject te kunnen voorzien van koffie. De enige aanleiding om deze BKD in rood-geel te spuiten i.p.v. blauw-geel, zou kunnen zijn als hier iemand zijn vinger opsteekt om een standaard blauw-geel exemplaar van Minitrix te ruilen met het rijtuig dat ik nu in behandeling heb omdat Minitrix de BKD nooit in rood-geel heeft uitgebracht.
Ja, die ICR-BKD. Op zich wel een leuk idee, die Benelux, maar ik kan geen ICR-3 gebruiken, te modern. Ik heb totaal drie ICR-BKD's nodig: twee stuks om de twee vierdelige stammen (A+B+B+BKD) te completeren en een derde om de Preisers in de Noordzee Expres en Scandex op het Nederlandse traject te kunnen voorzien van koffie. De enige aanleiding om deze BKD in rood-geel te spuiten i.p.v. blauw-geel, zou kunnen zijn als hier iemand zijn vinger opsteekt om een standaard blauw-geel exemplaar van Minitrix te ruilen met het rijtuig dat ik nu in behandeling heb omdat Minitrix de BKD nooit in rood-geel heeft uitgebracht.
Re: Kroket voor koffie
De ICR-BKD is nu ook gereed, eindelijk koffie. Het is nu een keer naar mijn zin. Wel wat foutjes zoals de klasse-aanduidingen te hoog en de onderste blauwe bies te smal. Dat laatste zorgt ervoor dat de opschriften als UIC-raster en revisiedata er niet op kunnen. Ik weet nog niet of ik dit nog ga veranderen. En er zijn nog wel meer verschillen met de Originele Minitrix ICR's (onderste deel keukenraam mat), rooster grijs (veel mooier) en foutjes (geen zwart op de rubber strips tussen de schuifdeuren (durf ik niet). Deze BKD is een eenling die zich enkel vastklampt aan internationale treinen en niet met andere ICR's op stap gaat.
Het rijtuignummer 50 84 82-70 901-3 (inderdaad, de eerste) heb ik uit het opschriftensetje voor de gele Plan E (ex-RD) voor de ongevallentrein gehaald. Enorme loupelamp er bij gehad, ben er een uur mee bezig geweest, maar het is mij gelukt het nummer redelijk recht er op te zetten. Het streepje durfde ik er niet onder te zetten, want ik weet hoe dat gaat: je trekt zo de helft van het computernummer van het rijtuig af...
Re: Kroket voor koffie
Wat een heerlijk draadje om te volgen en wat een prachtige resultaten. Jammer dat je gaat stoppen.
Groet Pierre.