Aansluiten S88SD-16N

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wimpie

Aansluiten S88SD-16N

Bericht door Wimpie »

Ik zit met een vraagje op de toekomst gericht.

Ik wil 3 (1 voor mijn schaduwstation en 2 voor de 2 helixen) S88SD-16N bezetmelders van Wim Ros koppelen aan elkaar.

Nu kan ik ze aan mijn IB achter elkaar aansluiten m.b.v. afgeschermde patchkabels of via het zgn loconet.

Gezien de toekomst van mijn baan zal het niet bij deze 3 S88SD-16N bzm blijven. Is het verstandig om nu over te schakelen naar Loconet?

Wat is het verschil in aansluiten m.b.v. loconet?

Of is het geen probleem dit pas te doen als ik met mijn zichtbaan ga starten (ik kijk dan ook ff naar het invoeren van mijn bzm in koploper).

Wie heeft er advies voor mij?

Grtzz WIm

Wim
Mijn project: De Dijk
Januari 2010
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2156
IB/11x S88SD16-N/Koploper/Loconet/70 Kato wissels/12x WDC MDD/2x WDC Lenz 150
4x keerlusmodule/Draaischijf HK+draai 15 kaart KM/1x WDC WDD

Wim Ros

Re: Aansluiten S88SD-16N

Bericht door Wim Ros »

Wim,

Je kunt kiezen uit de s88 achter elkaar aan te sluiten en daarbij vast te zitten aan het doornummeren van de meldpunt.

Of via meerdere s88LN''s je string te verdelen, waarbij iedere s88LN zijn eigen nummering heeft, die niet perse aan hoeft te sluiten.

B.v.
1 x S88LN met 3 s88SD16-n melders nummering 1 t/m 48
1 x S88LN met 4 s88SD16-n melders waarbij de nummering begint bij 97 en loopt t/m 160.
Waarbij je de vrijheid dus hebt om de 1ste nog eventueel te kunnen aanvullen tot 96.

Met de s88LN ben je dus flexibeler qua nummering. Je kunt dus ook altijd een deel van je melders hernummeren op deze manier, kwestie van de s88LN anders instellen.

Mvg
Wim.

Plaats reactie