Hallo, mijn loks hebben D&H PD10MU6 decoders en nu wil ik met het ABC systeem de treinen netjes laten stoppen voor een rood sein.
Ik heb de diodebrug met een totaal van 4 parallel en1antiparallel geplaatst en de rechter rail gezien in de rijrichting, aan gesloten op de diodebrug.
Helaas stopt de lok gelijk als deze in die door het diodebrug geschakelde blok inrijd, ik heb met verschillende waardes zitten stoeien in CV27 maar dat gaf geen soelaas nu ben ik een beetje de weg kwijt, zijn er nog andere CV waar ik naar moet kijken?
Ik gebruik de Piko Smart Control Light.
Met vriendelijke groeten, Frits.
ABC gebruiken
Re: ABC gebruiken
Hallo Frits,
zoals je het hebt opgeschreven klopt je schakeling niet: jij schreef 4 diodes parallel en 1 antiparallel. ...
Het zou moeten zijn 4 diodes in series en daar over 1 andere diode antiparallel.
Je kan hier geen diode brug voor gebruiken.
Controleer dat als eerste ajb?
groet,
Guus
zoals je het hebt opgeschreven klopt je schakeling niet: jij schreef 4 diodes parallel en 1 antiparallel. ...
Het zou moeten zijn 4 diodes in series en daar over 1 andere diode antiparallel.
Je kan hier geen diode brug voor gebruiken.
Controleer dat als eerste ajb?
groet,
Guus
Dit kwam ik tegen bij de buren: https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1408575
Hij zegt cv27 op 3, abc remmen in beide richtingen
En deze meneer heeft het over 8 diodes in serie en dan daarover 1 diode antiparallel
Guus
Hij zegt cv27 op 3, abc remmen in beide richtingen
En deze meneer heeft het over 8 diodes in serie en dan daarover 1 diode antiparallel
Guus
Hallo, Guus je hebt helemaal gelijk wat betreft de diodes in de schakeling en met jouw ander antwoord ga ik het gelezen te hebben ook eens proberen met die 8 diodes, bedankt.
Gr Frits
Gr Frits