SGM Citypendel
SGM Citypendel
Hallo allemaal,
Ik wil toch ook wel wat exclusieve modellen hebben, en die moet ik dus zelf gaan maken ivm. de kosten. Nu is mijn oog gevallen op een Citypendel van de Zoetermeerlijn. Ik heb heeeeeeel vroeger in Zoetermeer gewoond, en ging daar later veel op visite bij familie. Mijn oom die woonde (waar precies weet ik niet meer) langs de Zoetermeerlijn, waar ik iedere keer weer keek naar de treinen die langs reden. In mijn herinneringen waren het nog de oude versie's met reclamebanen en vaag ook de Citypendel's zelf.
Nu heb ik dus besloten om een Citypendel te gaan bouwen op basis van kappen van Shapeways. Als onderstellen heb ik een stel oude roco onderstellen besneden tot de bodemplaat. De stoeltjes die bij de kappen zaten, komen er nog wel in.
Zo moet hij gaan worden uiteindelijk.
Morgen plaats ik meer foto's van het model zelf. Heb nu te weinig tijd om ze op m'n server te plaatsen omdat hier mijn bijlagequota is bereikt ( H@ns )
Ik wil toch ook wel wat exclusieve modellen hebben, en die moet ik dus zelf gaan maken ivm. de kosten. Nu is mijn oog gevallen op een Citypendel van de Zoetermeerlijn. Ik heb heeeeeeel vroeger in Zoetermeer gewoond, en ging daar later veel op visite bij familie. Mijn oom die woonde (waar precies weet ik niet meer) langs de Zoetermeerlijn, waar ik iedere keer weer keek naar de treinen die langs reden. In mijn herinneringen waren het nog de oude versie's met reclamebanen en vaag ook de Citypendel's zelf.
Nu heb ik dus besloten om een Citypendel te gaan bouwen op basis van kappen van Shapeways. Als onderstellen heb ik een stel oude roco onderstellen besneden tot de bodemplaat. De stoeltjes die bij de kappen zaten, komen er nog wel in.
Zo moet hij gaan worden uiteindelijk.
Morgen plaats ik meer foto's van het model zelf. Heb nu te weinig tijd om ze op m'n server te plaatsen omdat hier mijn bijlagequota is bereikt ( H@ns )
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Re: SGM Citypendel
Aha leuk projectje, deze variant heb ik nog niet gezien in het zelfbouw topic.
Ben erg benieuwd!
Ben erg benieuwd!
Groeten Chris
Mathew,
tof dat je hier aan gaat beginnen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Wat betreft de foto's, je kunt op t forum maar een beperkt aantal bijlages plaatsen. zodra je die limiet bereikt hebt zul je dat dus op een andere manier moeten doen.
Dat kan bv via photobucket!
tof dat je hier aan gaat beginnen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Wat betreft de foto's, je kunt op t forum maar een beperkt aantal bijlages plaatsen. zodra je die limiet bereikt hebt zul je dat dus op een andere manier moeten doen.
Dat kan bv via photobucket!
Hallo allemaal,
Hierbij de beloofde foto's.
Met aangepast ongemotoriseerd onderstel
Alleen de bak aftand is wat te groot. Daarvoor moet ik nog een goede oplossing zoeken. De vouwbalgen zijn ook al verweiderd van de kapjes.
Nu is het tijd voor de grondverf
Foto's komen!
Groetjes,
Matthew
Hierbij de beloofde foto's.
Met aangepast ongemotoriseerd onderstel
Alleen de bak aftand is wat te groot. Daarvoor moet ik nog een goede oplossing zoeken. De vouwbalgen zijn ook al verweiderd van de kapjes.
Nu is het tijd voor de grondverf
Foto's komen!
Groetjes,
Matthew
-
Mischien is het een idee om Fleischmann Profi-koppelingen te gebruiken?
Gr Bruce
Gr Bruce
Sporend online op mijn site!
Als het NEM-schachten zijn, probeer dan eens het korte koppelingsbalkje van de MTX ICM3. Ik heb er zelf eentje gebruikt als koppeling tussen de 2 ICM3 en de andere als koppeling tussen de 2 wadlopers.
Ik weet niet of het een beetje duidelijk te zien is. Een zo`n kort koppelstaafje word standaard per ICM3 meegeleverd, maar zullen ook wel na te bestellen zijn.
Ik weet niet of het een beetje duidelijk te zien is. Een zo`n kort koppelstaafje word standaard per ICM3 meegeleverd, maar zullen ook wel na te bestellen zijn.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Het zijn inderdaad NEM schachten. Ik zal morgen eens gaan informeren of die zijn na te bestellen, en wat dat dan wel niet moet gaan kosten. En anders moet ik zelf wat proberen te maken... Ik ga ook morgen pas beginnen aan het spuiten van de kapjes. De bodemplaten zullen pas gespoten worden als er een motor in zit.
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
Bedoel je zoiets als deze dingen?
http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore ... ory_id=171
Bij H@ns te bestellen, maar of het de goede lengte is?
mvg
Freddy
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Hoi Freddy,spoor65 schreef:Bedoel je zoiets als deze dingen?
mvg
Freddy
Dat is inderdaad het stangetje dat ik nodig heb. De vraag alleen Hans, hoe lang is dit stangetje??
Groetjes,
Matthew
Vandaag toegekomen aan spuiten. Grondverf en de 2e gele laag zit erop. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie de geel te vel vond, niet helemaal nederlands. Maar naast de Wadloper en de 1800 is het kleur verschil nihil. Hier wat foto's.
