OBBinN schreef: ↑04 jan 2025 17:36
Het zou mooi zijn, dat als je een tabblad uitschakeld, deze ook verdwijnt. Net zoals je bij de keuze lijsten hebt. Wil je die niet bewerken, vink je dat uit en dan verdwijnen ze. Geen idee of dat haalbaar is..
Misschien de gebruiker de optie geven waar ze deze geïnstalleerd wil hebben, ik wil namelijk zo min mogelijk op de windows schijf zetten.
Naar het eerste ga ik eens naar kijken, maar de programmeer taal Java heeft ook zo zijn beperkingen.
Dit over jou tweede vraag:
TrainBase Pro installeer zich standaard in de map "C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Programs\TrainBase Pro".
Dit heb ik gedaan omdat uit de vorige versies van TrainBase is gebleken dat als ik de gebruikers zelf zou laten kiezen in welke map zij TrainBase wilde installeren zij voor 90% voor de map "C:\Program Files" kiezen.
En dat zorgde voor veel problemen om dat TrainBase in die map geen lees en schrijf rechten heeft, of je moest het programma als Administrator starten.
Ik weet niet hoe TrainBase Pro zou reageren als je de complete inhoud van de huidige installatie map zou verplaatsen naar een map op jou NAS, dit omdat hij altijd de installatie map van Java "C:\Program Files\Java\jdk-21" moet kunnen vinden.
De gebruiker zelf laten kiezen waar hij de mappen "data" en "backup" in wil laten opslaan is een hele ingreep in het programma.
Ik moet hier echt eens even voor zitten om te kijken of dat mogelijk is, maar ik sluit dit bij voorbaat niet uit.
Grt, Willy...
Spoor N voornamelijk Minitrix, besturing middels Marklin CS3 Station, Software: iTrain Plus, AnyRail, Marklin CS3. Auteur Stationsomroeper en TrainBase.