Ik ben een tijdje geleden lekker weer begonnen met treinen (nadat het een hele tijd stil gelegen heeft (had een Rokuhan Z baan maar dat wordt me te klein , en die gaat dus nog in de verkoop)
Affijn, mijn interesse ligt bij Japanse treinen, (net als nog iemand hier

Nu wilde ik dus ook direct naar DCC omdat dit volgens mij het handigste is als je meerdere treinen wilt kunnen besturen.
Een echt baanplan heb ik nog niet, ben me eerst aan het verdiepen in DCC (heb de CSB1-EX als besturing i.c.m. Engine Driver) en vind het leuk om er gewoon wat mee te spelen in eerste instantie.
Nu kwam ik op het volgende : ik wil graag een Reverse Loop (waarschijnlijk 2) in mijn baan, dus ben lekker aan het zoeken gegaan op internet en heb daar diverse oplossingen gevonden. Om de techniek te begrijpen eerst maar eens handmatig aan het klungelen… maar wil uiteindelijk een Arduino gebruiken (met motor shield en relais en infra rood of andere detectie)
Ik vind wel het e.e.a. maar nog niet echt een definitieve oplossing….
Hier een filmpje van wat ik nu (handmatig) heb
1 switch om (zeg maar) de polariteit te switchen, en 1 switch voor de turnout (gemaakt naar Dré’s idee)
Uiteindelijk wil ik dus een arduino die, zodra de trein in de loop gedetecteerd wordt, de polariteit omgooid en de wissel omschakelt.
Iemand ideeen ?