3D/RM: Staatsmijnen locomotief 153

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.

WilcoV

Re: 3D/RM: Staatsmijnen locomotief 153

Bericht door WilcoV »

Kan me alleen maar aansluiten bij de reacties die al gegeven zijn.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel

Re: 3D/RM: Staatsmijnen locomotief 154(!)

Bericht door 3dbuildr »

Ik wil nog een N-schaal versie van de Staatsmijnen locs gaan maken, ditmaal de SM154, maar ik zit te dubben over de kleurstelling van de loc :?:

De SM151, 2, 3 en 5 hebben alle 4 een dubbele kleurstelling, een donkere kleur voor de bovenzijde en de onderzijde van de loc en een lichtere kleur band voor de zijkanten van de loc. De snor en de strepen maken het plaatje compleet.

Ik heb op het WWW en in het boek "NS-serie 2900"van Martin van Oostrom alle beschikbare plaatjes van de SM154 bekeken en ik vraag me af of de SM154 nu in één kleur rood is gespoten of in 2 verschillende kleuren rood? Zelf neig ik naar 1 kleur rood maar mss is er iemand die meer weet? Op deze foto staan de rode 154 en de blauwe 151:

https://perspoor.wordpress.com/2017/08/ ... ousel-1725

Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dat ziet er inderdaad uit als 1 kleur, het wat donkerder overkomen van het rood boven aan de lange huif komt door de schaduw van de handgreep die daar loopt( daardoor moest ik even 2x kijken).

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door 3dbuildr »

@neudalhausenstadbahn thanks!

Vandaag de donor loc voor de aandrijving eens grondig schoongemaakt, digitaal kan ie pas goed rijden als ie dat analoog ook doet! Wielen schoongemaakt, oud vet verwijderd, collector schoongemaakt, stroomafnemer rechtgebogen,
kapot anti-slip bandje vervangen, alles opnieuw gesmeerd en geolied en na een paar proefrondjes rijdt hij weer als een zonnetje op het analoge proefovaaltje :D

Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube

Raymond

Bericht door Raymond »

Hij is idd heel erg mooi geworden!
Knap werk Fred👍🏻

Groet,
Raymond

Plaats reactie