Uitgebreide video:
Aandachtspunten in de video: juiste rijrichting bij het ontkoppelen en wegrijden.
Bijzonder is ook dat de F2 functie voor AANkoppelen niet wordt genoemd in deze lange video.
Digitale köf N
Re: Digitale köf N
FLM Profi N rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en een Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.
Re: Digitale köf N
Bij Conrad https://www.conrad.nl/nl/p/liliput-l162 ... 84879.html hebben ze een zeer aantrekkelijke versie qua prijs. Die is ook digitaal en met digitaal ontkoppelen .
Zie ook https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1451145
Ja in Duitsland 10 euro goedkoper
Zie ook https://www.1zu160.net/scripte/forum/fo ... id=1451145
Ja in Duitsland 10 euro goedkoper
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Re: Digitale köf N
Levertijd inmiddels verzet naar november, uitverkocht dus.
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Re: Digitale köf N
Inmiddels een tweede exemplaar binnen.
Koppeling omgewisseld: aan en afkoppelen van F. Profi koppelingen gaat prima.
Loopeigenschappen: redelijk op mijn Profi rails (wissels met geleidend hartstuk). Een Engels wissel geeft problemen op lage snelheid: een nieuw vervangend exemplaar helpt niet echt. Gaan we vervangen door een kruising, kijken of dat helpt.
Koppeling omgewisseld: aan en afkoppelen van F. Profi koppelingen gaat prima.
Loopeigenschappen: redelijk op mijn Profi rails (wissels met geleidend hartstuk). Een Engels wissel geeft problemen op lage snelheid: een nieuw vervangend exemplaar helpt niet echt. Gaan we vervangen door een kruising, kijken of dat helpt.
FLM Profi N rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en een Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.
Re: Digitale köf N
Het rijgedrag van de Lilliput KOF N op MIJN Fleischmann piccolo baan (deels 2e-hands materiaal) is wisselend. Ik heb een kleine baan met R2 en R1 bochten. De meeste wissels zijn inmiddels vervangen door wissels met een geleidend middenstuk. Dat helpt.
Een Engels wissel is vervangen door een 15-graden kruising, dit helpt ook. Maar het locje blijft hier en daar stil vallen soms zelfs op een spanningsvoerende recht rail.
Poets me suf (railgum + kwast, oude witte zakdoek met wasbenzine).
Het (ont)koppelen werkt prima (wel de F1 en F2 weer UIT zetten voordat je weg rijdt.
Een Engels wissel is vervangen door een 15-graden kruising, dit helpt ook. Maar het locje blijft hier en daar stil vallen soms zelfs op een spanningsvoerende recht rail.
Poets me suf (railgum + kwast, oude witte zakdoek met wasbenzine).
Het (ont)koppelen werkt prima (wel de F1 en F2 weer UIT zetten voordat je weg rijdt.
FLM Profi N rails, z21 start, 2 FLM locjes (BR 212, V200) 1 PIKO 2200 en een Liliput Kof III met automatische (ont)koppeling: “beginner”.