Ik vind het zelf wel goed gelukt, de kleur is ook mooi. Ik ga hem nu schuren, en dan volgend weekend weer spuiten hoop ik (Verplicht schooluitje/vakantie... ). Dan moet ik tussendoor ook nog mijn koffer herpakken, voor een vakantie in Deutschland Dan Eurospoor, en dan weer helaas school.... Dus het eindresultaat zal waarschijnlijk pas na Eurospoor zijn
Als er mensen naar Eurospoor gaan, en hem willen zien, laat het weten dan neem ik hem mee!
Groetjes,
Matthew
Ik vind het zelf wel goed gelukt, de kleur is ook mooi. Ik ga hem nu schuren, en dan volgend weekend weer spuiten hoop ik (Verplicht schooluitje/vakantie... ). Dan moet ik tussendoor ook nog mijn koffer herpakken, voor een vakantie in Deutschland Dan Eurospoor, en dan weer helaas school.... Dus het eindresultaat zal waarschijnlijk pas na Eurospoor zijn
Als er mensen naar Eurospoor gaan, en hem willen zien, laat het weten dan neem ik hem mee!
Groetjes,
Matthew
ziet er leuk uit! maja de city pendel is zowieso al erg geel he als het dak geverfd is dan valt het wel erg mee hoor.
Ik zie dat je de trein al klaar hebt staan om naar eurospoor te gaan.
Ook een goed idee om eerst de kappen te doen en later de motor, dan schiet het voor het oog een stuk sneller op.
Ik zie dat je de trein al klaar hebt staan om naar eurospoor te gaan.
Ook een goed idee om eerst de kappen te doen en later de motor, dan schiet het voor het oog een stuk sneller op.
Groeten Chris
De SGM gaat mee naar Eurospoor. Zichtbaar bij Baroniespoor Breda - Etten-Leur. Ga ook even naar Nproject om het te laten zien, dus wie daar dan tevallig is, heeft geluk. Ik geef jullie alleen geen tijden!
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
Zaterdag in ieder geval, als er mensen zijn die alleen zondag gaan, neem ik hem dan ook wel mee.
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
Na 2 dagen gezellig Eurospoor, weer verder gegaan met het treinstelletje. Vandaag voor het grote deel alle grijze vlakken gedaan.
Het lijkt al heel wat te worden, er moeten nu alleen nog de laatste details aangebracht worden. Zo moet er nog met grijs rond de lampen geverfd worden, en het tussen liggende roostertje op de neuzen. Ook ga ik nog met mat zwart een rubberen rand om de deuren maken. Dan nog de NS logo's erop, en dan transparante verf erover en dan zijn de kappen klaar. Dan moet alleen de motor nog geplaatst worden, en dat is toch een wat lasterige klus dan gedacht, maar dat moet wel lukken!
Wordt vervolgd...
Het lijkt al heel wat te worden, er moeten nu alleen nog de laatste details aangebracht worden. Zo moet er nog met grijs rond de lampen geverfd worden, en het tussen liggende roostertje op de neuzen. Ook ga ik nog met mat zwart een rubberen rand om de deuren maken. Dan nog de NS logo's erop, en dan transparante verf erover en dan zijn de kappen klaar. Dan moet alleen de motor nog geplaatst worden, en dat is toch een wat lasterige klus dan gedacht, maar dat moet wel lukken!
Wordt vervolgd...
Het rubber om de deuren is geplaatst, de neus heeft ook z'n finishing touch gehad. Oordeel zelf maar, maar ik ben erg tevreden voor de eerste keer!
Die is mooi geworden Zou hier heel tevreden mee zijn om dit rond te hebben rijden
Dat rubber bij de deuren geeft de deuren weer net wat extra
Dat rubber bij de deuren geeft de deuren weer net wat extra
Groeten Chris
ziet er zeker leuk uit!'
op de laatste foto lijken de deur rubbers een betje versleten achtig?
of is dit oog bedrog dat de lijntjes niet echt recht lopen?
op de laatste foto lijken de deur rubbers een betje versleten achtig?
of is dit oog bedrog dat de lijntjes niet echt recht lopen?
Meer informatie op SpoorObjecten.nl
Hoi Mitchell,
Het is geen gezichtsbedrog, de lijntjes lopen niet helemaal recht, het scheelt heeeel weinig. Mij hoor je niet klagen...
Groetjes,
Matthew
Het is geen gezichtsbedrog, de lijntjes lopen niet helemaal recht, het scheelt heeeel weinig. Mij hoor je niet klagen...
Groetjes,
Matthew
-
Ik heb gewoon afplaktape van Tesa wat je bij de Praxis kunt halen gebruikt. Vele zeggen dat het niet werkt, maar als je het goed aanbrengt, lukt het ook goed.
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
Het werkt wel, maar je krijgt een rafelige rand, dat zie je ook op jouw foto's bij de overgang tussen het grijze dak en de gele zijkant
Daarnaast loop je ook een risico dat je de bestaande laag lostrekt, de Tesa tape plakt harder.
Groetjes,
Jos
Daarnaast loop je ook een risico dat je de bestaande laag lostrekt, de Tesa tape plakt harder.
Groetjes,
Jos
Tip: koop eens een rolletje tamyia. Is er in 3 maten en werkt echt beter. Sluit netter af op de randen en trekt er zonder kans op beschadigingen weer af. De kosten meer dan waard.
Kijk, met die informatie kan ik weer een volgend project spuiten. Bedankt.
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew