Hallo allemaal,
De afgelopen dagen al met veel interesse door dit forum heen gewandeld op zoek naar allerlei wetenswaardigheden en adviezen. De reden is dat de laatste weken bij mij het railvirus enigszins de kop op heeft gestoken. Eigenlijk sluimert het al jaren en in mijn tienertijd ook veel met treinen gespeeld. Ik reis ook veel met de trein en het fascineert mij enorm. Ik ben dan naast dit forum ook lid geworden van Rail Magazine om me in het grote spul en de schaalmodellen wat verder te verdiepen. Leuk!
Ook in Amerika erg onder de indruk geraakt van wat daar rondrijdt. Op mijn reizen door dat land veel treinen gezien en ook altijd wel even bij de stations in de buurt langs gegaan. Het GEVO-materiaal vind ik echt indrukwekkend en mooi.
Maar dus stiekem toch maar eens nadenken of ik niet een klein setje moet gaan kopen. Ik heb niet veel ruimte want ook allerlei andere hobby's maar wie weet kan ik klein beginnen en dan maar eens kijken of het wat wordt. Gaat mij er denk ik niet direct om dat ik hele mooie landschappen na ga bouwen maar vooral dat ik er actief mee kan gaan rijden en rangeren.
Ik ben dus op dit forum rond aan het kijken maar ook op bijvoorbeeld Youtube veel bekeken. Gezien mijn fascinatie voor het Amerikaanse spul en ook het feit ik goederentreinen leuker vind dan personenvervoer lijkt een mooie set van Kato / Unitrack een goed begin te zijn. En dan bijvoorbeeld een mooie loc uit deze serie: https://katousa.com/n-es44ac/ Het unitrack systeem lees ik ook veel goede verhalen over. Maar ik merk in dit forum wel dat het met name Europees spul is dat de aandacht heeft inclusief de rails en alle andere voorzieningen. Kato komt niet heel nadrukkelijk aan de orde en ik zie meer Fleischmann, Roco en Minitrix etc. Wat ik overigens goed kan begrijpen hoor! Maar ook bij jullie zie ik veel mooie sets voorbij komen zoals de verschillende Vectrons. Daarbij verschillen de meningen ook weer over of een starterset wel een goed begin is en ik niet beter wat meer geld uit kan geven aan losse (DCC) componenten en materiaal omdat die aanpak wellicht toekomstbestendiger is.
Lang verhaal kort: ik ben nu nog enigszins overweldigd door alle keuzes en mogelijkheden qua merken, rails, digitaal of analoog, welke regio en tijdsperiode etc. Dus ik moet mij er maar eens rustig in verdiepen en dan maar eens kijken waar het toe leidt.
Dus eigenlijk wil ik gewoon even hallo zeggen en aangeven dat ik met veel plezier jullie berichten lees. Het is een prachtige hobby en wie weet gaat het bij mij ook ooit gebeuren.
Alle tips en adviezen zijn van harte welkom!
Hartelijke groet,
Minne
Even hallo zeggen...
-
Re: Even hallo zeggen...
Hoi Minne, welkom op het forum, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Welkom op het forum!
Er zijn er hier volgens mij wel een aantal die met Kato rails rijden.
Als je vragen hebt kan je die gerust stellen, experts genoeg hier..![👍🏻](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f44d-1f3fb.svg)
![😉](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f609.svg)
Er zijn er hier volgens mij wel een aantal die met Kato rails rijden.
Als je vragen hebt kan je die gerust stellen, experts genoeg hier..
Welkom op het N-spoorforum Minne.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Dank voor het welkom!
Indien ik meer specifieke vragen heb doe ik dat dan in een nieuw topic of kan dat gewoon in deze post?
Indien ik meer specifieke vragen heb doe ik dat dan in een nieuw topic of kan dat gewoon in deze post?
Als je specifieke vragen hebt dan kun je die het beste stellen in het daarvoor bedoelde subforum.
Groeten,
Maarten
Maarten
Welkom Minne op het N - forum .
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093